Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 11 mei 2024 3:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Arbeidstijden en dagen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BrianPostma1987



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 2:15    Onderwerp: Arbeidstijden en dagen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte forumleden,

Ik zit met een probleem dat ik hieronder zo volledig mogelijk zal proberen te schetsen.

Sinds juni 2006 ben ik in dienst bij een groothandel in levensmiddelen (CAO GIL is van toepassing). Ik heb hier meestal in de nachtelijke uurtjes gewerkt maar ook al een tijd in de ochtend of overdag.
Sinds september 2011 heb ik een contract voor 18 uur en heb tot voor kort altijd op zondagnacht (22.00 - 06.00 uur), maandag & dinsdag en donderdag van 22.00 - 02.00 uur) gewerkt.

Sinds december 2013 is de zondagnacht helemaal geschrapt en zijn er nieuwe tijden van toepassing namelijk 21.00 - 00.00 uur. Voordeel voor de werkgever is dat ik van werkvenster 4 naar werkvenster 3 geplaatst wordt, dit scheelt ze 22,5% aan toeslag.

Aangezien ik nu elke keer maar 9 uur kan werken, ga ik iedere week 9 uur de min in (werkgever registreert hoeveel er gewerkt wordt en houdt een minsaldo bij). Hier heb ik tegen geprotesteerd en krijg nu de volgende mogelijkheden:

4 avonden werken van 20.00 - 00.00 uur en twee zaterdagen beschikbaar zijn van 07.00 - 11.00 uur.

of

3 ochtenden van 06.00 - 10.00 uur en iedere zaterdag van 07.00 - 14.30 uur.

Ik ben niet beschikbaar en ook niet bereid om op zaterdag te werken, ben bijna 8 jaar in dienst en heb nog nooit hoeven werken op die dag.

Mijn voorstel was om mijn uren overdag in 3 dagen (van 6 uur) te plannen, de andere twee dagen heb ik verplichtingen voor mijn studie. Dit was volgens afdelingsmanager niet mogelijk (en paste niet in de langetermijnvisie) terwijl assistent wel degelijk mogelijkheden zag.

Kan de werkgever mij verplichten om op zaterdag te werken? Heb aangegeven dat ik niet beschikbaar ben (onder andere omdat ik twee keer per maand een weekend naar mijn ouders ga die aan de andere kant van NL wonen). Collega's worden (nog) niet verplicht om op zaterdag te werken, gesprekken zouden ook met hen nog gevoerd worden. Zij hebben echter niet in de nacht gewerkt maar altijd van 20.00 - 00.00 uur. Er is naar mijn mening wel degelijk sprake van een andere situatie.

Als ik niet mee zou werken dan was contractverlaging volgens hem de enige optie, hier ben ik het sowieso niet mee eens.

Ik hoop dat jullie mij over bovenstaande kunnen adviseren.

Edit: nog een kleine toevoeging, bij de gesprekken (3 tot nu toe) zit er iedere keer een HR Business Partner bij (die regelt ook de P&O zaken) en hij zegt iedere keer dat hij van mening is dat het een redelijk voorstel betreft en dat het nu toch echt in de buurt komt van een voorstel dat voor 100% accepteerbaar zou moeten zijn vanuit mijn kant, ik deel deze mening absoluut niet want in het bedrijf wordt dagelijks van 06.00 t/m 00.00 door collega's gewerkt. Ik zie niet in waarom mijn uren over zoveel dagen uitgesmeerd moeten worden. Komt er een zwak verhaal over niet voldoende werk, er worden nog steeds mensen aangenomen, zelfs op mijn afdeling dus dat zal wel meevallen. Ook krijgen wij dikwijls het werk in de daarvoor bestemde tijd niet af. Komt nog bij dat verschillende collega's die minder lang in dienst zijn, meer uren in wel slechts 3 of 4 dagen mogen werken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds