Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold Signal
CREDFY - India...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 13 mei 2024 19:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

incassokosten bij onverschuldigde betaling bemiddelingskoste
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 04 okt 2016 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Met kiespijn Wink

Hebt u kiespijn? Wat vervelend.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op wo 05 okt 2016 15:26, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: di 04 okt 2016 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu heeft u me weer tuk. Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 05 okt 2016 15:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leest u het volgende eens:

Indien de schuldenaar geen consument is, dient te worden gesteld en onderbouwd op grond waarvan vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten wordt gevorderd (wettelijke regeling of een afwijkende regeling). Indien een beroep wordt gedaan op een afwijkende regeling en een hoger bedrag aan BIK wordt gevorderd dan zullen er bewijsstukken moeten worden overgelegd dat deze hogere kosten zijn gemaakt.

Vordering tegen consumenten of niet-consumenten die niet onder reikwijdte Besluit (WIK) vallen

Omwille van de uniformiteit adviseert het rapport BGK-Integraal om ook voor niet onder het Besluit vallende geldvorderingen op niet-consument schuldenaren dezelfde berekeningsgrondslag te hanteren. Berekening vindt dus volgens de staffel van het Besluit BIK plaats. Rechtbanken volgen dit advies.

Volledigheidshalve zij gewezen op de stel- en specificatieplicht: gesteld moet zijn welke buitengerechtelijke incassowerkzaamheden in het concrete geval zijn verricht. De data van verstuurde aanmaningsbrieven moeten tenminste worden vermeld. Het overleggen van brieven kan ook.

Ik citeer uit het rapport BGK integraal 2013: Inventarisatie door een werkgroep uit de rechterlijke macht inzake de beoordeling van gevorderde buitengerechtelijke kosten November 2013

Dit is te vinden op https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiotaCW5MPPAhWBqB4KHZWrDPoQFggeMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.rechtspraak.nl%2FSiteCollectionDocuments%2FRapport-BGK-integraal.pdf&usg=AFQjCNG7l9qn6YYTGXSG6L7QTzvBkHM6pg&sig2=yQ2TL3KmG65d7I0Hg1BJ_A&cad=rja.

Pagina 15 e.v. vermeldt:

De schuldeiser, die toewijzing van door hem gevorderde buitengerechtelijke kosten wil verkrijgen, zal onder meer het navolgende moeten stellen en feitelijk onderbouwen. De schuldeiser zal bij zijn processtukken afschrift moeten voegen van de stukken waarop hij zich in die processtukken beroept. Indien de schuldeiser uitsluitend aanspraak maakt op het forfaitaire tarief (Monique Doomernik: dus cf. de WIK) behoeft hij niet de omvang van de gemaakte kosten aan te tonen.

A. Schuldenaar-consument: (….)

B. Schuldenaar geen consument:
a. Of er sprake is van een handelsovereenkomst in de zin van art. 6:119a lid 1 of 6:119b lid 1 BW.
b. De overeengekomen of wettelijke termijn voor betaling.
c. De buitengerechtelijke kosten worden gevorderd op basis van een incassobeding of als wettelijke verplichting tot schadevergoeding.
d. De datum waarop de schuldenaar in verzuim is geraakt (art. 6:74 e.v. BW). NB: van belang voor kosten boven € 40 (art. 6:96 lid 4 BW).
e. In geval van een wettelijke verplichting tot schadevergoeding: de hoofdverbintenis betreft een uit overeenkomst voortvloeiende verbintenis tot betaling van een geldsom of een verbintenis die strekt tot vergoeding van schade voor zover deze verbintenis is vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst of voor zover de in de eerste zin bedoelde verbintenis tot betaling van een geldsom is omgezet in een verbintenis tot vervangende schadevergoeding in de zin van art. 6:87 BW.
f. Welke buitengerechtelijke incassohandelingen, dan wel handelingen ter verlening van buitengerechtelijke rechtsbijstand door of in opdracht van de schuldeiser zijn verricht. 22
g. De nadrukkelijke verklaring van de schuldeiser dat hij voor de verkrijging van voldoening buiten rechte gebruik heeft gemaakt van een dienst als bedoeld in de Wet op de omzetbelasting 1968 ter zake waarvan op grond van die wet omzetbelasting is verschuldigd en de schuldeiser de hem in rekening gebrachte omzetbelasting niet op grond van genoemde wet kan verrekenen en dat de kosten in verband daarmee zijn verhoogd.
h. Bij een wettelijke verplichting tot schadevergoeding die niet onder de WIK/Besluit BIK valt: de mededeling of met de in eigen beheer uitgevoerde buitengerechtelijke handelingen kosten samenhangen.
i. Bij een wettelijke verplichting tot schadevergoeding die niet onder de WIK/Besluit BIK valt: de exacte omschrijving van de buitengerechtelijke handelingen, de daarmee samenhangende tijdsduur en kosten indien de schuldeiser een hoger bedrag aan BIK of BGK dan de staffel Besluit BIK vordert.
j. De datum en het bedrag van gedeeltelijke betalingen voorafgaande aan de inleidende dagvaarding.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Terugkrijgenbemiddelingsk



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 07 okt 2016 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Zonder respect kan er geen discussie worden voortgezet. Daar komt bij dat een ieder kan bepalen wanneer de discussie eindigt.
Wat betreft de incassokosten kan ik het volgende melden. De wederpartij is geen incassokosten verschudligd wanneer je enkel aanmaningen verstuurd. Hier is juridisprudentie over en daarnaast heb ik het zelf mogen ervaren. Heb namens 5 cliënten incassokosten gevorderd en de rechter heeft deze vorderingen afgewezen. Overigens heb ik ook wel eens meegemaakt dat de rechter het wél heeft toegewezen, maar dat is juridisch gezien niet juist (de rechter was gewoon heel aardig =D). Mijn advies is daarom om de incassokosten wel altijd te vorderen. Je weet het maar nooit! Hoe het met de termijn zit, weet ik niet..maar waarom zou je niet gewoon voor de zekerheid een termijn van 2 weken hanteren? 2 weken zijn zo voorbij.

Met vriendelijke groet,

Yaël Hoogvliets
<knip reclame>
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2016 0:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Hakkelaar schreef:
Geachte mr. Doomernik,

De 'veertiendagenbrief' geldt alleen indien de schuldenaar een consument is.

De makelaar is geen zonneklaar geen consument.

Nee hoor. Als de schuldenaar geen consument is, maar een rechtspersoon of een beroeps- of bedrijfsmatig handelende natuurlijke persoon, kan bij overeenkomst van de WIK worden afgeweken.
Is dat niet gebeurd, dan geldt de WIK.

Heeft Hakkelaar niet gewoon gelijk? Van de "nadere regels" waarop art. 6:96 lid 5 BW doelt kan bij overeenkomst worden afgeweken in het geval van een rechtspersoon of een beroeps- of bedrijfsmatig handelende natuurlijke persoon. Maar art. 6:96 lid 6 BW (veertiendagenbrief) is niet één van die nadere regels en ziet slechts op de situatie dat de schuldenaar een consument is.

De Hoge Raad lijkt de wet ook zo te lezen:
HR schreef:
Alleen ten aanzien van een consument-schuldenaar is voorgeschreven dat de schuldeiser hem eerst nog een veertiendagenbrief moet sturen (art. 6:96 lid 6 BW). Daarmee is beoogd dat de consument niet wordt overvallen door het verschuldigd worden van incassokosten: hij krijgt na de waarschuwing in de veertiendagenbrief nog veertien dagen de gelegenheid het verschuldigde bedrag te betalen zonder dat incassokosten verschuldigd worden. In de woorden van de minister:

“Op basis van de voorgestelde regeling geldt bovendien dat een consument die niet op tijd heeft betaald, dient te worden aangemaand voordat incassokosten in rekening mogen worden gebracht. Deze schuldenaar kan dus niet worden overvallen door € 40,-- aan incassokosten. Als hij binnen 14 dagen na de aanmaning de vordering alsnog voldoet, laat de wet niet toe dat er incassokosten in rekening worden gebracht.” (Kamerstukken II 2010-2011, 32 418, nr. 5, p. 6).

_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2016 9:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik schreef meer dan alleen dit, nl. (op 4 oktober) ook:

Quote:
Incassokosten moet je aanzeggen en wel op de juiste manier, bijv. met een veertiendagenbrief


Een andere manier van aanzeggen kan ook (ik gaf daarom ook aan: bijvoorbeeld Maar met de veertiendagenbrief zit je altijd safe. Juist i.v.m. (wat ik citeerde over) het bgk rapport, dus wat de (kanton)rechters aanhouden.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2016 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte mw. mr. Doomernik,

In uw eerste versie van uw reactie op 4 oktober kwam heel het woord 'bijvoorbeeld' niet voor en stelde u zónder enige voorwaarden of nuancering dat 'een veertiendagenbrief met allerlei voorwaarden' gestuurd moest worden.

Die reactie heeft u op 5 oktober aangepast (staat eronder namelijk) om inhoudelijk de discussie 'te winnen'. Dit neigt naar een juridische doodzonde.

Hoe moeilijk kan het zijn om even toe te geven dat u de openingspost verkeerd gelezen heeft en ervan uitging dat de schuldenaar i.c. consument was, of dat u ervan uitging dat altijd een 14-dagen-brief gezonden moest worden!?

Dit gezegd hebbende wil ik u WEL enorm bedanken voor uw bijdrage van wo 05 okt 2016 15:44

Ik ga het meisje nog 1 maal (per post en via e-mail) uit eigen naam een brief laten sturen met een termijn van 2 weken waarin een laatste kans wordt geboden het bedrag terug te betalen mét geëxpliciteerd het bedrag aan incassokosten (gewoon 15% natuurlijk) waarop aanspraak zal worden gemaakt als het per alsdan niet is voldaan.

Mocht men in het geheel niet reageren dan probeert ze het nog 1x per aangetekende post. Zij heeft dan reeds 2 maal betaald voor aangetekende versturen.

Mocht dat geen soelaas bieden, dan neem ik stokje over en ga ik echt naar de rechter als men enkel de hoofdsom betaalt en de incassokosten openlaat. Het kán m.i. namelijk niet zo zijn dat dit soort bemiddelaars énkel het hoofdsommetje terugbetalen als men een derde inschakelt. Dan stoppen dit soort wanpraktijken namelijk nooit.

Mocht de kantonrechter de proceskosten compenseren dan gooi ik de handdoek in de ring en zal ik bij het meisje niks in rekening brengen en betaal uit eigen zak de deurwaarder en griffiekosten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Terugkrijgenbemiddelingsk



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2016 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Incassohandelingen die niet meer omvatten dan het verzenden van een enkele (eventueel herhaalde) aanmaning, het enkel doen van een (niet aanvaard) schikkingsvoorstel, het inwinnen van eenvoudige inlichtingen of het op gelijke wijze samenstellen van het dossier worden niet als afzonderlijk vergoed. Zie PHR 4 april 2014, ECLI:NL:2014:289, r.o. 3.5. Zie ook de op rechtspraak.nl gepubliceerde uitspraken van kantonrechters. Ik zou er dus niet vanuit gaan dat je 15% van de hoogte van de vordering vergoed krijgt aan incassokosten! In dit geval worden de kosten verdiscontieert in de kosten gemachtigde.

Met vriendelijke groet,

Yaël Hoogvliets
<knip reclame>
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Yaël

Bedankt voor je reactie, ik ga de conclusie en het rapport goed lezen.

De rechtsoverweging die je aanhaalt (3.5) gaat over het oude Rapport Voor-werk II dus ik weet niet wat daar allemaal nog van geldt. De rechtsoverweging begint met:
Quote:
De toepassing van art. 6:96 BW werd in de praktijk in belangrijke mate bepaald door het door een werkgroep van rechters opgestelde Rapport Voor-werk II uit 2000.17 Hoewel (aanvankelijk) de nodige kritiek is geuit, werd Voor-werk II veelal toegepast.

Volgens Voor-werk II is voor afzonderlijke vergoeding als buitengerechtelijke incassokosten (die dus niet van kleur verschieten) meer nodig dan een enkele (eventueel herhaalde), het enkel doen van een niet aanvaardschikkingsvoorstel, het inwinnen van eenvoudige inlichtingen of het op de gebruikelijke wijze samenstellen van het dossier (zie het Rapport onder 8.3 en 9.1, dat hiermee beoogt aan te sluiten bij de bestaande rechtspraak).

In het 'die dus niet van kleur verschieten' lees ik dat incassokosten niet noodzakelijkerwijs worden verdisconteerd in de proceskosten. Wederom ga ik controleren of dat nog steeds zo is.

Ander puntje (en met de aanname dat in casu incassokosten verschuldigd zijn)
Als men enkel de hoofdsom betaalt nadat incassokosten verschuldigd zijn geworden, dan strekt die betaling in eerste instantie in mindering op “de kosten”, vervolgens in mindering op de rente en tenslotte in mindering op de hoofdsom en de lopende rente. Dit is geregeld in artikel 6:44 BW en wordt de “imputatieregel” genoemd. In een arrest van 2015 heeft de Hoge Raad geoordeeld dat buitengerechtelijke incassokosten daar ook onder vallen.

Men procedeert dan dus voor het restant van de hoofdsom zodat van enig van kleur verschieten geen sprake kan zijn. http://www.debloggendeadvocaat.nl/2015/08/07/incassokosten-6_44-bw/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 13:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hakkelaar schreef:
Die reactie heeft u op 5 oktober aangepast (staat eronder namelijk) om inhoudelijk de discussie 'te winnen'.
. Ik heb mijn reactie aangepast wegens een typefout. Wederom een treurige reactie.
Ik heb vanaf het begin overigens goed gelezen en nooit gedacht, laat staan beweerd, dat de makelaar een consument zou zijn.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op zo 09 okt 2016 13:45, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tuurlijk, ik zal even vragen of de beheerder van dit forum hierin uitsluitsel kan bieden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn reactie hierboven heb ik ook weer aangepast, ook weer wegens een typefout. Ik heb wel meer reacties aangepast in deze discussie. Maar nooit 8 keer, zoals u.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens: 'met allerlei voorwaarden' heb ik ook nooit geschreven. U citeert niet correct.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Yaël,

Inzake het van kleur verschieten lees ik in de MvT bij 6:96 het volgende:
Quote:
In artikel 241 Rv is een spiegelbepaling van artikel 6:96 BW opgenomen wat betreft de incassokosten die, wanneer het tot een geding komt volgens de regels voor proceskosten worden vergoed. Op grond van artikel 241 Rv komen handelingen waarvoor de regeling inzake proceskosten een vergoeding pleegt in te sluiten, niet voor vergoeding als incassokosten in aanmerking. De voorgestelde aanvulling van artikel 241 Rv sluit, gelijk de derde zin van het nieuwe vierde [lees: vijfde, Hakkelaar] lid van artikel 6:96 BW, uit dat incassohandelingen waarvoor op grond van de nieuwe regeling een vaste vergoeding is berekend, zodra het tot een procedure komt, van kleur verschieten.

M.i. betekent dit dat incassokosten die qua hoogte overeenkomen met de forfaitaire bedragen niet van kleur verschieten.

Artikel 6:96 lid 5 leest overigens:
Quote:
Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels gesteld voor de vergoeding van kosten als bedoeld in lid 2 onder c. Van deze regels kan niet ten nadele van de schuldenaar worden afgeweken indien de schuldenaar een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf. In dit geval mist artikel 241, eerste volzin, van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering toepassing.

Slaat het woord 'dit' op de voorgaande zin? Zo ja, dan zou dat betekenen dat art. 241, eerste volzin énkel wordt uitgesloten indien de schuldenaar een consument is. Dat bevreemdt mij.


Laatst aangepast door Hakkelaar op zo 09 okt 2016 16:20, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Terugkrijgenbemiddelingsk



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2016 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Hakkelaar,

Het zou kunnen dat je juridisch gezien gelijk hebt. Het kosten me te veel tijd om alles grondig te analyseren. Ik weet alleen wat de lijn is in de rechtspraak. En de lijn die rechters aanhouden inzake het al dan niet toekennen van de incassokosten als afzonderlijk is die zoals ik in mijn voorgaande bericht heb geschetst. Kijk bijvoorbeeld naar de vonnissen ECLI:NL:RBLEE:2012:BV2637, r.o. 4.13 en ECLI:NL:RBGEL:2014:3839, r.o. 4.10. In de praktijk heb ik ook ondervonden dat kantonrechters er op deze manier tegenaan kijken. Houd er dus rekening mee dat de rechter het verzoek tot vergoeding van incassokosten kan afwijzen.

Met vriendelijke groet,

Yaël Hoogvliets
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds