Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 15:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
Ingrid2



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2007 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom rechten... goh

Had mijn Havo bijna afgerond, heel wat HBO scholen en opleidingen afgezocht maar nergens kreeg ik het gevoel: dit is het. Ook de opleiding rechten leek me niks. De toga beroepen spraken mij meer aan, en dat was met HBO rechten niet mogelijk. Daarom Vwo gaan doen (ook omdat de Erasmus mij dat advies gaf, en niet een hbo p te halen en vervolgens uni te doen), uitstel van executie (keuze) zogezegd. En hoe langer ik naar de studie rechten keek, hoe meer me dat beviel. Dagje naar de rechtbank geweest, mee naar de notaris, en naar de gevangenis geweest. En ja, dit leek me wel wat. Zodoende!

Trouwens, leuk forum Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Maar



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 39


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mij is het genetisch bepaald... voor zover dat kan Razz
Padre, alledrie broers, 4 uncles hebben rechten gestudeerd/studeren rechten.

Zotte boel hoor thuis. De chicks in de familie studeren daarentegen allen taal & cultuurwetenschappen, communicatiewetenschappen en nog meer van die sociale crap. I'm breaking the cycle, I guess Rolling Eyes
_________________
"De goedheid van het goed doen is niet de echte goedheid."
(Lao-Tse)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2007 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben rechten gaan studeren omdat ik na een aantal jaar onderzoek te hebben gedaan en weet dat daarin niet mijn carriere zal liggen, nu enkele jaren werk voor farmaceutische bedrijven op het gebied van handelsvergunningen en dergelijke. Ik wil daarmee verder en ik zie dat vrijwel niemand van mijn collega's meer weet dan iets van de wet op de geneesmiddelen voorziening en een paar relevante europese richtlijnen. Ik denk dat met een natuurwetenschappelijke achtergrond en een goed inzicht in de farmaceutische wereld een universitaire opleiding rechten ik een enorme meerwaarde kan hebben ten opzichte van juristen die die ervaring missen. Ik hoop, mocht ik ooit een patroon vinden die mij op mijn waarschijnlijk 40ste nog wil begeleiden (want ja, ik ben nog niet zo lang bezig en ik heb een drukke baan en ik doe nog wat voor mijn promotie en ik ben de voorzitter van de huurdersvereniging, duzzzzz druk heb ik het wel), alsnog advocaat te kunnen worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
snobje



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uhm..rechten was mn tweede keus..omdat mn ouders mn eerste keus totaal niets vonden. Sindsdien ben ik blijven plakken...deels interesse..en ander deel voor de financiële zekerheid.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 17:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

snobje schreef:
Uhm..rechten was mn tweede keus..omdat mn ouders mn eerste keus totaal niets vonden. Sindsdien ben ik blijven plakken...deels interesse..en ander deel voor de financiële zekerheid.


Nu is wel de brandende vraag.....wat was dan je eerste keuze?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
snobje



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 14:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hehe..kunstacademie..totaaaal iets anders dus Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Van jongs af aan heb ik een groot rechtvaardigheids gevoel. Ook kwam ik altijd voor mijn rechten op. Keek vroeger ook al graag naar programma's als de rijdende rechter etc. Ik zat op de mavo dus een universitaire rechtenstudie zat er voor mij niet in. Dus wilde ik graag politie-agent worden. Echter heb ik een lichamelijke handicap, waardoor een fysiek beroep als diender er niet in zat. Ik zocht een alternatief en kwam uit bij een juridische mbo opleiding. Na die zeer gemakkelijk doorlopen te hebben, wilde ik verder met rechten. HBO Rechten dus. Dit ging ook zo makkelijk dat ik nu de stap naar de universiteit heb gemaakt. En ik moet zeggen hoe meer ik van het recht te weten kom, hoe leuker ik het vindt. Nu ik toch geen politie-agent meer wordt, ga ik zeer waarschijnlijk een Master Strafrecht doen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
GJudge

GJudge

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 173


BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik doe rechten nadat ik eigenlijk pas in 4VWO op die mogelijkheid gewezen ben, daarvoor nooit echt serieus over nagedacht. Wel keek ik altijd (tot complete wanhoop van mn ouders) detectives -bij voorkeur Engelse- en ook programma's als de rijdende rechter, opsporing verzocht maar ook blik op de weg. Aangezien ik er in de 6e vervolgens niet 100% zeker van was dat alleen recht het was, koos ik voor de duale studie Recht en Management, omdat ik dacht dat het managementgedeelte wel zou voortborduren op het middelbare schoolvak Management en Organisatie, wat ik dan ook wel leuk vond. Echter, dat was een complete misvatting. Het loopt echter goed dus het zal er wel in blijven. Toen ik in september 2006 aan mijn opleiding begon, begon het balletje al snel op gang te komen... rechten bleek het helemaal te zijn Very Happy Uiteindelijk wil ik proberen rechter te worden, maar goed, bij de oefenrechtbank die bij mij in het 1e jaar worden gehouden (Rota Criminalis) bleek ik advocaat ook wel erg te mogen. We zullen wel zien hoe het loopt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Johny the Ripper

Johny the Ripper

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 

Berichten: 60


BerichtGeplaatst: za 24 nov 2007 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen ik een jaar of 14 was heb ik 5 minuten staan lullen over een chemisch onderwerp waar ik *totaal* niets van af wist. Was een soort straf omdat ik in de rij aan het praten was... Na de volle 5 minuten onderbrak de leraar me met de woorden "Jij moet minister worden... je hebt 5 minuten volgepraat maar eigenlijk heb je niets gezegd". En ik dacht "hm minister... of advocaat..."
In het laatste jaar had ik dan wolkenkrabberhoog oplopende ruzies met de godsdienstlerares, echt een ***wijf... In één van die ruzies vond ik dat ze geen recht had om de gsm van een vriendin tegen diens wil in beslag te nemen, dat heette diefstal. Enkele weken geleden werd in een arrest beslist dat zulke bepalingen in een schoolreglement inderdaad strijdig zijn met de openbare orde Razz

Voel me best goed in de rechten Smile Het valse superioriteitsgevoel tav andere faculteiten (en de historische vete met de faculteit Economie... boe economisten! BOEOE!), de steeds terugkomende zelfkritiek waarmee de proffen ons pesten (jullie kunnen niets... ah ja, anders zaten jullie hier niet maar bij de ingenieurs of de economisten of zo ^-^), de nutteloze discussies, de hypocrisie, onrechtvaardigheid en vriendjespolitiek die af en toe oa in de rechtspraak van de hogere rechtscolleges is terug te vinden, de ongeloofelijke archaïsche Belgische bureaucratie in het gerecht (hoezo met de computer? Wink), de fameuze gerechtelijke achterstand en bijhorende corruptie... en tóch werkt het allemaal... aaah... ik voel me thuis Smile
_________________
De omnis Belgæ bravissimi … erant.
Res inter alios acta aliis neque prodesse neque nocere potest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
felice



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 0:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

op mijn 11e heb ik de echtscheidingsadvocate van mijn moeder leren kennen en ik stond met mijn mond open een vol uur naar haar te kijken.
op mijn 15e zei mijn stiefvader altijd stampertje tegen mij en mijn moeder vertelde me dat ik eens moest kijken of ik rechten niet leuk vond.
mijn vader wou dat ik geneeskunde ging doen maar rechten leek me wel leuk, vooral nadat ik aan het modal european parliament had mee gedaan en een hoop hoge pieten in de haag aan het werk had gezien.
toen ging ik op mijn 20e tegen de draad in en ben biomedische technologie gaan studeren en ontzettend hard op mijn neus gevallen.
en toen toch maar rechten gaan doen, de eerste tentamenperiode ging zo goed dat ik me als een vis in het water voelde. zodoende dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
joriss



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 19:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom rechten, waarom niet.
Leer je tenminste een beetje wat wel mag en kan. Ideaal later in de rest van je leven. Eigenlijk zou iedereen een beetje van rechten moeten meekrijgen. Ach ja. Het is gewoon een interessante studie met grote maatschappelijke betekenis.

En natuurlijk de lekkere wijven en het mooie werk later . Twisted Evil
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die wijven zitten alleen in Nijmegen, denk ik Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jacq



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 454


BerichtGeplaatst: zo 06 jan 2008 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Die wijven zitten alleen in Nijmegen, denk ik Wink


Yesss Bij de andere faculteiten lopen alleen maar dames rond Puh

groet,
jacq
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Steefiej



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 17:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben rechten gaan studeren, omdat ik het altijd al interessant vond en uitdagend. Op school deden we met Nederlands veel met debatteren en daar was ik behoorlijk goed ging áls het met recht te maken had of met politiek. Dit waren ook vaak twee onderwerpen die telkens aan bod kwamen. Ik ben me toen er nog dieper in gaan verdiepen en kwam tot de conclusie dat rechten het helemaal is. Mijn tante is hoogleraar aan de EUR (misschien kennen sommigen haar wel Razz ) en dat was ook wel een drijfveer, omdat ik vaak van die leuke verhalen hoorden enzo.

Het was echter niet mijn eerste keus. Mijn vader is arts en hoogleraar geneeskunde aan de VU. Ik raakte ook heel erg geinspireerd door zijn verhalen. Immers wilde ik mensen helpen. Afijn, na een zogenaamde "snuffelstage" ben ik met hem meegelopen en heb mogen kijken bij 4 operaties. Meteen de eerste kreeg ik het al benauwd van die stank en het bloed, dat ik dus wist dat dit het niet zou worden Razz .
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 08 jan 2008 17:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Steefiej schreef:
Meteen de eerste kreeg ik het al benauwd van die stank en het bloed, dat ik dus wist dat dit het niet zou worden Razz .
Dan wordt het ook geen strafrecht of letselschaderecht? Wink

Of ik je tante ken weet ik niet. Hoe heet ze dan?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds