Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 13 mei 2024 19:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De nationale inburgering test
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
De allerlaatste vraag over de zinsnede "in ieder geval" heen gelezen, en dus geantwoord dat de verdachte in hoger beroep moest gaan.

Ik had die vraag ook gelezen als welke rechtsmiddelen nog open stonden. De keuze "naar de gevangenis" klonk alsof er geen rechtsmiddelen waren en dat hij het vonnis maar moest slikken.

Ik had ook geantwoord dat hij in hoger beroep moest gaan.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tiksimone:
Quote:
De gedachten tollen nu vanwege een vrije existentiele vraag: "Waar kom ik in hemelsnaam vandaan en waar moet dit naartoe?" (…) Nu ja, we lachen er nu wel om, maar het is toch eigenlijk heel vreselijk, die test.


Gelukkig ben je niet de enige. De resultaten in deze draad tonen eerder een afwijking in de veronderstelde gemeenschappelijke opvatting dan eensgezindheid. Misschien, maar dat weten we niet zeker, vormen de (volgens test foutieve) antwoorden op de vragen wel vergaande overeenstemming, zodat jij juist niet buiten de boot valt. Als het ware bestaat er aldus een 'afwijkend' normbesef bij een bepaalde groep, althans, ik zou dit willen beperken tot de vragen anders dan feiten kennis. Daarbij denk ik in het bijzonder aan de informele gedragsnormen. Moeilijk zou het dan zijn voor de geslaagde nieuwkomer, welke deze vragen in overeenstemming met de oorspronkelijke correctheid beantwoordde en in vergelijk met de gemeenschappelijke opvatting van deze groep, een afwijkend normbesef zal hanteren.

Bona Fides:
Quote:
Blijft over de vraag wat Teleac met inburgering te maken heeft.
Dit soort dingen verhogen mijn allergie tegen het woord Nederland nogal sterk.

Het schijnt zo te zijn dat de nieuwkomers o.a. een soortgelijke test moeten ondergaan.
Quote:
Waarom inburgering?
Inburgering is 'hot'. Er wordt veel over gesproken in de media en in de politiek. Maar wat inburgering nu eigenlijk inhoudt, weten alleen de direct betrokkenen. De overgrote meerderheid van de Nederlanders heeft geen idee. En dat is jammer! Inburgering zou van iedereen moeten zijn: het gaat immers over onszelf. Wat nieuwe Nederlanders van Nederland en Nederlanders moeten weten, is toch voor alle Nederlanders interessant? Vandaar: De Nationale Inburgering Test van Teleac. (…) De vragen zijn opgesteld door dezelfde deskundigen die de echte inburgeringexamens samenstellen. Zo is De Nationale Inburgering Test een realistische afspiegeling van het examen dat nieuwe Nederlanders afleggen, voordat zij echt Nederlander kunnen worden. Er worden ruim 36 vragen gesteld. Wie minder dan 80% van de vragen goed heeft beantwoord, is in feite niet voldoende ‘ingeburgerd’ als Nederlander.

http://www.teleac.nl/nationaleinburgeringtest/over.html
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 17:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nemine contradicente:
Quote:
Welgeteld één foutje.
De allerlaatste vraag over de zinsnede "in ieder geval" heen gelezen, en dus geantwoord dat de verdachte in hoger beroep moest gaan.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Illusoir gezien vervalt met een score van 7.4 eveneens mijn recht op het Nederlanderschap niet. Wat overigens ook geldt voor Bona Fides en mr. Crowley. Dit neemt niet weg dat sommige vragen me slecht in de smaak vallen. Dit deels voortspruitende uit de gedachte dat andere zaken er meer toe doen, en deels omdat sommige vragen m.i. onnodig bezwarend zijn en/of op een andere wijze aanleiding vormen tot een vermindering van de eetlust.

Mede van belang daarbij is in hoeverre er naast en middels deze toets (en toebehoren) aan bepaalde noemenswaardigheden rekenschap wordt gegeven. Zo zal een taalcursus tot de stof behoren, hetgeen overigens indien de toets in het Nederlands wordt aangeboden, zeer wel onderdeel uitmaakt van de inburgering toets. Verder denk ik zoal (in de zin van niet limitatief) aan algemene (oppervlakkige) kennis van de wet. Ik zou willen aannemen dat we te maken hebben met een uniforme inburgering procedure. Logisch, zo kan men zeggen, immers, een ieder heeft zich binnen dit kader aan te passen aan het collectief, hetwelk maakt dat de procedure uniform kan zijn. Dit zou ik niet zonder meer aan willen nemen. Bijzondere aandacht verdient m.i. dat de in beginsel Nederlandse normen en waarden soms veel, doch soms in mindere mate afwijking vertonen met die van het thuisfront van de aspirant landgenoot. Afhankelijk van de waarden en normen die daar heersende zijn, zou dit zoal kunnen betekenen verschil in opvatting omtrent: scheiding tussen kerk en staat, relatie tussen man en vrouw en vrijheid van meningsuiting. Ik acht het van belang een zekere waarde toe te kennen aan de uitgangspositie van de aspirant nieuwkomer. Het lijkt me goed om te onderzoeken of afwijking van uniforme toetsing - in de zin van aandacht voor verscheidenheid - ten gunste van het integratieproces kan komen. In Duitsland, zo zag ik op het nieuws, geldt voor moslims een bijzondere procedure. Nu weet ik niet of zulks zal resulteren in een gunstige uitwerking op het integratieproces, of juist – zoals M.E.M. eerder schreef – mogelijk een tegenovergesteld effect zal bewerkstelligen. Voorzichtigheid is derhalve geboden, tenminste voor zover overige belangen dit toelaten.

Onderhavige uniforme toets toont overigens aansluiting op een aantal van deze aspecten.
Men denke aan de vraag omtrent het hoe te reageren op in het openbaar zoenende homoseksuelen, discriminatie, enkele juridische aspecten en meer. Dat zulks m.i. desalniettemin bij deze test beperkt aan bod komt zegt niet over het studiemateriaal, wellicht wordt dit uitgebreid behandeld, of zoals gezegd, wellicht vindt behandeling mede plaats buiten deze toets. Vraag is dan wel of ten aanzien van hetgeen omtrent deze aspecten onderdeel uitmaakt van de leerstof van de inburgering toets, het tentamen een redelijke afspiegeling laat zien.

Nu het complete overzicht mij niet bekend is kan ik hieromtrent slechts beperkt gefundeerd oordeel vellen. Overigens zou ik kunnen ingaan op de stof die wel wordt behandeld. Daarmee doel ik op de vragen als zodanig en de mate waarin ik deze representatief acht voor het Nederlandse gedachtegoed. Deze vraag kan schrijver dezes als vanzelfsprekend niet beantwoorden. Als enthousiast aanhanger van de democratie acht ik het verwerpelijk om eenzijdig de algemene opvatting vast te stellen. De geschikte kandidaten daarvoor zijn nog altijd onze representanten, voorts zou uit onderzoek kunnen blijken of de kwalificatie ‘algemene gelding’ aan onderhavige toets kan worden toegekend. Wel merk ik op dat een zekere eensgezindheid, gezien de reacties in deze draad niet altijd aan de orde is. In principe hoeft er van absolute eensgezindheid natuurlijk geen sprake te zijn. Wel van belang is het bestaan van een afdoende gemeenschappelijke opvatting.

Thans op individuele basis opererende merk ik op dat ik tenminste 1 vraag onnodig bezwarend acht. Mijn gedachte gaat uit naar de volgende vraag:
Quote:
Een rechter heeft een inbreker veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf en gevangenhouding bevolen. De inbreker is het hier niet mee eens. Wat moet hij in ieder geval doen? (A tegen de uitspraak in hoger beroep gaan, B zijn excuses aanbieden of C de uitspraak van de rechter opvolgen).

Verder hebben we nog de oliebollen kwestie. Ik zal het toejuichen wanneer de recent gestationeerde landgenoot op de hoogte is van het tafereel dat zich afspeelt gedurende de jaarwisseling. Men denke aan degene die achter een sluier van onwetendheid ten onzer tonele verschijnt en rondom twaalven gedurende die bewuste nacht wakker schrikt, in een waan van angst de zoldertrap op stormt, vervolgens uit een kist zijn AK-47 grijpt, omdat hij denkt dat we in staat van oorlog verkeren. Dit vraagstuk komt echter 2 maal aan de orde terwijl we al niet al te vaak oliebollen nuttigen en er talloze belangrijke onderwerpen in aanmerking komen voor een plaats op de lijst.

Overigens ben ik van mening dat de uitwerking van een groot deel van de toetsvragen ten aanzien van het integratieproces positief is. Uit het totale aanbod van de leerstof voor de aspirant landgenoot zal voorts moeten blijken of mijn idee omtrent integratie wordt verwezenlijkt. De vraag in hoeverre een niet uniforme procedure een positieve bijdrage kan leveren aan het integratieproces moet hier in wezen bij worden betrokken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 18:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
bona fides schreef:
Blijft over de vraag wat Teleac met inburgering te maken heeft.
Dit soort dingen verhogen mijn allergie tegen het woord Nederland nogal sterk.

Het schijnt zo te zijn dat de nieuwkomers o.a. een soortgelijke test moeten ondergaan.

Bij Teleac? Smile

In ieder geval niet zo vreemd dat Kalou dit examen niet gehaald heeft. Misschien moet Marco van Basten het examen maar als selectie-eis voor het Nederlands elftal invoeren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 20:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind iemand die hoger beroep aantekent juist goed ingeburgerd. Die snapt het tenminste Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M.E.M



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: wo 01 mrt 2006 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuke test.. score 4.1 Crying or Very sad

Maar goed dat ik geen dergelijke test hoefde af te leggen om voor naturalisatie in aanmerking te komen Very Happy


Het zou belachelijk zijn als dit soort toetsten daadwerkelijk worden afgenomen. Kun/mag je conclusies trekken uit de resultaten? Ik vind van niet. Zeker wanneer idiote vragen over iemands tuininrichting betreft. Wat als die persoon midden in het stadscentrum woont? Die heeft nooit een tuin gezien, laat staan weten wat de richtlijnen voor de inrichting daarvan zijn.

Overigens, de taalcursussen die de allochtonen nu moeten volgen vind ik ook belachelijjk. Ik ken iemand die deze cursus heeft moeten volgen. Twee jaar lang. Resultaat: ze kan tot 10 tellen, ze weet d'r naam en adres gegevens, ze kan 'ja', 'nee' en mevrouw zeggen. De nt-1 (?) heeft ze behaald. Hier begrijp ik dus werkelijk geen zak van. Wat doen ze daar gedurende die twee jaar? Koffie drinken, babbelen (in eigen taal uiteraard) en weet ik veel wat nog meer.


Waarom kan Den Haag in samenwerking met een onderwijsinstelling niet gewoon een gedegen studieprogramma 'Kennismaking met Nederland' of iets dergelijks ontwikkelen? Zo 'n zware opgave lijkt me dat niet. Voor zover ik weet krijgen de nieuwkomers een verblijfsvergunning voor bepaalde tijd. De exacte duur is mijn niet bekend, maar laten we er vanuit gaan dat die 5 jaar is. Stel dan een programma van 4 jaar samen en ter afsluiting neem je een toets af met een paar herkansingsmogelijkheden. Inhoud van het programma?

1. Taal
2. Staatsvorm (democratie, verkiezingen, prinsjesdag enz enz)
3. Cultuur (voor zover die er is Razz )
4. Normen en waarden (samengevat: "leef en laat leven", begin over het weer als je een gesprek wilt starten enz enz.)
5. Wetgeving
6. Sociale zaken en werkgelegenheid
7. "Leer je medemens kennen" dmv modules van de verschillende (grote) bevolkingsgroepen. (Van die groepen: cultuur, normen en waarden, religie, staatsvorm)
8. Voorlopig wel genoeg punten denk ik zo Smile

Afsluitend kun je een toets afnemen. Heeft de persoon deze behaald dan is ie volwaardig burger van Nederland en kan ie van mij de nederlandse nationaliteit aanvragen. Haalt ie deze niet en de herkansingen ook niet dan heeft ie pech en kan ie weer terug naar land van herkomst. Simpel toch? (zwakbegaafden, persoonlijke omstandigheden, ziekte enz enz even buiten beschouwing laten)

Een geslaagde wil niet perse zeggen dat ie geintegreerd is. Enige conclusie die je mag trekken is dat hij de nederlandse taal spreekt, de staatsvorm kent, de wetgeving kent enz enz. Weet van mezelf ook niet of ik geintegreerd ben. Ik spreek de taal, ken de mens, ken het land en het systeem ervan maar leef m'n leven zoveel mogelijk naar de normen en waarden van ruim 1400 jaar terug: geloof in God, Engelen, Geschriften, Profeten, De Laatste Dag en tenslotte de Goddelijke Verordening. Wat de maatschappij betreft: wees goed voor je medemens (buren, collega's, behoeftigen enz enz.), rechtvaardig, integer, help elkaar enz enz enz.

Wij mensen zijn allen gelijk en toch allemaal uniek. Dat is ook het mooie van een maatschappij waarin zoveel verschillende culturen zijn, we krijgen de kans om nog meer van elkaar te leren. Een maatschappij is in mijn ogen pas succesvol als een ieder de ander weet te respecteren ook al is ie nog zo anders. We zouden naar elkaar als mensen moeten kijken. In de huidige maatschappij kunnen mensen niet meer eerlijk naar elkaar kijken omdat ze van een persoon enkel de etiketten zien die zij mensen opgeplakt hebben als gevolg van de bestaande vooroordelen en misvattingen jegens die persoon of die groep waar deze deel van uit maakt. ("Culture and Psychology" van Matsumoto zou ik mevrouw Verdonk graag willen aanraden om haar integratiebeleid deels op te baseren en anders wel voor de makers van de integratiecursus)

Ik hou 't maar weer hierbij..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Irene24

Irene24

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 95


BerichtGeplaatst: wo 08 mrt 2006 21:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een 4,9 voor mij... Rolling Eyes
_________________
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: do 09 mrt 2006 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi,

Een 5.5. Ik ga wel op de grens wonen Razz .

Gwen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 0:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

irene24 schreef
Quote:
Een 4,9 voor mij...


hahaha die inrene24, ja dat krijg je als je teveel online midgetgolf speelt Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Irene24

Irene24

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 95


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
irene24 schreef
Quote:
Een 4,9 voor mij...


hahaha die Irene24, ja dat krijg je als je teveel online midgetgolf speelt Laughing


Puh Ben juist heel braaf bezig in m'n criminologie boek.

Volgens mij heeft het meer invloed op jouw typkunst Wink
_________________
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
meester



Leeftijd: 76
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 245


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 15:26    Onderwerp: Inburgeringstest Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn score is 6,8. Ik mag dus blijven..gelukkig maar, want oude bomen moet je niet verplaatsen! Wink
_________________
Nil desperandum!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mogen we jou dan als postadres gebruiken voor nog na te zenden post???
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
meester



Leeftijd: 76
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 245


BerichtGeplaatst: vr 10 mrt 2006 23:13    Onderwerp: Inburgeringtest Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga Verdonk vragen of jullie mogen blijven, want een oude boom gedijdt ook niet in eenzaamheid!
_________________
Nil desperandum!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2006 2:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

abraxes schreef:
irene24 schreef
Quote:
Een 4,9 voor mij...


hahaha die inrene24, ja dat krijg je als je teveel online midgetgolf speelt Laughing

[Volledig offtopic]
Ik heb net met de eerste keer spelen een 47 gehaald met dat online midgetgolf, dat is één onder par Laughing[/Volledig offtopic]

EDIT: en bij de tweede keer proberen een 33 Very Happy
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Irene24

Irene24

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 95


BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2006 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[compleet offtopic] Mijn 'record' is 22 Embarassed en ik ken iemand die het in 19 slagen heeft gehaald Shocked [/compleet offtopic]
_________________
Winnaars zijn verliezers die nooit opgeven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds