Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Kunnen (Kanton...
Boetes CJIB ni...
SEO
incasso proced...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 30 jun 2025 21:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Winkel neemt non-conform artikel niet terug
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PcDealer

Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 7:55    Onderwerp: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie de aflevering van Kassa d.d. 25-04-2009 http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=4642004

Met verbazing heb ik gekeken naar een idiote afhandeling van de klacht in eerste instantie. Nog erger zijn de algemene voorwaarden. Er zijn zeker 9 wetsartikelen die worden overtreden. Ook in de uitzending gaat de Stichting De Ombudsman verder niet in op die algemene voorwaarden.

Wat vinden jullie er van?

Ik heb vast een e-mail in bewerking die ik naar de webshop, Vara en Stichting De Ombudsman stuur.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 10:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is nu precies waar ik me altijd druk over maak als ik dit soort programma's zie. Als de camera op de neus wordt gedrukt dan blijkt er ineens van alles geregeld te kunnen worden.
Misselijkmakende mensen, die eerst onder druk gezet moeten worden om je recht te kunnen halen.

Daarnaast ben ik het met je eens dat de voorlichting over de rechten in de schaduw kwam te staan, maar de belbus is meer gericht op de doelstelling van 'direct oplossen" .
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 11:20    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:
Wat vinden jullie er van?
Zie het archief van Tros Opgelicht voor tientallen van dit soort grappenmakers met telkens een ander al dan niet verzonnen verhaal over rampen, waardoor ze in een absolute overmachtssituatie waren komen te verkeren.
In dit geval was hun huis recentelijk half afgebrand, althans werd dat beweerd, hoewel niet zichtbaar of aannemelijk gemaakt en b.v. ook niet bij de buren nagevraagd.
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 10:59    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:

Ik heb vast een e-mail in bewerking die ik naar de webshop, Vara en Stichting De Ombudsman stuur.

Wat heb jij er verder mee te maken dan? Ik ben erg benieuwd naar wat jij ze wilt emailen en wat je doel daarmee is...
PcDealer

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 12:30    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:
PcDealer schreef:

Wat heb jij er verder mee te maken dan?

Reden: ergernis van webshops die de wet aan de laars lappen en educatief optreden.
Quote:
Ik ben erg benieuwd naar wat jij ze wilt emailen en wat je doel daarmee is...

Dat 1: de voorwaarden belachelijk zijn, 2: waarom ze nog op de website staan, 3: waarom daar niet een zin aan is besteed. Met als doel dat de eigenaress zich ook beseft dat een webshop meer is dan het online gooien van je producten "vanuit de zolderkamer"
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 13:29    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:

Dat 1: de voorwaarden belachelijk zijn, 2: waarom ze nog op de website staan, 3: waarom daar niet een zin aan is besteed. Met als doel dat de eigenaress zich ook beseft dat een webshop meer is dan het online gooien van je producten "vanuit de zolderkamer"

Ik heb ook even gekeken naar die voorwaarden en die zijn inderdaad onzin. Ik vind het wel knap dat je kennelijk specifiek 9 wetsartikelen weet die zijn overtreden. Ik kom op 2 denk ik. Welke artikelen zie ik over het hoofd?
PcDealer

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 20:32    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

Chantalle schreef:

Ik heb ook even gekeken naar die voorwaarden en die zijn inderdaad onzin. Ik vind het wel knap dat je kennelijk specifiek 9 wetsartikelen weet die zijn overtreden. Ik kom op 2 denk ik. Welke artikelen zie ik over het hoofd?

Artikel 7:(9)10/11/17 BW
Artikel 7:21/22/24 BW
Artikel 7:46c/46d/46e BW
Nautica

Nautica

Leeftijd: 66

BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2009 9:22    Onderwerp: Re: Winkel neemt non-conform artikel niet terug Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:

Reden: ergernis van webshop die de wet aan de laars lappen en educatief optreden.

Dat 1: de voorwaarden belachelijk zijn, 2: waarom ze nog op de website staan, 3: waarom daar niet een zin aan is besteed. Met als doel dat de eigenaresse zich ook beseft dat een webshop meer is dan het online gooien van je producten "vanuit de zolderkamer"

1 Wie ben jij dan wel niet om mensen de les te lezen?
2 je lijkt me meer een webshopeigenaar die geërgerd is omdat die zijn handel in elkaar ziet zakken doordat steeds meer webshops vanaf de zolderkamers worden gestart en genoegen nemen met een kleine marge.
3 Na een beetje googlen en speurwerk je daadwerkelijk had kunnen zien dat er in de Ravelstraat in Ridderkerk een schoorsteenbrand heeft gewoed die ernstige rookschade op de verdiepingen als gevolg had.
4 Dit niet zomaar een bedrijfje is die de producten vanaf de zolderkamer Online heeft geplaatst. Aan de hand van de foto's heeft ze kennelijk jaren op de markt gestaan met deze producten en dit nu via de website voortgezet.

Ik ben het eens dat er informatie en goede voorwaarden ontbreken.
Ik zie ook niet hoe je aan 9 overtredingen komt.

Artikel 46C is niet aan voldaan. Dit houdt echter voor de koper in dat het teruggave recht volgens artikel 46D lid 1 geen 7 werkdagen duurt maar 3 maanden. Dit is dus ten voordele van de koper.

De verkoper had zich tevens kunnen beroepen op het feit dat het artikel niet retour gezonden kon worden wegens artikel 46D lid 4 sub b 3°.
Quote:
4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand: b. van zaken die: 3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;.

Bovendien blijkt in de uitzending dat het bed in gebruik was genomen. Immers de hond pastte er niet in. Hierdoor komen er zeker hondeharen in de stof terecht.

Er wordt gesproken van Non-Conformiteit?? wat was er dan niet conform?
In de uitzending vertelde de vrouw dat het bed kleiner was dan verwacht. Vraag is dan wat er niet klopte, haar verwachtingen of de maten van het bed. In mijn ogen dus geen reden om aan te nemen dat het bed Non-Conform was.

Aan artikel 9 is voldaan. Het bestelde is immers geleverd en in eigendom overgedragen.
Artikel 10 bespreekt het risico van het gekochte. Dit komt voor rekening van de koper als deze is overgedragen volgens art 9.
De verkoper had dus terugname kunnen weigeren indien dit bed beschadigd was teruggekomen.
Artikel 11 regelt het risico op het goed indien dit volgens artikel 9 wel in eigendom is overgedragen maar nog niet was geleverd.
Dit is hier dus totaal niet van toepassing.

Artikel 17 regelt dat de zaak aan de overeenkomst moet voldoen. Alsmede artikel 21,22 en 24.
Uit niets is gebleken dat dit niet zo is.

Tevens wordt op de webshop vermeldt dat bedden gezien hun omvang en kans op beschadigen niet teruggezonden kunnen worden. Ik weet natuurlijk niet of dit na de genoemde uitzending is gewijzigd.

Een beetje verstandige consument had zo kunnen zien dat deugdelijke contact gegevens zoals telefoonnummer en adres ontbreken. Ook slaan de voorwaarden inderdaad nergens op maar daar doet de winkeleigenaar zichzelf alleen maar nadeel mee. De consument is wat dat betreft door de wetgever goed beschermt.
Ontbreken van contact gegevens en voorwaarden is voor mij al een reden daar niet te bestellen.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds