Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 10 jul 2025 21:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Dubieuze nota ontvangen op bedrijf.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lovely81

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 15:43    Onderwerp: Dubieuze nota ontvangen op bedrijf. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben een klein handels en loonbedrijf. Voor deze hebben wij een grondwerker ingehuurd bij een ( wat wij dachten ) vriend. We kennen hem al jaren, en hij was onlangs een nieuw bedrijfje gestart, na jaren werkzaam te zijn geweest als zzp´er. Prijsafspraak gemaakt, locatie doorgegeven, werk klaar, en krijgen vervolgens een nota. Maar wel van een bedrijf wat enorm en als criminelen zijnde bekend staat, en niet van zijn bedrijfje. Omschreven als diverse werkzaamheden, zonder bankrekeningnummer, en zonder exacte locatie, en veel hogere kosten. De onderneming waarvan wij een nota hebben gekregen, willen wij geenszins iets mee te maken, en geen papieren van in onze boekhouding. Wij hebben geenszins contact met deze onderneming gehad, alleen telefonisch en mondeling contact met de (vriend) waarvan wij dachten dat het ok was. Wat is hiervoor de juiste oplossing? Kan iemand mij wat raad geven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
erikjanneman

erikjanneman

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uw 'vriend' is eigenaar/onderdeel van de 'criminele' organisatie?
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 30 jun 2009 22:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laat je vriend jou de factuur sturen. Je hebt het andere bedrijf immers ingehuurd via hem, dus hij fungeert als aannemer (of tussenpersoon). Met de derde heb je niets te maken.

Laat je vriend zijn bevriende relatie dan zelf maar uitleggen dat de prijs niet klopt. Vraag je vriend gewoon een factuur voor het afgesproken bedrag.

Overigens: als er geen bankrekeningnummer op een factuur staat kun je die ook niet betalen, he? Wink Maar dat lijkt dus sowieso niet aan de orde, want je hebt niet rechtstreeks zaken met de onderaannemer gedaan.

Dit moet er allemaal op een factuur staan.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 5:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Laat je vriend jou de factuur sturen. Je hebt het andere bedrijf immers ingehuurd via hem, dus hij fungeert als aannemer (of tussenpersoon). Met de derde heb je niets te maken.

Laat je vriend zijn bevriende relatie dan zelf maar uitleggen dat de prijs niet klopt. Vraag je vriend gewoon een factuur voor het afgesproken bedrag.
en een credit-nota.
Een aannemer is natuurlijk geen tussenpersoon.
Lovely81

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 9:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad kan ik helemaal niks met deze nota. De vraag is alleen hoe te handelen? Wij willen niets met deze mensen van doen hebben. De nota retourneren met een begeleidend schrijven? Wij hebben immers geenszins contact met ook maar iemand van die onderneming gehad, alleen met de ´goede vriend Sad .. . Mijnsziens moet hij het maar oplossen dacht ik.
cvb

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 9:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lovely81 schreef:
Inderdaad kan ik helemaal niks met deze nota. De vraag is alleen hoe te handelen? Wij willen niets met deze mensen van doen hebben. De nota retourneren met een begeleidend schrijven?
Daarmee is het probleem niet weg, integendeel; daarmee haal je immers het probleem, dat je relatie blijkbaar heeft, naar je toe.

Quote:
Wij hebben immers geenszins contact met ook maar iemand van die onderneming gehad, alleen met de ´goede vriend Sad .. . Mijnsziens moet hij het maar oplossen dacht ik.
Ja, ik zou je relatie dus, in persoon, vragen er voor te zorgen, dat dat bedrijf je een credit-nota stuurt; dat verklaart daarmee, dat je jegens hen geen verpichtingen (meer) hebt.
Ten overvloede: jij vindt misschien wel dit of dat, maar dat bedrijf vindt vooralsnog blijkbaar wat anders, althans heeft je dat met een nota kenbaar gemaakt.

Kontakten met het bedrijf van de nota zou ik eventueel via een advokaat laten lopen.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: wo 01 jul 2009 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ lovely: als je die nota nog niet hebt ingeboekt kun je hem toch gewoon weggooien als je weet dat dat andere bedrijf dat in de eigen boekhouding in orde gaat maken? Maar laat jullie vriend dat anders maar regelen. Hij heeft immers contact met dat bedrijf; jullie niet.

@ cvb: lees het woordje OF in wat ik schreef. Zucht.
Lovely81

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 8:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De nota is idd nog niet ingeboekt, zijn nu met de goede bekende om de tafel wat we ermee gaan doen. Hij ziet ook in dat dit fout is gelukkig, dus hoop dat we er uit komen. Vast wel!
cvb

BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009 9:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
als je weet dat dat andere bedrijf dat in de eigen boekhouding in orde gaat maken?
M.i. is de enige juiste manier de nota crediteren, of zie ik dat (ook) verkeerd??
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee dat zie je goed. Maar dat kunnen ze heus wel zonder Lovely afhandelen.
cvb

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 6:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Nee dat zie je goed. Maar dat kunnen ze heus wel zonder Lovely afhandelen.
Ze hoeven niet een formele credit-nota te maken en die toe te sturen?
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 14:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee waarom? Dat zou alleen moeten wanneer Lovely de factuur al wel ingeboekt had, zodat het ook in Lovely's administratie duidelijk zou zijn dat e.e.a. tegen elkaar weggestreept werd.
Loevely zou zich op het standpunt kunnen stellen die creditnota wel te willen ontvangen (als een bewijs van creditering), maar zoals de factuur beschreven werd leek me die sowieso al niet formeel in orde.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even kijken of ik het goed begrijp;

Als ik bedrijf A een opdracht geef om werkzaamheden te verrichten tegen een vooraf bepaald tarief moet bedrijf A dat een mij factureren.

Als bedrijf B mij voor een soortgelijke opdracht een factuur stuurt hoef ik die niet te betalen omdat er geen overeenkomst tot opdracht was.

Likt mij zeer eenvoudig toch?
cvb

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 6:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Nee waarom? Dat zou alleen moeten wanneer Lovely de factuur al wel ingeboekt had, zodat het ook in Lovely's administratie duidelijk zou zijn dat e.e.a. tegen elkaar weggestreept werd.
Loevely zou zich op het standpunt kunnen stellen die creditnota wel te willen ontvangen (als een bewijs van creditering), maar zoals de factuur beschreven werd leek me die sowieso al niet formeel in orde.
Allemaal heel spannend, vooral het niet inboeken van ontvangen nota's (wel eens iets gehad met de jongens en meisjes van de BTW, die immers gewoon die 19% willen??).
Zelf zou ik vooralsnog gewoon voor de door mij aangegane verplichtingen binnen b.v. 10 dagen een nota verlangen conform afspraak alsmede een credit-nota voor de kennelijk met die verplichtingen samenhangende ontvangen onbegrijpelijke nota.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 11:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die 19% afdracht is aan de orde voor degene die de factuur stuurt. Degene die ontvangt mag betaalde BTW juist aftrekken.
Maar als je nou van tevoren al weet dat een factuur onterecht is en dat dit gaat worden rechtgezet, dan levert het alleen maar werk op om in te boeken en er dan zelf achteraan te moeten een credit te ontvangen. Dat klemt hier te meer omdat Lovely echt niets met dat bedrijf te maken wil hebben. Lovely zegt immers zelf al:
Quote:
De onderneming waarvan wij een nota hebben gekregen, willen wij geenszins iets mee te maken, en geen papieren van in onze boekhouding.

Ik zie het probleem dus niet zo, te meer niet omdat de "factuur" niet eens een bankrekeningnummer vermeldt waarop het verschuldigde zou moeten worden overgemaakt. In dat soort gevallen neem je contact op met het desbetreffende bedrijf en verzoekt een correcte factuur te sturen. De eerste wordt dan niet ingeboekt. Dan kun je best die eerste terugsturen, maar dat maakt alleen TPG maar een beetje rijker. Zinvol is het niet.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds