Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 08 mei 2024 21:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Buitengerechtelijke incassokosten
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 17:33    Onderwerp: Buitengerechtelijke incassokosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerst even een korte uitleg over de ontstane situatie..

Ongeveer een jaar geleden heb ik een fitnessabonnement afgesloten. Ik heb destijds -doordat ik een vriendin kreeg- 2 keer gefitnesst.. Nu is het geval dat ik dat ben vergeten op te zeggen.. Bij de betreffende fitness-studio was het gebruikelijk per maand bij aankomst te betalen. Ik heb nooit facturen en aanmaningen van de betreffende fitness-studio mogen ontvangen. Nu, 10 maanden later, heb ik ineens een incassobureau aan mijn broek.

Ik kreeg op datum x?? een brief van het betreffende incassobureau waarvan de dagtekening dateert van 7-3-2014. Hierin werd mij gesommeerd het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen, én dat ik anders te maken kreeg met extra buitengerechtelijke incassokosten. Hierbij refereerde ze aan de nieuwe incassowet welke vanaf 1 juli 2012 van kracht was. Met mijn goede gedrag, heb ik op 21-03-2014 aan mijn betaalverplichting voldaan. Nu claimt het bureau dus dat ik één dag te laat ben met betalen en ik de incassokosten binnen 3 dagen dien te voldoen. Wanneer ik hiertoe niet bereid ben, dreigen ze het tot een rechtszaak uit te laten lopen. De incassokosten bedragen in dit geval minder dan € 50,-. De diverse brieven zijn niet aangetekend verstuurd.

Mijn vragen:
- Moet ik ondanks ik nooit facturen heb ontvangen boetes betalen voor te laat betalen?
- Wat is de aanvang van de wettelijke betaaltermijn? Het bureau claimt dus dat dit de dagtekening is, en zij anders geen moment hebben waarop ik de brief zou hebben ontvangen.
- Wat is handig om nu te doen, ik heb nog 3 dagen?

Ik heb uiteraard zelf ook al het e.e.a. uitgezocht, en ben tot de conclusie gekomen dat de aanvang van de wettelijke betaaltermijn de dag na aanmaning is geweest. Zie artikel BW 6:96 lid 6 of Rapport_BGK_integraal hoofdstuk II 5. http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/Incassokosten/Concept_Rapport_BGK-Integraal_2013.pdf


Laatst aangepast door marksabrijs op do 27 mrt 2014 19:34, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 19:12    Onderwerp: Re: Buitengerechtelijke incassokosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

marksabrijs schreef:
- Moet ik ondanks ik nooit facturen heb ontvangen boetes betalen voor te laat betalen?


Dat hangt er van af. Heb je bij het aangaan van deze overeenkomst algemene voorwaarden ontvangen of heb je daarvoor getekend? Zo ja, wat staat hierin over het intreden van verzuim en stilzwijgende verlenging? En hoeveel maanden ben je exact lid geweest?

marksabrijs schreef:
- Wat is de aanvang van de wettelijke betaaltermijn? Het bureau claimt dus dat dit de dagtekening is, en zij anders geen moment hebben waarop ik de brief zou hebben ontvangen.


Dan moeten ze de aanmaning maar aangetekend versturen. De ingangsdatum is de dag nadat je de brief hebt ontvangen. Nu je niet correct bent gewezen op de ingangsdatum hoef je sowieso geen incassokosten te betalen. En zelfs als we uitgaan van de dagtekening dan zou de termijn beginnen op 8 maart 2014 zodat het geld dan uiterlijk op 21 maart 2014 op hun rekening moet staan. Om welk incassobureau gaat het eigenlijk?

Zie art. 6:96 lid 6 jo 3:37 lid 3 BW en http://hoevehorstincasso.nl/nieuws/#24012013

marksabrijs schreef:
- Wat is handig om nu te doen, ik heb nog 3 dagen?


Ik denk dat het dreigement van een rechtzaak bluf is. Zie ook rambam op uitzending gemist over incassobureau's.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 19:31    Onderwerp: Re: Buitengerechtelijke incassokosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:

Dat hangt er van af. Heb je bij het aangaan van deze overeenkomst algemene voorwaarden ontvangen of heb je daarvoor getekend? Zo ja, wat staat hierin over het intreden van verzuim en stilzwijgende verlenging? En hoeveel maanden ben je exact lid geweest?


De exacte omstandigheden van het contract heb ik op dit moment niet bij de hand. Ik ga morgen naar de studio om mijn lidmaatschap op te zeggen. Hierbij zal ik alle facturen vragen welke ik nu heb voldaan, én een kopie van mijn contract.

Alfatrion schreef:

Dan moeten ze de aanmaning maar aangetekend versturen. De ingangsdatum is de dag nadat je de brief hebt ontvangen. Nu je niet correct bent gewezen op de ingangsdatum hoef je sowieso geen incassokosten te betalen. En zelfs als we uitgaan van de dagtekening dan zou de termijn beginnen op 8 maart 2014 zodat het geld dan uiterlijk op 21 maart 2014 op hun rekening moet staan. Om welk incassobureau gaat het eigenlijk?


Echt op hun rekening moest staan, of is bewijs dat ik die datum heb overgemaakt voldoende? Het laatste was volgens de jurofoon namelijk afdoende.
Sorry, maar ik weet niet of ik er -juridisch gezien- verstandig aan doe de naam hier te vermelden.

Alfatrion schreef:

Zie art. 6:96 lid 6 jo 3:37 lid 3 BW en http://hoevehorstincasso.nl/nieuws/#24012013


Ja, precies. Hier kwam ik zelf ook op uit. Ik heb telefonisch contact gehad met de betreffende organisatie, en zij vertelde mij dat dit artikel op mij niet van toepassing was, ze kon mij niet vertellen welk wetsartikel het dan wel betreft. Ik had de wet volgens mevrouw fout geïnterpeteerd en moest maar op google gaan zoeken naar de nieuwe incassowet.

Alfatrion schreef:

Ik denk dat het dreigement van een rechtzaak bluf is. Zie ook rambam op uitzending gemist over incassobureau's.


Ja dat dacht ik ook al inderdaad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt pas voldaan aan je betalingsverplichting op het moment dat de schuldeiser het bedrag heeft ontvangen.
Ik adviseer je om een kopie van je opzeggingsbrief mee te nemen, en hen daar een krabbel op te laten zetten zodat je zelf bewijs hebt dat zij hem ontvangen hebben.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Je hebt pas voldaan aan je betalingsverplichting op het moment dat de schuldeiser het bedrag heeft ontvangen.
Ik adviseer je om een kopie van je opzeggingsbrief mee te nemen, en hen daar een krabbel op te laten zetten zodat je zelf bewijs hebt dat zij hem ontvangen hebben.


Ok, dat zal ik zeker doen. Wanneer ik u dus goed begrijp zou ik dus eigenlijk te laat zijn, maar omdat er geen aanvang bekend is, er geen incassokosten kunnen worden verrekend?

Daarnaast is het misschien ook nog handig om erbij te vermelden dat ik in de tussentijd met mijn vriendin ben gaan samenwonen, én dat deze post nog bij mijn ouderlijk huis is bezorgt. Kan hier evt. juridisch nog iets mee worden gedaan? Het incassobureau claimt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het doorgeven van de adreswijziging bij de sportschool. Is dit zo?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="marksabrijs"]
Alfatrion schreef:

Daarnaast is het misschien ook nog handig om erbij te vermelden dat ik in de tussentijd met mijn vriendin ben gaan samenwonen, én dat deze post nog bij mijn ouderlijk huis is bezorgt. Kan hier evt. juridisch nog iets mee worden gedaan? Het incassobureau claimt dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het doorgeven van de adreswijziging bij de sportschool. Is dit zo?


Ja, wie anders zou daar verantwoordelijk voor zijn?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: do 27 mrt 2014 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat maar, ik heb het inmiddels uitgezocht en ik ben daar inderdaad zelf verantwoordelijk voor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2014 12:21    Onderwerp: Re: Buitengerechtelijke incassokosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op 7 maart is aangemaand en op 21 maart is een betaalopdracht gedaan.

artikel 6:96 lid 6 BW, laatste zinsdeel schreef:
aanvangende de dag na aanmaning.

Indien de dagtekening 7 maart is, kan de brief nooit eerder dan 8 maart zijn aangekomen. De aanmaning is dan niet op 7 maart, maar op 8 maart geschied. De termijn van 14 dagen vangt aan op de dag NA aanmaning, dus op 9 maart, en verloop daarmee op 23 maart 2014. De dag 23 maart 2014 is echter een zondag, derhalve is artikel 1 van de Algemene Termijnenwet van toepassing en dat houdt in dat de termijn pas op 24 maart 2014 verloopt.

Het lijkt mij dat een betaling die op 21 maart is verricht, vóór 24 maart 2014 wel op de rekening van de schuldeiser is bijgeschreven...

Ik zou een rechtszaak van het incassobureau met veel vertrouwen tegemoet zien. Een dergelijke zaak kun je gemakkelijk zelf voeren, en indien je proceskosten in de vorm van salaris gemachtigde vordert (wel even een bekende als gemachtigde op laten treden), heb je al snel je abonnementskosten aan de sportschool er uit!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2014 14:57    Onderwerp: Re: Buitengerechtelijke incassokosten Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Op 7 maart is aangemaand en op 21 maart is een betaalopdracht gedaan.

artikel 6:96 lid 6 BW, laatste zinsdeel schreef:
aanvangende de dag na aanmaning.

Indien de dagtekening 7 maart is, kan de brief nooit eerder dan 8 maart zijn aangekomen. De aanmaning is dan niet op 7 maart, maar op 8 maart geschied. De termijn van 14 dagen vangt aan op de dag NA aanmaning, dus op 9 maart, en verloop daarmee op 23 maart 2014. De dag 23 maart 2014 is echter een zondag, derhalve is artikel 1 van de Algemene Termijnenwet van toepassing en dat houdt in dat de termijn pas op 24 maart 2014 verloopt.

Het lijkt mij dat een betaling die op 21 maart is verricht, vóór 24 maart 2014 wel op de rekening van de schuldeiser is bijgeschreven...

Ik zou een rechtszaak van het incassobureau met veel vertrouwen tegemoet zien. Een dergelijke zaak kun je gemakkelijk zelf voeren, en indien je proceskosten in de vorm van salaris gemachtigde vordert (wel even een bekende als gemachtigde op laten treden), heb je al snel je abonnementskosten aan de sportschool er uit!


Dennis, bedankt voor uw verhelderend antwoord. Dit is -buiten artikel 1 van de algemene termijnenwet- allemaal exact zoals ik het in eerste instantie interpreteerde. Ik werd echter in verwarring/onzekerheid gebracht door het bureau dat stellig beweerde dat ik onder een ander recht viel, en dat artikel 6:96 niet op mij van toepassing was. Bedankt ook nog voor de artikel 1 toevoeging. Ik weet nu 100% zeker dat ik in mijn recht sta. Het lijkt mij ook sterk dat het betreffende bureau aanspraak kan maken op een door de wet gestelde schadevergoeding, waarbij ze de voorwaarden ervan aan hun laars lappen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2014 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nogmaals bedankt mensen, hierbij mijn definitieve verdediging:


Beste lezer van Van Hoek & Partners,

Algemene Termijnenwet Artikel 1 lid 1
"Een in een wet gestelde termijn die op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag eindigt, wordt verlengd tot en met de eerstvolgende dag die niet een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag is."

Artikel 3:37 lid 3
"Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt."

Artikel 6:96 lid 6
"De vergoeding volgens de nadere regels kan indien de schuldenaar een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, eerst verschuldigd worden nadat de schuldenaar na het intreden van het verzuim, bedoeld in artikel 81, onder vermelding van de gevolgen van het uitblijven van betaling, waaronder de vergoeding die in overeenstemming met de nadere regels wordt gevorderd, vruchteloos is aangemaand tot betaling binnen een termijn van veertien dagen, aanvangende de dag na aanmaning."

Gelet op artikel 3:37 lid 3 BW (eerste zin), artikel 6:96 lid 6 BW (laatste zinsdeel), en de dagtekening van jullie eerste schrijven, welke dateert van vrijdag 7 maart, is vastgesteld dat de aanvang van de wettelijke betaaltermijn zondag 9 maart is geweest. Hiermee is de uiterste verloopdatum van het termijn vastgesteld op 22 maart. Aangezien deze datum een zaterdag betreft, treedt artikel 1 van de Algemene Termijnenwet in werking. Hiermee is de uiterste datum waarop jullie het geld in ontvangst dienen te hebben genomen vastgesteld op maandag 24 maart. Hiermee acht ik te hebben bewezen dat ik dus wel degelijk tijdig aan mijn verplichting heb voldaan.

Samenvattend trachten jullie aanspraak te maken op een schadevergoeding, maar lappen de voorwaarden ervan aan jullie laars.

Ik zie de datum waarop ik voor de rechter dien te verschijnen met een brede glimlach te gemoed.

Met vriendelijke groet,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
1e_jaars_fiscaal_recht



Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 125


BerichtGeplaatst: vr 28 mrt 2014 19:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-Hiermee acht ik te hebben bewezen dat ik dus wel degelijk tijdig aan mijn verplichting heb voldaan. -> overbodig. Vloeit al voort uit materiaal

- Samenvattend trachten jullie aanspraak te maken op een schadevergoeding, maar lappen de voorwaarden ervan aan jullie laars.

Ik zie de datum waarop ik voor de rechter dien te verschijnen met een brede glimlach te gemoed.


maak hiervan:

constaterende het feit dat de algemene voorwaarden niet zijn nagekomen betreffende de opzegging, zou ik graag met jullie een andere manier willen vinden om te schikken. Buitenrechtelijk of rechtelijk.

Verlaag niet tot hun niveau aub, als zij een chaos maken van hun administratie dan is dat vooral hun probleem. Een rechtsgang is niet dat je gelijk krijgt het is vaak een vermoeiende/lange procedure die ook nog eens kostbaar is. Als je dat op deze manier (een constructieve brief die jouw kant belicht) kunt vermijden probeer dat. Je hebt daarna nog de optie om naar de rechter te gaan. Je kunt de optie van Dennis ook volgen. Je moet dan wel naar de rechter.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2014 1:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over de bewijslast... Voor de datum van ontvangst van de brief ligt deze bij de tegenpartij en voor de datum van ontvangst van de betaling ligt deze bij jou.

Ik zou geen standpunt innemen over wanneer de brief ontvangen is of zou moeten zijn. Een dagtekening geeft niets meer dan een vermoeden wanneer de brief is verzonden. Brieven kunnen geantedateerd of gepostdateerd worden. Ik zou zelf iets schrijven als "een brief met dagtekening van 7 maart zal in de regel niet eerder ontvangen zijn dan 8 maart zodat de aanvang niet eerder begint dan 9 maart". Dit geeft je iets meer bewegingsruimte.

De laatste twee zinnen kun je vervangen door: "Ik zie een eventuele rechtsgang met veel vertrouwen te gemoed."
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2014 10:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Over de bewijslast... Voor de datum van ontvangst van de brief ligt deze bij de tegenpartij en voor de datum van ontvangst van de betaling ligt deze bij jou.

Ik zou geen standpunt innemen over wanneer de brief ontvangen is of zou moeten zijn. Een dagtekening geeft niets meer dan een vermoeden wanneer de brief is verzonden. Brieven kunnen geantedateerd of gepostdateerd worden. Ik zou zelf iets schrijven als "een brief met dagtekening van 7 maart zal in de regel niet eerder ontvangen zijn dan 8 maart zodat de aanvang niet eerder begint dan 9 maart". Dit geeft je iets meer bewegingsruimte.

De laatste twee zinnen kun je vervangen door: "Ik zie een eventuele rechtsgang met veel vertrouwen te gemoed."


Bedankt voor je toevoegingen. Nu is het in dit geval zo dat het betreffende bureau dit mij op de datum van dagtekening heeft verzonden. Zij hanteren deze datum ook als aanvang van de termijn, en claimen dat dit volgens de wet is. Ze kon mij niet vertellen welk wetsartikel dit betreft. Mevrouw verklaarde dit zelf aan de telefoon. Kan ik deze feiten hierin nog op een tactische manier verwerken? Op zo'n manier dat zij akkoord gaan indien ik niets van hun hoor? Doordat dit een verklaring over de telefoon betreft, kunnen ze dat nu simpelweg ontkennen natuurlijk.

Ja, sorry maar door de diverse telefoongesprekken en de dreigende toon die zij hierbij aansloegen, ben ik zelf toch ook wel lichtelijk geïrriteerd geraakt. Ik liet mij even gaan.

Nu is het geval dat ik dit wel al heb verstuurd, kan ik het e.e.a. nog repareren?


Laatst aangepast door marksabrijs op za 29 mrt 2014 10:37, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2014 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1e_jaars_fiscaal_recht schreef:
-Hiermee acht ik te hebben bewezen dat ik dus wel degelijk tijdig aan mijn verplichting heb voldaan. -> overbodig. Vloeit al voort uit materiaal

- Samenvattend trachten jullie aanspraak te maken op een schadevergoeding, maar lappen de voorwaarden ervan aan jullie laars.

Ik zie de datum waarop ik voor de rechter dien te verschijnen met een brede glimlach te gemoed.


maak hiervan:

constaterende het feit dat de algemene voorwaarden niet zijn nagekomen betreffende de opzegging, zou ik graag met jullie een andere manier willen vinden om te schikken. Buitenrechtelijk of rechtelijk.

Verlaag niet tot hun niveau aub, als zij een chaos maken van hun administratie dan is dat vooral hun probleem. Een rechtsgang is niet dat je gelijk krijgt het is vaak een vermoeiende/lange procedure die ook nog eens kostbaar is. Als je dat op deze manier (een constructieve brief die jouw kant belicht) kunt vermijden probeer dat. Je hebt daarna nog de optie om naar de rechter te gaan. Je kunt de optie van Dennis ook volgen. Je moet dan wel naar de rechter.


Bedankt voor uw toevoeging! Dit was erg nuttig. Sorry, ik liet me even meeslepen, ik moet mij inderdaad niet verlagen tot dat niveau.

Eerlijk gezegd wil ik niet naar de rechter, maar ik wil ook de kosten niet betalen. Ik hoop ze dus eigenlijk te overtuigen van hun ongelijk, én zet hierbij hoog in. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat zij voor deze 48,- naar de rechter toegaan, ik vermoed dat het risico voor hen hiervoor veel te hoog is. Zeker gelet op alle eerder genoemde feiten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marksabrijs



Leeftijd: 73
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 28


BerichtGeplaatst: za 29 mrt 2014 10:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Offtopic:

Even een verdere introductie van mijzelf. Ik ben software ontwikkelaar van beroep. De werkwijze van het bureau heeft mij op een idee gebracht. Is het toegestaan een internetschandpaal voor dit soort bedrijven op te zetten? Aangezien een bedrijf geen persoon is, denk ik dat dit zou mogen. Over het verdienmodel ervan zou ik dan nog verder moeten nadenken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds