Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 11 mei 2024 12:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verzekering betaalt niet uit
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 13:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PimOvertoom schreef:

Volgens mij snap je het niet helemaal! Is het niet vreemd om spullen te verzekeren die er niet zijn??? Weet niet waar jij je voor verzekerd allemaal, maar neem aan dat je dat doet voor spullen of iets dergelijks dat je daadwerkelijk hebt! Je gaat niet een auto verzekeren die je niet hebt toch?? Of jij wel?



Ik weet niet hoe het met jouw verzekering zit maar de mijne is naar een bepaald bedrag afgesloten. Geen bedragen zo uit het hoofd maar in principe is alles meer dan voldoende verzekerd. Echter, als hier mijn pc gejat wordt, is het voor de verzekering wel fijn dat ze een bewijs hebben dat ik dat ding uberhaupt had toch?

Anders werk je verzekeringsfraude wel erg in de hand.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PimOvertoom schreef:
Tuurlijk wil ik dan bewijs. Daar gaat het ook helemaal niet om! Het gaat erom dat de verzekering beweert, wegens gebrek aan bewijs, dat er geen spullen in zijn auto zaten. Waarom dan die premie betaald??


Zie mijn eerdere antwoord daarop (ergo heeft dat overigens al duidelijker verwoord). En v.w.b. het evt. uitkeren zonder bewijs: daar schrijf je zelf al over:
Quote:
Nu staat er ook indd in de voorwaarden dat je bonnen moet kunnen overhandigen als je de schade terug wilt krijgen.

Die voorwaarden waren dus bekend (of zouden bekend moeten zijn geweest) bij het afsluiten van de verzekering. Dan moet je nu niet piepen dat er voor niets premie zou zijn betaald wanneer de verzekering zich op die clausule beroept.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
PimOvertoom



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HR

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals duidelijk kun je er niets mee!

IS wel een wijze les namelijk voordat je aangifte gaat doen goed kijken hoe je er voor kan zorgen dat je zeker nieuwe spullen (vergoeding) krijgt. En indien nodig het een en ander in scene te zetten. Ze naaien jou ook als ze kunnen dus mag je het ook terug doen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 22:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee dat mag je niet.

Een van de redenen daarvoor is dat je dan ook MIJ besteelt. De premie brengen we immers met zijn allen op op grond van het aantal geclaimde schades.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ze naaien helemaal niet. Ze staan volledig in hun recht om bewijs te vragen. Het staat toch in de voorwaarden? Je had ook kunnen kiezen om onverzekerd te blijven.

Ik snap best dat je baalt, zou ik ook doen in zo'n geval maar de verzekering staat gewoon in zijn recht.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 6:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PimOvertoom schreef:
Zoals duidelijk kun je er niets mee!

IS wel een wijze les namelijk voordat je aangifte gaat doen goed kijken hoe je er voor kan zorgen dat je zeker nieuwe spullen (vergoeding) krijgt. En indien nodig het een en ander in scene te zetten. Ze naaien jou ook als ze kunnen dus mag je het ook terug doen!

Nee, ze naaien jou niet, zij houden zich aan de gesloten overeenkomst.

En als jij ze probeert 'terug te naaien', dan heet dat 'verzekeringsfraude'. Moet je vooral doen, want als ze erachter komen, dan kun je je daarna nergens meer voor verzekeren.

Verzekeraars zijn helemaal niet zo beroerd als jij denkt, maar als je denkt dat je recht hebt op 'nieuwe spullen', dan snap je het spelletje niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 8:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat zelfs bij Pim het kwartje gevallen moet zijn wat betreft dit onderwerp. Het heeft verder geen zin om steeds terug te komen op wat er al eerder gezegd is. Mede door zijn agressieve persoonlijke reacties naar andere forumleden toe (zie zijn eerdere berichten), ga ik hier niet meer posten.

En Pim: BALUH!!! Brick wall
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PimOvertoom



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HR

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 9:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Mede door zijn agressieve persoonlijke reacties naar andere forumleden toe (zie zijn eerdere berichten), ga ik hier niet meer posten.


Mijn excuses daarvoor als het zo overkomt, maar ben gewoon ontzetend pissig dat je verzekering betaald (helaas is dat nodig omdat sommige mensen niet van je spullen af kunnen blijven. En het ergste misschien nog wel er wordt geen reet aan gedaan) en gewoon niets terug krijgt (wel of niet terecht feit is dat jij het wel kwijt bent!)

de reacties die ik krijg op mijn vraag waren nou ook niet geheel correct moet ik zeggen! Dus moet je het wel van 2 kanten bekijken!

Voorbeeld:
Quote:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier een beetje de kriebels van krijg.


Krijg de indruk gezien een aantal reacties alsof jullie mij niet vertrouwen en denken dat ik de verzekering aan het oplichten ben! Ik kan je een ding vertellen dat is absoluut niet waar!


Quote:
Verzekeraars zijn helemaal niet zo beroerd als jij denkt, maar als je denkt dat je recht hebt op 'nieuwe spullen', dan snap je het spelletje niet


Je hebt recht op een vergoeding dat begrijp ik ook wel ze gaan heus geen nieuwe spullen voor je kopen. Trouwens raar dat je het een spelletje noemt maar goed.

Je probeert je te verzekeren tegen diefstal maar je betaald voor niets! Je bent een oplichter tenzij jehet tegendeel bewijst! Jammer maar zo zit de maatschappij kennelijk in elkaar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PimOvertoom schreef:
Quote:
Verzekeraars zijn helemaal niet zo beroerd als jij denkt, maar als je denkt dat je recht hebt op 'nieuwe spullen', dan snap je het spelletje niet


Je hebt recht op een vergoeding dat begrijp ik ook wel ze gaan heus geen nieuwe spullen voor je kopen.

Nou, volgens mij begrijp jij het niet. Je hebt geen recht op vergoeding van de nieuwwaarde, maar de dagwaarde. Dus wanneer jij een setje van de vrachtwagen koopt voor 300 euro dat in de winkel 1800 kost, dan heb je, wanneer je een kwitantie / rekening hebt, recht op vergoeding van die 300 euro.
Quote:

Trouwens raar dat je het een spelletje noemt maar goed.

Het leven is een spel.
Quote:

Je probeert je te verzekeren tegen diefstal maar je betaald voor niets!

Nee, je betaalt je wat je afgesproken hebt. Wat jij wil is bij de VW dealer een gebruikte Lupo bestellen en je dan bij de balie melden dat je je nieuwe passat af komt halen.
Quote:

Je bent een oplichter tenzij jehet tegendeel bewijst! Jammer maar zo zit de maatschappij kennelijk in elkaar.

Je bedoelt 'je hebt alleen recht op vergoeding van schade die je aan kunt tonen'.

En als je je afvraagt waarom mensen twijfels hebben bij je verhaal, zet ik 't nog een keer op een rij:

- 1800 euro aan apparatuur, zonder bon, van een vriend gekocht. => dat gelooft niemand !! Je gaat toch geen 4000 gulden uitgeven aan apparatuur zonder ook maar een kwitantie ?
- gestolen zonder braakschade => dat gelooft ook niemand.

En daarna schreeuw je meteen moord en brand, reageer je agressief naar mensen die, zoals het een echte jurist betaamt, verder vragen om het hele verhaal boven water te krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Volento Deo

Volento Deo

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 4007


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 12:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
PimOvertoom schreef:
Quote:
Verzekeraars zijn helemaal niet zo beroerd als jij denkt, maar als je denkt dat je recht hebt op 'nieuwe spullen', dan snap je het spelletje niet


Je hebt recht op een vergoeding dat begrijp ik ook wel ze gaan heus geen nieuwe spullen voor je kopen.

Nou, volgens mij begrijp jij het niet. Je hebt geen recht op vergoeding van de nieuwwaarde, maar de dagwaarde. Dus wanneer jij een setje van de vrachtwagen koopt voor 300 euro dat in de winkel 1800 kost, dan heb je, wanneer je een kwitantie / rekening hebt, recht op vergoeding van die 300 euro.
Quote:

Trouwens raar dat je het een spelletje noemt maar goed.

Het leven is een spel.
Quote:

Je probeert je te verzekeren tegen diefstal maar je betaald voor niets!

Nee, je betaalt je wat je afgesproken hebt. Wat jij wil is bij de VW dealer een gebruikte Lupo bestellen en je dan bij de balie melden dat je je nieuwe passat af komt halen.
Quote:

Je bent een oplichter tenzij jehet tegendeel bewijst! Jammer maar zo zit de maatschappij kennelijk in elkaar.

Je bedoelt 'je hebt alleen recht op vergoeding van schade die je aan kunt tonen'.

En als je je afvraagt waarom mensen twijfels hebben bij je verhaal, zet ik 't nog een keer op een rij:

- 1800 euro aan apparatuur, zonder bon, van een vriend gekocht. => dat gelooft niemand !! Je gaat toch geen 4000 gulden uitgeven aan apparatuur zonder ook maar een kwitantie ?
- gestolen zonder braakschade => dat gelooft ook niemand.

En daarna schreeuw je meteen moord en brand, reageer je agressief naar mensen die, zoals het een echte jurist betaamt, verder vragen om het hele verhaal boven water te krijgen.


Applause
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben die nog naar guldens omrekent Laughing .

Verder niets aan toe te voegen. Steven heeft het superhelder neergezet.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
Ik ben blij te zien dat ik niet de enige ben die nog naar guldens omrekent Laughing .


Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
PimOvertoom



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HR

Berichten: 29


BerichtGeplaatst: vr 26 mei 2006 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Nou, volgens mij begrijp jij het niet. Je hebt geen recht op vergoeding van de nieuwwaarde, maar de dagwaarde.


Ik schrijf nergens dat je recht hebt op de nieuwwaarde! Leuk geconcludeerd door jou maar slaat nergens op.

Quote:
1800 euro aan apparatuur, zonder bon, van een vriend gekocht. => dat gelooft niemand !! Je gaat toch geen 4000 gulden uitgeven aan apparatuur zonder ook maar een kwitantie ?


Wie heeft het erover gehad dat hij 1800 euro aan een vriend heeft gegeven voor spullen? Ik niet! Dat maak jij er van weer een leuke conclusie maar slaat ook nergens op!

Quote:
gestolen zonder braakschade => dat gelooft ook niemand.


Dus dat kan niet wil je zeggen? Stel je brengt je auto naar een garage en die monteur kopieert je sleutel. Dan zou hij je spullen eruit kunnen jatten zonder braakschade. Of niet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het mag wel wat rustiger hoor! Ik snap best dat het niet leuk is dat je niet te horen krijgt wat je wil horen, maar een klein beetje normaal reageren mag best.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 27 mei 2006 23:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uhm ... ik vind Pim's reactie wel meevallen, hoor.
Maar goed, laten we focussen op de kwestie, voor zover al niet afgerond.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds