|
Auteur |
Bericht |
Yvonne88
Leeftijd: 35 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): LOI
Berichten: 1
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 18:50 Onderwerp: Pakket zoek bij PostNL |
|
|
Hallo allemaal,
Twee weken geleden heb ik een retourzending afgegeven bij een postkantoor van PostNL. Het pakket kon gratis teruggestuurd worden naar Duitsland via een etiket met een eRs logo. Om de zending te kunnen volgen heb ik een barcode gekregen. Het track and trace systeem geeft echter al 1,5 week aan dat het pakket is ontvangen door PostNL, maar verder gebeurt er niks mee.
Vandaag heb ik een mail gestuurd naar PostNL met de vraag waarom er niks verandert aan de status van mijn zending. Als antwoord kreeg ik terug dat ze het heel vervelend vinden en hun excuses aanbieden, maar dat alleen de ontvangende webshop een onderzoek kan opstarten als een pakket niet aankomt.
Ik heb nu eigenlijk twee vragen.
1. Kan ik zelf helemaal niks doen om PostNL te verplichten om te onderzoeken wat er met mijn pakket gebeurd is?
2. Kan ik PostNL aansprakelijk stellen of eventueel toch mijn geld terugkrijgen van de webshop als het pakket niet teruggevonden wordt? (De webshop heeft niks over aansprakelijk bij retourzendingen staan in hun algemene voorwaarden, terwijl de meeste webshops duidelijk aangegeven ze niet aansprakelijk zijn voor retourzendingen die kwijtraken.)
Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.
PS. het gaat om een Belgische webshop |
|
|
|
|
A.Verkerk
Leeftijd: 42 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 219
|
Geplaatst: vr 22 mrt 2013 9:00 Onderwerp: |
|
|
Neem eens contact op met de webshop, misschien hebben ze het al wel ontvangen. In ieder geval zijn zij blijkbaar de enige die een onderzoek kunnen starten.
En zorg natuurlijk dat je je afgiftebewijs bewaart, dan kun je inderdaad daarna PostNL aansprakelijk stellen. |
|
|
|
|
|