Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 29 mei 2024 20:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

minderjarig
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ikkuh
Gast









BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2005 11:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mischien idee, om haar op kamers te laten gaan wonen, zodat ze onder de druk van haar ouders weg is.. Dan kunnen jullie rustig verder latten gaan, tot ze 18 jaar is, en uit de pubertijd vandaan is, zodat ze zeker weet met wat ze wilt..
abraxes

abraxes

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2005 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet hoelang deze toestand (die bij mij grote afkeur geniet) al gaande is doch mocht er sprake van hetgeen als weergegeven in art 245 wvsr en de werking van dit art als zijnde klachtdelict van voor die periode was, dan lijkt het me een goede zaak als vervolging wordt ingesteld op basis van art 245 wvsr.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2005 14:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is natuurlijk absoluut niet zeker dat er sprake is van dat artikel. Ten eerste heeft de man in kwestie het over een meisje van 16 jaar, en niet jonger dus. En ten tweede weet je niet wat er gebeurt in hun relatie. Het een en ander hoeft nog niet gebeurd te zijn.
Ik wil benadrukken dat ik de ouders van het meisje begrijp en het lijkt mij ook niet echt gezond dat een 16-jarige een relatie heeft met een 38-jarige, maar goed dat soort dingen gebeuren wel vaker. En, inderdaad, heel soms werkt dit nog ook op lange termijn.
Juridisch gezien lijkt het me echter moeilijk voor de ouders hier iets aan te doen.
Maar ik vind het zo raar dat mensen dan denken dat als iemand 18 is dat dan alles wel opeens kan. Alsof je als je de 18-jarige leeftijd bereikt hebt ineens de wijsheid in pacht hebt en dan precies weet wat je wel en niet wilt. Ik vind een relatie van een 18-jarige met een 40-jarige ook nog niet echt gepast en dat kan ook nog fout aflopen. Dus ik zie dat verschil van minderjarig en meerderjarig niet zo strikt...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: vr 10 jun 2005 14:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je geeft aan dat de ouders van de 16-jarige redelijk agressief zijn. En ze zullen zonder meer tegen het samenwonen zijn.

Wil je je die problemen met agressieve ouders die bij de op de stoep staan om hun dochter terug te halen wel op de hals halen?

Eerst op kamers is misschien een beter idee voor de jongedame.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 11 jun 2005 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even voor de goede orde: met het leeftijdsverschil zit ik absoluut niet, hoor!!!

Alleen moet je in dit soort situaties wel helder voor ogen houden dat de kans groot is dat de dame niet blijft, juist omdat je als persoon veel verandert tussen je 16e en je 25e (of zoiets). Dus het is altijd maar de vraag of het standhoudt en ik denk dat je een betere basis hebt als zij vanuit eigen woonruimte de relatie blijft onderhouden.

Dan blijf je meteen een beetje uit allerlei "familietoestanden" .... (en kun je ook een betere praatpaal voor je vriendin zijn).

Maar nogmaals: ik denk dat het met "gedwongen terughalen" door de ouders niet zo'n vaart zal lopen. Als zij echter agressief zijn, dan is de kans wel groot dat ze het recht in eigen hand nemen en dat zal ongetwijfeld niet volgens de regels van ons Nederlands recht verlopen Sad

Wens je wijsheid met het doorhakken van de knopen!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
alfred








Berichten: 17


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2005 15:09    Onderwerp: ben ik weer Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo

Gelukkig kunnen we erg goed met elkaar en hebben vanaf de dag dat ze 16 was nog nooit woorden gehad, mij komt ze erg volwassen over.
Wat betreft het leeftijdsverschil..ach ja dit betekend voor mij een grote aanpassingsvermogen die ik erg leuk vind..alsof het een natuurlijk prosses is, plezierig is de jeugt zeker!

Heb de vraag ook neergelecht bij de politie over onze relatie en of we wel of geen sex mogen hebben, kreeg kurig netjes het antwoord dat dat dus wel mag van af 16 jaar mits dit in een relatie gebeurt en natuurlijk niet onder dwang.

Nou als ze wel bij mij voor de deur staat en ik haar zeg dat ze bij me mag wonen, weet ik dat er een niet leuke weg te gaan is met haar ouders.
Deze neem ik voor lief en bewandel de weg ik die ik moet bewandelen, daar ga ik dus niet voor weg lopen.
En mocht deze man achresief tegen mij worden gaat hij kurig in de houdgreep de openbare weg weer op.

Nu is de situatie daar thuis zo dat ze weer huisarrest heeft voor een duur van 2 maand (omdat ze voor haar zelf op kwam)!! ze is zelfs geslagen door haar vader (niet hard niet zichtbaar maar wel raak)
Dit doet mij en haar natuurlijk ongelovelijk zeer dat je vriendin (waar ik veel van hou)geslagen word.

Ik heb het in ieder gaval erg goed met haar voor en ben altijd lief voor haar (zoals je een vrouw hoort te bahandelen)

Ik heb haar ook gezegt blijf rustig en als je 18 bent gaan we samen wonen..alsof die dag dat ze jarig is dan in één keer volwassen maakt.
Trouwplannen heeft ze al gemaakt en kinderwens is ook sterk aanwezig Smile)

Ik hoop weer wat van jullie te horen, over of we iets moeten ondernemen tegen dit aggresief gedrag..het is en blijft natuurlijk wel haar vader.
En of zoiets verstandig is om hier wat tegen te doen ze zegt zelf van niet (dan beland ik zeker in het ziekenhuis zegt ze)

Vriendelijke groet Alfred
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds