Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 31 jul 2025 23:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stop met “personen” en ga over op mensen.
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aservire

Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 23:02    Onderwerp: Stop met “personen” en ga over op mensen. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geplaats onder Burgerlijk recht ivm personen.
Indien verkeerde rubriek. laat weten.

Als je er op let kom je het constant tegen.

Bij de friettent: gezinszak friet voor 4 personen.
In de bus: maximaal 43 personen.
Persoonlijk denk ik dit en dat.
Wat vind je er persoonlijk van ?

Als je er verder induikt zie je de absurditeit van het gebruik van het woordje persoon.

Een persoon kan namelijk niet denken, niet doen of niet zijn !
Een persoon is van hetzelfde als die digitale cijfertjes van uw hypotheek. U krijgt het maar u bent/heeft het niet !

Persoon is een juridische entiteit.
De wetboeken staan er vol van, mensen komen voor in de Mensenrechten en de IVBPR echter personen komen voor in wetboeken.

En nu wil een overheid op het grondgebied van Nederland u te doen geloven dat u de persoon bent. U zou de naam zijn die u als bay gekregen heeft.
Maar he, u bent nu een volwassene.

(En dat een overheid nimmer een referendum heeft gehouden onder de inwoners van het grondgebied welke wij kennen als Nederland of zij lid willen zijn van die overheid, maakt het al helemaal apert. Macht door de pistool-loop. Er is zelfs geen referendum geweest over de staatsvorm. Democratie bij geweld zullen we maar zeggen. Democratie = uw zelfbeschikkingsrecht heeft u af moeten staan aan een overheid))

En in welk verdrag staat dat u verplicht ben een naam te hebben als volwassenen ?
De naam kan niet in de Rechtbank verschijnen, de naam kan wel schulden maken, maar is een mens verantwoorelijk voor schulden van een naam ?

Dus zeg voortaan gewoon wat u bedoelt:

Bij de friettent: gezinszak friet voor 4 mensen.
In de bus: maximaal 43 mensen.
Ik denk dit en dat.
Wat vind je er zelf van ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lawyer

Leeftijd: 46
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 23:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens vandale.nl:

per·soon de; m,v -sonen
1 individu, mens: het kost drie euro per ~; mijn ~tje ik; in ~ zelf
2 (jur) mens of organisatie met rechten en plichten: er zijn natuurlijke personen (mensen) en rechtspersonen
3 (taalk) elk vd drie klassen vd persoonlijke voornaamwoorden: de eerste ~ (spreker), de tweede ~ (toegesprokene), de derde ~ (persoon of zaak waarover men spreekt)

Kortom, ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je je druk over maakt, nu "persoon" kennelijk ook de betekenissen "individu" en "mens" heeft.
tussenwalenschip

BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2009 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de wetten,word men niet aangesproken op zijn menszijn,
gevoelens, gedachten enz enz.
Je bent dan een individu,nummer,een geregistreerd persoon.
Je MOET doen wat de ander zegt, in de wetten, ook al ben je als MENS het er NIET mee eens, en druisen oprechte, eerlijke, gevoelens, van menselijke waardigheden daar tegen in.

Overal zijn we geregistreerd,en het word nog erger, als er een wereldorde komt, met EEN registratie voor ieder persoon.
het doet me herinneren als mens, aan de verschrikkingen in 40,45,
Er worden nu al chips gezet in de huid, nummers,dat is dan je indentititeit!
Gaat alle menselijke gevoelens te boven. d'oh!
cia76

cia76

Leeftijd: 89
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 12:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ten aanzien van het gebruik van het woord persoon sluit ik me aan bij lawyer.

Ten aanzien van de legitimatie van wetten en ons staatsbestel merk ik op dat dit topic thuis hoort onder de rubriek staatsrecht of afhankelijk van wat je exact wilt bespreken rechtsgeschiedenis of rechtsfilosofie.

Ik denk als je eens een boekje zou lezen over staatsrecht of anders over rechtsgeschiedenis of rechtsfilosofie, dat je dan een beter begrip hebt van hoe het nu is. Want datgene wat nu is, is het resultaat van een lange historie met allerhande ontwikkelingen welke niet zijn te negeren voor een goed begrip van ons constitutioneel bestel. Of ander gezegd: we kunnen niet van vandaag op morgen zeggen: jongens we beginnen even helemaal opnieuw, dat is praktisch onmogelijk!

Dat het "opnieuw beginnen" onmogelijk is, wil niet zeggen dat er geen veranderingen mogelijk zijn. Maar je zult dus uit moeten gaan van hoe het nu is en vervolgens die veranderingen voor moeten stellen of op zijn minst concreet aangeven wat je vindt dat er nu zo mis is. Met concreet bedoel ik dan ook echt concreet. Want bijvoorbeeld de algemene uitspraak:"mij is nooit gevraagd of ik tot deze maatschappij wil behoren" dat is een vraag waarop antwoord gegeven wordt in eerder genoemde literatuur. Perfect zijn deze antwoorden niet daarom is er veel tekst aan gespendeerd in het verleden en nog steeds. Maar irreeel is het om te vooronderstellen dat ze iedereen, b.v wanneer die de leeftijd van 18 jaren heeft bereikt, persoonlijk gaan vragen of ze wel of niet bij ons volk willen behoren. "Oh u kiest voor neen? Nou sorry dat we u aanhielden dan. Op u zijn de regels niet van toepassing, dus rijdt u maar gerust 300 km per uur binnen de bebouwde kom hoor".
Aservire

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lawyer schreef:
Volgens vandale.nl:

per·soon de; m,v -sonen
2 (jur) mens of organisatie met rechten en plichten: er zijn natuurlijke personen (mensen) en rechtspersonen

Kortom, ik begrijp eerlijk gezegd niet waar je je druk over maakt, nu "persoon" kennelijk ook de betekenissen "individu" en "mens" heeft.

Als je het woord gebruikt bij de uitleg van het woord = natuurlijk persoon, klopt er iets niet in de uitleg. Wat is een auto ? Antwoord: je hebt stilstaande en rijdende auto's.......
Je beschrijft een persoon als mens met rechten en plichten.
Dus er zijn 3 voorwaarden aan een persoon:

1. mens
2. mens met plichten
3. mens met plichten en rechten

Hoe wil je punt 2 en punt 3 bewijzen van een willekeurig mens ?
Aservire

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tussenwalenschip schreef:
In de wetten,word men niet aangesproken op zijn menszijn,
gevoelens, gedachten enz enz.
Je bent dan een individu,nummer,een geregistreerd persoon.
Je MOET doen wat de ander zegt, in de wetten, ook al ben je als MENS het er NIET mee eens, en druisen oprechte, eerlijke, gevoelens, van menselijke waardigheden daar tegen in.

Overal zijn we geregistreerd,en het word nog erger, als er een wereldorde komt, met EEN registratie voor ieder persoon.
het doet me herinneren als mens, aan de verschrikkingen in 40,45,
Er worden nu al chips gezet in de huid, nummers,dat is dan je indentititeit!
Gaat alle menselijke gevoelens te boven. d'oh!

Je zegt je bent een geregistreerd persoon. Dus vrij mens houdt in niet registreren (=overdragen) bij een overheid ?!
Je zegt je moet doen wat "een wet zegt"
Bij AH zijn er ook wetten, de medewerkers moeten in een blauwe jas lopen. Ik loop gewoon in de AH rond in mijn rode jas Smile (lekker puh Smile

Gewoon ik heb geen contract met de eigenaar van de winkel.
Waar is het eigendomsbewijs van een maatschappij welke jouw hen wetten tracht op te leggen op dit Nederlands grondgebied.?
En waar is jouw handtekening dat jij je zelfbeschikkingsrecht hebt afgestaan aan "een democratie"
Waar is de uitslag van het referendum welke op dit grondgebied onder de inwoners is geweest welke hebben ingestemd met "een democratie" (= u doet afstand van uw zelfbeschikkingsrecht)
En heeft u hen gemachtigd om namens u dat besluit voor u te nemen ?
Aservire

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@cia76

Tja, waren dan de Americanen dan maar nooit in Europa geland, betaalde we nu nog steeds met Deutsche Marken. En was dit heel erg goed uit te leggen want wat nu is, is het resultaat van een lange historie met allerhande ontwikkelingen welke niet zijn te negeren voor een goed begrip van ons constitutioneel bestel.
Waarom hebben de Nederlandse machtnemers meer rechten dan de Duitsers. (Ausweisch bitte, nicht Rauchen Arbeid Macht frei de meeste idealen van die tijd hebben we trouwens wel bereikt)

De aanloop tot slavernij kan de slavernij vrijpleiten.
De aanloop van de dodende moeder kan verklaard worden vanuit haar jeugd.

Het zijn dooddoeners want elk gedrag kan verklaard worden. Echter verklaren en juistheid zijn 2 verschillende zaken.

Je denkt voorwaarden te kunnen stellen aan hoe veranderingen er doorkomen. Die mening geldt voor jou als mens en die vrijheid heb je van mij. Hoe andere mensen hen leven indelen bepalen zij dan weet zelf. Vrijheid, misschien heb je er wel eens iets over gelezen.

Ik zie graag dat je concreet bent: bewijs dat ik tot die maatschappij behoort welke boekjes hier als wetten worden besproken.

Ik heb er geen moeite dat je 300Km in de bebouwde kom rijdt. Wel zou ik graag eens die auto van je lenen.
Echter de wet van God : Gij zult elkaar geen directe schade toebrengen blijft overeind.
Dus als jij snelheidsduivel brokken maakt betaal je de schade. En doe nu niet alsof ook maar 1 wet kan zorgen dat ongelukken voorkomen worden.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aservire schreef:
Ik zie graag dat je concreet bent: bewijs dat ik tot die maatschappij behoort welke boekjes hier als wetten worden besproken.

Dat ook jij je in de praktijk gebonden voelt door de Nederlandse wetgevng blijkt wel uit het feit dat je - zoals voorspeld - op dit bericht niet serieus reageert.

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BF als je mij ergens op wilt wijzen, misbruik deze topic niet daarvoor.
Als je gebrand bent op een reactie van mij dan stuur je toch gewoon een PM ?
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 22:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aservire schreef:
Ik heb er geen moeite dat je 300Km in de bebouwde kom rijdt. Wel zou ik graag eens die auto van je lenen. Echter de wet van God : Gij zult elkaar geen directe schade toebrengen blijft overeind.Dus als jij snelheidsduivel brokken maakt betaal je de schade. En doe nu niet alsof ook maar 1 wet kan zorgen dat ongelukken voorkomen worden.

Dus je meent dat je niet tot de maatschappij behoort, maar stelt wel dat er wetten van God zijn? Hoe weet je dat dan? En vind je dan ook dat die op allen van toepassing zijn?
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aservire

BerichtGeplaatst: za 31 jan 2009 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch je schrijft "de maatschappij"
Welke maatschappij bedoel je ?
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 0:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welke je maar wilt (bv. de Nederlandse maatschappij). Ik neem echter niet aan dat je dat moet weten om een antwoord op mijn vragen te geven. Indien dat wel het geval is: enlighten me... Zijn er wetten van God?
Aservire

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 1:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is de Nederlandse maatschappij ?
Duch
Moderator
Duch

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat vind ik nu even niet zo vreselijk relevant. Komen we desnoods later nog op terug. Eerst ben er ik razend benieuwd naar of je vindt dat er wetten van God zijn en zo ja, of die volgens jou op allen van toepassing zijn.
Aservire

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 12:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat vind ik nu even niet van belang.
Kunnen we eerst duidelijkheid krijgen over wat "de maatschappij" of "de nederlandse maatschappij" is ?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds