Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 14 mei 2024 11:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bannen zonder opgaaf van reden
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 10:45    Onderwerp: Bannen zonder opgaaf van reden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mag men bij een forum van een nieuwssite geband worden zonder opgaaf van redenen ?
Is het rechtmatig als diezelfde site berichten van je weghaalt omdat gebruikers erover geklaagd hebben en als je dan gaat checken dat je dan wel nog bedreigende en discriminerende opmerkingen van de tegenpartij ziet staan ?
M.a.w. de site checkt zelf niet de ernst maar reageert volledig op aanwijzingen van gebruikers. Deze gebruikers kunnen dus van kwade zin zijn om gericht andere gebruikers geband te krijgen door de directie te wijzen op volgens hen 'erge' berichten.
Is dit geen vorm van discriminatie ?
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat staat er in de algemene voorwaarden?

Gaat zeker over Fok? Alhoewel, daar lijkt alles gezegd te mogen worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat over Nujij.nl
Als je je wil registreren zie je nergens iets staan over algemene voorwaarden. Geen zichtbare link naar zoiets.
Bij elk bericht wat geplaatst wordt kunnen gebruikers wel melden wat zij er van vinden. Men kan dan kiezen uit 'spam', 'onzin' of 'off-topic' en daarbij heeft men een invulvak waar men een korte toelichting kan doen.

Een bericht van mij was een tijdje terug verwijderd en toen kreeg ik een mail dat een van mijn berichten verwijderd was zonder verdere opgaaf waarom.
Er was wel een waarschuwing bij dat bij herhaling mijn account geblokkeerd zou worden. Maar als je niet weet wat je precies fout hebt gedaan is het best moeilijk om herhaling te voorkomen lijkt me.

Uiteindelijk ben ik dus gisteren geband geworden zonder hierover bericht te worden. Bij het inloggen kwam de melding dat er een probleem geconstateerd was en dat men dan met de directie contact op moest nemen.
Dat heb ik dus gedaan en als antwoord kreeg ik enkel het bericht '' je was gewaarschuwd' maar ik weet dus nog steeds niet waarom ik nu precies geband ben. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden maar dat kan ik niet hard maken.
Ik voel me in ieder geval behoorlijk gediscrimineerd hierdoor.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 11:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mail ze dan even wat je hier over schrijft en vraag nogmaals om uitleg.
Laat dat gediscrimineerd maar weg. Dat is wel een hele zware termijn. Schrijf hooguit: niet gelijk behandeld. Dat komt al anders over.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat mag en forumbeheerders zijn zelfs verplicht om berichten met strafbare (bijv. haatzaaiende of beledigende) inhoud te verwijderen wanneer ze daar weet van hebben. Door erop gewezen te worden krijgen ze er weet van.

Maar een strafbare inhoud hoeft een bericht niet te hebben voordat het verwijderd mag worden. Ten eerste kan het forum zich het recht hebben voorbehouden om berichten te verwijderen, dan zou een gebruiker denk ik alleen recht van klagen hebben wanneer het forum louter willekeurig te werk gaat. Ten tweede spreekt het voor zich dat een forum berichten mag verwijderen die tegen de al dan niet geschreven etiquette van het forum ingaan.

Het staat je vrij om de forumbeheerders te wijzen op nog niet opgemerkte berichten van hetzelfde allooi. Gelijke behandeling dus.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 12:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens wordt er wel iets vermeld, hoor:
Quote:
Huisregels van NUjij

De redactie behoudt zich het recht voor om berichten te verwijderen. Discriminerende, beledigende, shockerende of commerciële berichten zijn niet toegestaan en worden verwijderd.

bron
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het staat je vrij om de forumbeheerders te wijzen op nog niet opgemerkte berichten van hetzelfde allooi. Gelijke behandeling dus.


Maar doordat ik niet meer in kan loggen kan ik dat dus niet meer.
Ook heb ik tot tweemaal toe moeten reageren om het bericht wat mijn verwijderde bericht uitlokte verwijderd te krijgen.

Ik heb ze ook al een paar keer gemaild met de vraag waarom ik geband ben geworden maar ze houden zich in stilzwijgen.
Vandaar dat ik de term discriminatie gebruik en niet het ongelijk behandelen.
Het laatste bericht wat verwijderd is geworden was een bericht naar aanleiding van de pil voor moslimvrouwen zodat het weer lijkt alsof ze maagd zijn. Hier heb ik een bericht geplaatst waarin ik zei dat alle moslimvrouwen zijn en dan dat woord gebruikt wat je doorgaans van moslimmannen over westerse vrouwen hoort zeggen. Vaak genoeg zelf op TV gehoord, die uitspraak. Waarbij ik dan nog toegevoegd heb dat je dan toch beter halfnaakt over straat kan lopen.
Het is dus toepasselijker om zoiets te zeggen bij een bericht over die pil dan dit gewoon out of the blue te roepen zoals moslimmannen dat zeer vaak doen.
Er kwamen daar ook een paar moslims die kwamen zeuren over de rotzooi die er gespuid werd en toen heb ik die persoon gevraagd wat hij nu precies bedoelde. Toen herhaalde hij zich weer waarop ik gevraagd heb wat er nu precies zo anders aan is dan de rotzooi die moslimmannen over westerse vrouwen uitlaten. Daarop werd natuurlijk gezegd dat hij dat nog nooit meegemaakt had. Voor mij verder einde discussie en heb nog op een aantal andere onderwerpen gereageerd. De volgende ochtend kwam ik er niet meer op.

Ik snap helemaal dat het niet netjes is wat ik geplaatst heb maar ik heb het geplaatst omdat ik hetzelfde veel te vaak van moslimmannen gehoord heb. Gelijke rechten enzo.
Maar het blijkt dus dat moslimmannen toch iets meer mogen zeggen dan Nederlandse mannen.
Als je leest wat diezelfde moslims in topics over Wilders zeggen dan is dat wat ik gezegd heb zeer lief in vergelijking.

Als je dit alles in het kort samenvat dan valt me dus op dat moslimmannen wel denken dat zijzelf alles kunnen zeggen maar als een tegenstander van hun wat over de moslims zegt dan gaan ze klagen om de berichten verwijderd te krijgen. En dit doen ze dus met succes.
Nujij.nl zal heus niet de enige zijn in ons land waar discriminatie niet meer geld voor allochtonen maar meer voor autochtonen.
Gevaarlijk vind ik dat. Zeker als je bedenkt dat men met alle macht Wilders de mond wilt snoeren.

Ik persoonlijk maak me helemaal niet druk over dingen die anderen zeggen al zijn ze nog zo erg. Ik reageer meestal op een gelijke manier terug, meestal gebruikmakend van iemands eigen woorden. Zo praten ze zich het snelste zelf vast.
Bij moslims heeft dit heel vaak de uitwerking dat ze je familie gaan bedreigen en keer op keer aangeven dat de profeet het allerbelangrijkste in hun leven is. Vooral als je hun eigen familie op dezelfde manier beledigd.
Ook heb ik al gehoord dat ik moest uitkijken dat ik niet de reden was dat een moslim niet meer mensen mee zou nemen op weg naar z'n profeet.
Allemaal van dat soort ongein wat dus kennelijk wel geduld wordt.
Maar beledig je de profeet van hun of je generaliseert moslims op dezelfde manier als de moslims de Nederlanders generaliseren dan mag je dus kennelijk niet meer meedoen.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jij dat hebt geschreven, dan lijkt me dat buitengewoon onder de bepalingen van nujij.nl vallen.

Persoonlijke noot:
Quote:
Hier heb ik een bericht geplaatst waarin ik zei dat alle moslimvrouwen zijn en dan dat woord gebruikt wat je doorgaans van moslimmannen over westerse vrouwen hoort zeggen.
Onnodig kwetsend en beledigend.
Over je persoonlijke mening en jouw waarheid zal ik me verder maar even niet uitlaten.

Het -op democratische toegestane wijze - de mond snoeren van Wilders lijkt me overigens nog niet zo'n slecht plan. Die man lijkt weinig anders in de zin te hebben dan simpele zielen te plezieren met botte uitspraken en domme vragen. Het zou de voortgang van wat in de kamer besproken wordt ten goede komen als hij zich eens iets zou matigen en geen dingen te berde brengt die niets of slechts zijdelings met het onderwerp dat wordt besproken te maken hebben.

Maar da's allemaal politiek en een heel duidelijk verschil van mening tussen ons.

Terugkomend op je aanvankelijke vraag en meer juridisch: ja, ik denk dat de redactie het volste recht heeft jouw bijdrage te verwijderen. Evenals overigens andere bijdragen waaruit blijkt dat men onder de term "debat" slechts grove beledigingen over en weer verstaat.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Het -op democratische toegestane wijze - de mond snoeren van Wilders lijkt me overigens nog niet zo'n slecht plan. Die man lijkt weinig anders in de zin te hebben dan simpele zielen te plezieren met botte uitspraken en domme vragen. Het zou de voortgang van wat in de kamer besproken wordt ten goede komen als hij zich eens iets zou matigen en geen dingen te berde brengt die niets of slechts zijdelings met het onderwerp dat wordt besproken te maken hebben.


Daar ben ik het niet mee eens.
Ja Wilders draaft veel door en schopt ook mensen tegen het zere been die het niet verdienen.
Maar andersom gebeurd dat net zo en als men daar wat van zegt dan schijnt men dus te discrimineren.

Wat ik probeer aan te geven is dat de Nederlanders ondertussen gediscrimineerd worden en die kunnen zich niet beroepen op het leuke stopwoordje van de laatste 30 jaar 'discriminatie'.

Als het hen dus lukt om Wilders de mond te snoeren dan kunnen we bijna meteen de sharia instellen bij wijze van spreken.

Een zogenaamde politicus mag zelfs homo's met criminelen vergelijken door de context van de 10 geboden erbij te halen.
Een moslim mag op TV gewoon zeggen dat ie hoopt dat een persoon aan een enge ziekte zal overlijden en hem dat toewensen.

Discriminatie is in ons land allang geen echte discriminatie meer.
Slechts bepaalde groepen dienen zich eraan te houden en andere niet.
Godsdienstvrijheid staat boven de wet als je hierna kijkt.
Als ik een homo met een crimineel vergelijk ben ik wel aan het discrimineren puur en alleen omdat ik niet in een sprookjesfiguur geloof.
Ik vind dat vele malen erger dan onnodig kwetsend en beledigend te zijn.
Dat was meneer de politicus namelijk ook en een rechter vond van niet.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is de vraag niet al voldoende uitputtend beantwoord? Een discussie over Wilders hoort m.i. niet in deze rubriek thuis. En volgens mij is dit forum ook niet bedoeld als alternatieve manier om je "recht" te halen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wou alleen even mijn standpunt beter toelichten en aangeven waarom het onverstandig is om Wilders de mond te snoeren, ook al is dat dan democratisch.

Maar de vraag is eigenlijk of ze dat zo maar mogen zonder een reden te geven waarom ze dat gedaan hebben.
Is nogal ondoorzichtig op deze manier en zo kunnen dus ook mensen geband worden voor zaken die dit niet rechtvaardigen.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Annemarieke



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt mij dat het mag. Het is een site van iemand anders. In mijn huis mag je ook niet zonder meer mijn medemensen beledigen, dan zet ik je er ook uit.

Jouw opmerking is voor de site-eigenaar / morderator waarschijnlijk een met een discriminerende ondertoon of op zijn minst beledigend......voor sommigen zelfs shockerend. En dus valt het gewoon onder de huisregels.

Dat ze geen reden opgeven is wellicht niet heel netjes, maar vrije meningsuiting betekent volgens mij niet dat een site verplicht is die mening van jou op de site te laten staan als deze volgens hen tegen de wet of fatsoensnormen ingaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Annemarieke schreef:
Dat ze geen reden opgeven is wellicht niet heel netjes, maar vrije meningsuiting betekent volgens mij niet dat een site verplicht is die mening van jou op de site te laten staan als deze volgens hen tegen de wet of fatsoensnormen ingaat.

De site is tenslotte ook geen orgaan van de overheid. Wat bij mij een vraag opwerpt die ik mijzelf al eens eerder heb gesteld: mag (de staf van) een rijksuniversiteit op blackboard in de vraag & antwoord rubriek zomaar berichten van studenten verwijderen? Hierbij denk ik niet aan beledigende berichten of zo, maar aan berichten met objectief redelijke kritiek.

Ik vermoed dat een klacht hiertegen gegrond zou moeten worden bevonden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: vr 28 sep 2007 21:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Annemarieke schreef:
Lijkt mij dat het mag. Het is een site van iemand anders. In mijn huis mag je ook niet zonder meer mijn medemensen beledigen, dan zet ik je er ook uit.


Dat zei de site-beheerder in het Multimediamachines-arrest ook:
Quote:
5.10 In de toelichting op de vierde grief voert [appellant] aan dat hij MultiMediaMachines de toegang tot het forum heeft ontzegd omdat MultiMediaMachines zich niet hield aan de huisregel dat het doen van commerciële uitlatingen niet is toegestaan. Bovendien is het zijn forum en zijn server en heeft hij het recht iedereen daartoe de toegang te ontzeggen wanneer hem dat goeddunkt behoudens wanneer hij misbruik van zijn bevoegdheid zou maken.


De appellant ging echter onderuit omdat hij niet alleen de MMM-man had verbannen, maar er ook nog had bijgezet dat dat was omdat die illegale software aanbood. En dat bleek feitelijk onjuist.

Quote:
Als [appellant] dan niet alleen meent dat MultiMediaMachines illegale software aanbiedt en haar om die reden van het forum uitsluit, maar zijn mening ook op het forum publiceert en daarmee de goede naam van MultiMediaMachines onrechtmatig aantast, acht het hof een wedertoelating tot het forum met de voorzieningenrechter een gepaste vorm van schadevergoeding anders dan in geld.


Arnoud
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds