Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 22 mei 2024 11:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Cijfer voor scriptie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Janneke84



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 12:12    Onderwerp: Cijfer voor scriptie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik ben nieuwschierig naar het cijfer dat de rechtenstudent zoal voor zijn/haar scriptie krijgt en of iedereen tevreden is met het resultaat. Had je jouw scriptie zelf ook zo ingeschat, of vind je dat het is onder-/overgewaardeerd? Daarbij ben ik onder meer benieuwd naar hoe lang en intensief jullie met je scriptie aan de slag zijn geweest.
Tweede vraag: achten jullie het mogelijk een tien te halen voor je (master)scriptie?
Bedankt voor jullie reacties,
Groet Janneke.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even kort, t.a.v. je tweede vraag nee.
Een docent / professor die een tien geeft voor een masterscriptie zou ik in ieder geval zeker willen vragen welke normen deze gebruikt. (Een tien houdt in dat er geen verbeteringen mogelijk zijn, en dat is in een juridische scriptie zéér onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk).

NB Ik ken wel iemand die een 9.5 heeft gehaald voor haar scriptie (en daar ook de scriptieprijs van de UvT voor heeft ontvangen)
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Janneke84



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je reactie.
Ik deel je mening; een tien lijkt inderdaad te impliceren dat er geen verbeteringen mogelijk zijn. Anderzijds kun je een tien ook beschouwen als een uitmuntend resultaat, hetgeen niet hetzelfde behoeft te betekenen als een perfect resultaat. Of zie jij dit anders?

Ik was overigens in de veronderstelling dat scripties altijd worden beoordeeld in afgeronde cijfers; mogelijk verschilt dit per universiteit.

Fijne feestdagen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 25 dec 2009 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet zo goed hoe ze het beoordelen. In mijn geval vond de begeleider het in eerste instantie een 7, maar lezer nummer 2 gaf een 8 (en die baseerde dat op wat ze in andere scripties zag). Kijken ze naar wat je geachte wordt aan kennis te hebben na die 4 jaar of beoordelen ze meer in zijn algemeenheid? Geen idee.

Ik heb toen nog een heftige discussie gevoerd met nr 1 dat het dan max een 7,5 moest worden, maar daar was hij het weer niet mee eens, want hij vond zichzelf ook wel een beetje streng, dus het werd toch een 8 ...

Heb er zo'n 2 maanden (alleen weekenden) over gedaan.

Voor mij was het allerbelangrijkse om af te studeren.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Janneke84



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Je hebt een erg mooi resultaat behaald voor je scriptie en je hebt het dus ook redelijk vlot gedaan. Grappig dat de eerste docent uiteindelijk toch ook een 8 wilde geven. Ik denk overigens dat wanneer twee docenten de scriptie beoordelen, je uiteindelijk meer zekerheid hebt over wat je scriptie echt waard is; docenten kunnen qua beoordelen onderling nogal verschillen. Bij de ene docent is een acht ook meer waard dan bij een ander.

Ik heb de vraag over de mogelijkheid van een 10 voor de scriptie ook aan een vriendin (universitair docente) van mij voorgelegd en zij zegt dat een tien bij de beoordeling van een scriptie (of essay in het algemeen) niet staat voor een perfect stuk, maar voor een schriftelijk stuk dat ver boven hetgeen men van een masterstudent kan en mag verwachten, uitsteekt. Maar hier zullen docenten denk ik onderling ook van mening over verschillen.
Bedankt voor jullie reacties; leuk om te lezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 13:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik vermoed dat het met die 10 inderdaad zo werkt als je beschreef.

Succes met de scriptie!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Janneke84



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je.
Het lijkt inderdaad aannemelijk dat een tien in dat geval mogelijk is, al denk ik dat er voldoende docenten/professoren zijn die uit principe geen tien geven. Dat hangt volgens mij samen met het feit dat voor sommigen een tien wel perfectie impliceert.
Een cijfer kan dan volgens mij ook niet los worden gezien van de docent/professor die de scriptie heeft beoordeeld. Daarom ben ik ook benieuwd of de meeste studenten het eens zijn met de uiteindelijke beoordeling of dat zij zelf meer dan wel minder hadden verwacht.

Ik heb mijn scriptie trouwens al afgerond; nog slechts enkele tentamens in januari, dan zit de studie erop!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De twee "lameste" excuses die ik heb gehoord:
- "Ik geef je geen tien, want ik heb je geen moeilijke vragen gesteld."
- "Ik geef je geen tien, want vroeger kreeg ik ook nooit een tien."
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2009 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is in Tilburg wel mogelijk om voor een scriptie een half punt te krijgen (alleen geen 5.5).
Het inderdaad belangrijk om na te gaan bij wie iemand is afgestudeerd. Mijn begeleider vertelde mij, toen ik hem vroeg mijn begeleider te zijn, meteen dat hij géén hoge cijfers gaf en dat als het mij dus om het makkelijk afstuderen ging ik beter een andere begeleider kon kiezen.
Aangezien het mij om de kennis ging en niet zo zeer om het afstuderen koos ik hem.
Uiteindelijk had ik een 7.5 voor m'n scriptie. (79 pagina's, rechtsvergelijking tussen de VS, Duitsland en Nederland over bepaalde bevoegdheden van opsporingsdiensten en de grondslagen daarvoor)
Hoe lang ik er op heb geschreven is niet precies te zeggen, alleen dat het in maanden lang is, omdat ik tijdens het schrijven van m'n scriptie twee masters heb afgerond (en 7 extra vakken heb gedaan Laughing)
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RonnyJ



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 338


BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2010 18:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De twee "lameste" excuses die ik heb gehoord:
- "Ik geef je geen tien, want ik heb je geen moeilijke vragen gesteld."
- "Ik geef je geen tien, want vroeger kreeg ik ook nooit een tien."


Als toevoeging:

- Een tien is voor God.
- Bij een negen ben je net zo goed als mij.
_________________
Peruse or perish!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds