|
Auteur |
Bericht |
dododo
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 jun 2013 16:29 Onderwerp: ex aanklagen wegens smaad en laster? |
|
|
Beste mensen,
Ik heb brieven van mijn gestoorde alcoholistische ex, waarin staat dat ik de kinderen kapot maak en allerlei beschuldigingen.
Ik zie mijn kleinkinderen niet omdat mijn kinderen in zijn macht zijn en alles wat ie in die brieven schrijft precies omgekeerd is. Projectie dus.
Ik reageer niet op zijn aantijgingen. Maar het onrechtsgevoel mijnerzijds begint steeds heftiger te worden. Ik zit er nu aan te denken hem voor het gerecht te brengen wegens laster en wegens de geestelijke mishandeling van zijn kant, welke hij jarenlang heeft toegepast en ook nu nog waardoor ik mijn kleinkinderen niet zie (en de kleinkinderen niet de vreugde hebben van een oma die gek op ze is) en waar ik me ook nog een grote zorgen om maak.
Ik heb het idee dat ik het ze wel comfortabel maak door ze hun gang te laten gaan met hun duistere praktijken en met de armen over elkaar alles te laten gebeuren.
Mijn vraag is kan ik mijn ex voor de rechter brengen wegens laster en smaad waardoor ik de kleinkinderen niet meer zie? (bewijzen heb ik door die brieven en ik ook heel veel bewijzen wat ik allemaal deed voor mijn kinderen. Boodschappen deed ik omdat dochter altijd klaagde zo moe te zijn (zie bankafschrijften waar ze de boodschappen betaalde met ja u leest het goed nog wel een dankjewel. En dankjewelletjes voor al die rijstafels die ik voor ze maakte. En dank voor het gratis oppassen en dank voor het maken van de appeltaarten omdat ze moe was. En dank voor het opknappen en schilderen van de andere dochter haar appartement. Etcetc. Nog veel meer. Ongelofelijk wat ik allemaal deed. Hardstikke gek geweest. Ik deed het allemaal omdat ik de onderhuidse dreiging voelde dat als ik niet meer bruikbaar was ik de kleinkinderen niet meer zou zien. Dat gevoel was juist. Goed dat ik dat allemaal nog heb.
Heb ik een punt bij de rechter mijn ex aan te klagen wegens laster en smaad?????????????
Mijn rechtsgevoel begint heel erg op te spelen.
dododo |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: do 06 jun 2013 17:29 Onderwerp: |
|
|
Als u van mening bent dat er sprake is van smaad of laster, dan kunt u daarvan aangifte te doen bij de politie. Smaad en laster zijn namelijk strafbare feiten. Het is dan aan de Officier van Justitie om te bepalen of de zaak wel of niet aan de rechter wordt voorgelegd. _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 jun 2013 18:29 Onderwerp: |
|
|
Als uw ex dan niet vervolgd wordt, en u vindt de reden hiervoor onjuist kunt u besluiten een artikel 12 Sv procedure aan te spannen. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 06 jun 2013 19:33 Onderwerp: |
|
|
Het bovengenoemde doet mij denken aan een vorig onderwerp en dan m.n. deze post. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 06 jun 2013 21:02 Onderwerp: |
|
|
Hou er wel rekening mee dat voor laster of smaad er wel de intentie moet zijn om ruchtbaarheid te geven aan de feiten of dat de brieven bijvoorbeeld openbaar gemaakt worden.
Als de brieven alleen aan u gericht zijn is er niet voldaan aan de voorwaarden van smaad of laster en kan er dus ook geen aangifte van gedaan worden, omdat het strafbare feit dan niet gepleegd is.
Quote: | Artikel 261
1Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2 Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. |
|
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: vr 07 jun 2013 0:35 Onderwerp: |
|
|
In die brieven kun je wel opmaken dat de reden dat ik de kleinkinderen niet zie (en zij niet de vreugde van een oma, die allemaal leuke dingen voor ze zou bedenken) uit zijn koker komt. De scheiding die ik doorgezet heb waardoor de kinderen de helft van de erfenis gaan missen) en de eis dat ik terug moet komen omdat ik hem kapot heb gemaakt en dat lukt je ook al aardig bij de kinderen zo schrijft hij.
Kopieeen van kaartjes van de kinderen waar ze hem de lucht in prijzen met een foto van toen mijn eerste kleinkind met de woorden kijk dit krijg ik allemaal van de kinderen en wat ik heb dat krijg jij niet.
Tenzij ik terugkom en dan vul ik de rest zelf in namelijk dat dat tot mijn dood zal leiden door het getreiter en gepest. U begrijpt dat teruggaan nooit en te nimmer zal gebeuren. De vrijheid die ik nu heb geef ik nooit meer op.
Wat denken jullie? Heeft het zin met wat ik hierboven schrijf hem alsnog aan te klagen? Als alles openbaar word zit ik niet mee. Ik heb werkelijk niks te verbergen en ik heb in mijn omgeving een hele goede staat van dienst. Met niemand ruzie en nog nooit iemand belazerd of wat dan ook. De brieven zijn idd wel aan mij gericht, maar ik bedoel met wat er instaat en hoe het er instaat. Het opstoken van kinderen waardoor twee afhankelijke mensjes misbruikt worden om macht over iemand te krijgen die zich zorgen maakt.
Het is om kotsmisselijk van te worden. Ik zou rechtvaardigheid willen zien en zoek wegen.
dododo |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 07 jun 2013 9:58 Onderwerp: |
|
|
Het "probleem" (in dit geval) met de strafrechtelijke smaad / laster is dat er openbaarheid gegeven moet zijn door de dader. Anders is er namelijk geen sprake van smaad. |
|
|
|
 |
dododo
|
Geplaatst: vr 07 jun 2013 16:09 Onderwerp: |
|
|
Ik snap t. Het meest opereren ze in het geniep. Dat ik die brieven heb is al heel wat. Hij moet wanhopig geweest zijn toen ie ze schreef, want ik was er al zeer verbaasd over. De geraffineerdheid wordt minder denk ik doordat ie oud word en zn hersens minder worden vanwege de drank.
In ieder geval dank voor het meedenken. Het blijft frustrerend dat ik machteloos sta wat de twee kleintjes betreft.
dododo |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 08 jun 2013 8:20 Onderwerp: |
|
|
dododo schreef: | Het blijft frustrerend dat ik machteloos sta wat de twee kleintjes betreft. | M.i. ben je overigens in het algemeen niet helemaal machteloos, nu ex en dochter zich (civielrechtelijk) mogelijk schuldig maken aan onrechtmatig handelen art 6:162.
Hen daarvoor aanklagen lijkt overigens af te raden.
Maar in het geval ze je b.v. ook in persoon nog verwijten zouden gaan maken, hoef je je niet te gaan verdedigen in aanmerking genomen, dat ze in rechte immers weinig te verdienen lijken te hebben.
Ook op sites zoals [url=http://www.narcissismfree.com/art_when-no-contact-can't-work.php]deze[/url] wordt aangeraden je niet te laten uitlokken.
Het verhaal van ex is natuurlijk een kaartenhuis, dat dus ook in kan storten. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
Alziend Oog
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 116
|
Geplaatst: za 08 jun 2013 10:26 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | dododo schreef: | Het blijft frustrerend dat ik machteloos sta wat de twee kleintjes betreft. | M.i. ben je overigens in het algemeen niet helemaal machteloos, nu ex en dochter zich (civielrechtelijk) mogelijk schuldig maken aan onrechtmatig handelen art 6:162. |
En wat is er dan precies onrechtmatig? _________________ Iuvat inconcessa voluptas |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 08 jun 2013 11:43 Onderwerp: |
|
|
Alziend Oog schreef: | cvb schreef: | dododo schreef: | Het blijft frustrerend dat ik machteloos sta wat de twee kleintjes betreft. | M.i. ben je overigens in het algemeen niet helemaal machteloos, nu ex en dochter zich (civielrechtelijk) mogelijk schuldig maken aan onrechtmatig handelen art 6:162. | En wat is er dan precies onrechtmatig? | Volgens het genoemde artikel Lid 2 dienen burgers zich jegens elkaar, zeg maar, behoorlijk te gedragen.
B.v. behoort dochter niet te blijven proberen haar idee betreffende de scheiding van haar ouders door te drijven middels niet willen meewerken met een normale omgang tussen TS en haar kleinkinderen. _________________ Ben geen jurist |
|
|
|
 |
|