Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 11 mei 2024 14:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
machicoulis

machicoulis


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2004 7:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien klink ik een beetje als een zeikerd, maar ik vind rechten wel interessant enz, maar het is niet mijn ding. Niet dat ik er helemaal warm voor loop ofzo. Ik zit ook nog steeds over mijn studiekeuze te twijfelen, of ik niet toch iets anders moet gaan doen, of misschien hierna nog een andere studie, of wat anders... Best wel frustrerend. Vooral als ik naar veel van mijn vrienden kijk die echt een passie hebben voor wat ze doen. Dat wil ik ook! Maar bij rechten heb ik dat niet... Maar ik weet ook niet wat het dan wel zou moeten zijn... [/quote]

Déja vu! In de spiegel welteverstaan....



Maar misschien komt dat alleen maar omdat ik met een mid study crisisje zit... Crying or Very sad

Ik heb soms het idee dat ik planologie moet gaan studeren, maar... wat moet ik uiteingelijk met planologie? Bij de gemeente werken?! Nooo Misschien net zo dwaas als butler of topkok, twee dingen die ik vroeger wilde worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
machicoulis

machicoulis


Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 11


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2004 7:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

... maar anyway. Ik ben rechten gaan studeren omdat het lekker breed was en ik sommige aspecten we interessant vond. Misschien met iets te veel nadruk op sommige. Crying or Very sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2004 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De meesten beginnen met een studie ergens tussen hun 18e en 20e... Tijdens je studie, of het nou helemaal je 'ding' is of niet, ontwikkel je en kom je er achter wat je wel en niet leuk vindt. Misschien kom je erachter dat je je huidige studie niet zo leuk vindt, en is je oog gevallen op een andere studie. Ben je dan te laat? Had je dan maar in eerste instantie de juiste keuze moeten maken?
Toen wist je nog niet wat je nu weet over jezelf en het aanbod. Persoonlijk zou ik zeggen: maak je niet te druk over die 4 jaar stufie en je leeftijd als je afstudeert, maar gun jezelf de tijd om te ontwikkelen. En durf een nieuwe keuze te maken, als die zich voordoet. De mens is nou eenmaal zo'n type dat door schade en schande wijs wordt, dus vraag niet het onmogelijke van jezelf.

Tot zover mijn preek! Laughing
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Warda

Warda

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 119


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2004 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mooi gezegd Michel Michèle! Good

xxx Warda
_________________
Love is all, hate is nothin'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 06 mei 2004 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rolling Eyes
Thank u!
Smile
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2004 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, het klopt natuurlijk wat je zegt... Maar ik ben nu al zo lang aan die rechtenstudie blijven hangen, dat ik hem nu maar af ga maken ook... Maar of ik daarna nog wil studeren? Ik merk nu dat motivatie voor mij een enorm probleem is, en na nog 4 jaar in de studiebanken zitten wordt dat er waarschijnlijk alleen maar slechter op... Aan de andere kant, als ik echt iets zou vinden waar ik helemaal voor zou gaan, is dat natuurlijk zeeer de moeite waard... Ach, ik ben gewoon een zeurkous zie geen keuzes kan maken, maar ik hoop toch dat ik er vroeg of laat wel uit kom...
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2004 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou je bent nog jong hoor! Dus 4 jaartjes extra kunnen er best achteraan! Het moeilijkste is inderdaad vaak om iets te vinden waar je 100% voor kunt gaan! Maar als je dat gevonden hebt zullen de 4 jaren voorblij vliegen!!!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2004 20:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Linde schreef:
Tja, het klopt natuurlijk wat je zegt... Maar ik ben nu al zo lang aan die rechtenstudie blijven hangen...
Hoe lang is "zo lang"?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2004 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daarnaast is er ook nog veel hoop, want veel mensen die doen wat ze leuk vinden, blijken daar helemaal niet voor gestudeerd te hebben....
Vaak vragen ze een bepaald denkniveau, dat heb je als je universiteit hebt gedaan.
Bovendien lijkt me dan de motivatie om iets nieuws te leren ook heel belangrijk!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2004 15:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"Zo lang" is in mijn geval 3 jaar (tot nu toe), maar elk jaar ben ik nog aan het twijfelen of ik wel door moet gaan, of toch iets anders moet gaan doen... Maar elk jaar ben ik toch maar doorgegaan, omdat ik ook niet goed weet wat het dan wel moet zijn...Ik vind heel veel dingen leuk, maar er is niet een ding dat er echt uitspringt, dat ik echt super vindt, als je begrijpt wat ik bedoel...
Maar ja, nu ben ik inmiddels zover, nu doe ik dat ene jaar ook nog maar, en dan hoop ik dus aankomend jaar aan mijn master te beginnen... Maar wederom kamp ik weer met het probleem: welke dan... Strafrecht? Vind ik wel de leukste vakken, maar ik wil geen advocaat worden... En OvJ lijkt me wel heel gaaf, maar die toelating is wel zwaar, en ik weet niet of een ongemotiveerde student als ik daar wel binnenkomt... OF toch een generalistische master, beetje rechtshistorisch/rechtsfilosofisch? Leuke vakken, maar dan zit je qua beroepsperspectief meteen weer in die wetenschappelijke hoek, en of dat nou iets voor mij is...
kortom, ik loop ook hierbij weer tegen hetzelfde probleem aan, ik kan niet kiezen....
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 8:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De studie rechten is het helemaal voor mij. Ik had de interesse al voordat ik überhaupt wist dat er zoiets bestond als de 'studie Rechten'.

Maarja wat dan? Je hebt je P. Ik deed basisdoctoraal Ned. Recht maar had geen idee welke kant ik op wilde en of ik het nog wel leuk vond. Door een paar 'hobbels' op mijn studiepad deed ik er inmiddels al wat langer over: Ik geloof dat ze dit midstudy-crisis noemen. Ik heb iedere richting al gehad. Ik zou al rechter, advocaat, AIO en ambtenaar worden.

Nu koos ik voor staatsrecht door die ene geweldige docent die wel motiveert en academisch denken stimuleert. Nu hoort bestuursrecht er bij ons bij. Ik ben inmiddels een 3/4 jaar verwijderd van afstuderen en ik heb weer helemaal teruggevonden wat mij als 12-jarig jongetje ook interesseerde.

Rechten is het dus helemaal en het geeft niet als je er wat langer over doet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: vr 28 mei 2004 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wilde als kleuter ook al iets met rechten gaan doen, maar ben dat niet gaan doen. Telt dat ook? NOu ja, niets is ook niet waar, ik doe vooral in mijn vrije tijd dingen met rechten, en in mijn studie gaat het alleen over gezondheidsrecht...
Ben geloof ik vooral geinteresseerd in de maatschappij als geheel, en het recht is daar direct uit af te leiden!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2004 17:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Linde en machicoulis:

Ik heb ook last van het niet kunnen kiezen en eigenlijk alles wel een beetje leuk vinden...

Ik heb een jaar Informatiekunde gedaan en een jaar Industrieel Product Ontwerpen, beide niet echt mijn 'ding'.. Nu heb ik een jaar gewerkt en ga ik in september beginnen met Rechten in deeltijd...

Waarom nu rechten? Ik werk bij een bedrijf als assistant van de jurist, zo is mijn interesse voor recht opgewekt, het feit dat het zo breed is en dat je de praktijk overal tegenkomt spreken mij vooral aan...

Ik heb er mijn eindexamenlijst bij gepakt (ned 8, eng 8, gesch 8, wis a 8, eco1 7, nat 6, wis b 5), en opeens lijken mijn vorige studiekeuzes (beide dus beta studies) volstrekt idioot... en lijkt Rechten een veel verstandigere keuze, maar de praktijk moet dat nog gaan uitwijzen..
Ik vind het wel eng, ben bang om weer een verkeerde keuze gemaakt te hebben, vandaar ook dat ik deeltijd ga beginnen, zodat ik kan blijven werken (als safetynet).

Maar ik heb er wel zin in! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Linde

Linde

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2004 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heej Miriam,
Ik snap wat je bedoelt, je vindt een heleboel dingen leuk, maar er is niet een ding bij dat helemaal super is. Mijn ex deed fotografie, en zat daar helemaal in. zelfs zo dat als hij ooit had moeten kiezen tussen mij en fotografie, ik niet had geweten wat hij zou hebben gekozen. ik was daar af en toe best jaloers op. Voor mij was de middelsbare school ideaal. Van alles wat, en ieder uur een ander vak, dat lag me wel! In principe heb je dat bij rechten ook wel enigszins vergezijkbaar, iedere dag een ander college, maar dan wel allemaal met betrekking tot recht, en soms krijg je er dan gewoon genoeg van! (ik wel tenminste). En als je eenmaal bezig bent is het vaak wel interessant, maar je moet je er wel eerst toe zetten. Ik ben er inmiddels wel achter dat mijn interesse qua rechten niet zozeer ligt bij de praktisch toepasbare kant (helaas ong. 80% van de vakken), maar vooral bij de achtergrondvakken als rechtsfilosofie en rechtsgeschiedenis. Gelukkig ga ik als het goed is over een aantal maanden aan mijn master beginnen, en dan kan ik mijn vakke veel meer zelf invullen. Wie weet, wordt ik ooit toch nog een vakidioot!
In ieder geval succes ermee, ik hoop dat je het een beetje naar je zin krijgt!
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Chang, Steven



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 50


BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 10:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

aran schreef:
Ik had op de middelbare school een maatschappijleerdocent die zo enorm de bom was dat ik dacht'dat wil ik ook' dus dan maar rechten gaan doen he want dan kan je maatschappijleerdocent worden.

of zo iets, nee ik had echt geen idee wat ik wilde, maar ik wist wel wat ik niet wilde en na het wegstrepen van alle andere studies bleef rechten over en ik moet zeggen dat het een enorm goede keus is geweest van mezelf Cool


Kan je daarmee maatschappijleerdocent worden? dat wist ik niet. Of moet je dan sociologie studeren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds