|
Auteur |
Bericht |
anouk2008
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 04 dec 2008 18:02 Onderwerp: burenruzie over inbezitgenomen gemeentegrond |
|
|
Bij mijn ouders in de straat is een gezin komen wonen waarbij de familieleden 4 auto's bezitten.
De ruimte achter de woningen welke door de bewoners zelf is bestraat, biedt slechts ruimte voor 2 parkeerplaatsen per woning.
De gebruikte grond is eigendom van de gemeente maar wordt niet verhuurd.
Nu zetten de nieuwe buren te pas en te onpas hun auto's voor andermans garage. Daarmee nemen ze dus andermans ruimte in beslag. Mijn ouders vragen zich nu af of zij juridisch gezien iets tegen dit asociale gedrag kunnen doen. |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 22:08 Onderwerp: |
|
|
De straat achter de garages is zoals ik het begrijp niet opeisbaar door iemand. Misschien kun je iets met artikel 24 rvv. Daarin staat dat het verboden is om je auto te parkeren voor een uitrit. Wanneer de situatie die je beschrijft hieronder valt dan kun je de politie vragen of ze willen komen handhaven waneer dit voorkomt. Is de plaats waar de auto's ongewenst worden geparkeerd voor een inrit / uitrit? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 22:09 Onderwerp: |
|
|
Maar let er wel op dat je ook niet mag parkeren voor je eigen uitrit
Ik denk ook niet dat er tegen het parkeren van de buren iets valt te doen (afgezien van optreden tegen fout parkeren), tenzij de gemeente een stelsel van parkeervergunningen wil invoeren of iets dergelijks. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: zo 07 dec 2008 23:51 Onderwerp: |
|
|
Of doe is gek en probeer er eerst met de buren zelf uit te komen. |
|
|
|
 |
|