|
Auteur |
Bericht |
Molenaartje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 14:13 Onderwerp: Ouderlijk gezag buitenlands kind |
|
|
Ik ben de biologische vader van een pools kindje. Ik heb haar ook erkend in Polen en ik sta op de geboorteakte ook als de vader ingeschreven.
Volgens Nederlands Recht zegt dit niets, hoor ik. Kan iemand mij vertellen hoe ik het ouderlijk gezag over haar in Nederland kan krijgen.
Overigens wil de moeder volledig afstand doen van het kind (volgens Pools Recht) bij de Rechtbank in Polen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 15:00 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht in eerste instantie dat je je vraag gisteren al in deze draad had gesteld, maar ik zie nu dat de twee draden los van elkaar lijken te staan.
Wel vraag ik me af hoe je vraag kan worden gerijmd met deze draad.
Wat bedoel je met "volgens Nederlands recht zegt dit niets"? Wie heeft je dat verteld? Poolse kinderen zijn ook in Nederland kinderen van hun ouders.
Hoe dan ook krijg ik een raar gevoel bij deze zaak. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Molenaartje
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 15:53 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Bedankt voor je antwoord. Met de eerst genoemde draad heeft mijn vraag niets te maken.
Bij het inschrijven van het kind bij Burgerzaken in Nederland, kreeg ik te horen dat het niet uitmaakt dat ik als vader op de geboorte-akte sta. In Nederland wordt ik niet als vader erkent. Ik zou het ouderlijk gezag "opnieuw" aan moeten vragen.
Vandaar mijn vraag.
Molenaartje |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 16:13 Onderwerp: |
|
|
In welke zin verschil je dan van een "echte" Poolse vader?
Het is echt niet zo dat een Poolse vader met zijn kind in Nederland opeens niet meer de vader zou zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Prawo
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 102
|
Geplaatst: zo 12 sep 2010 17:35 Onderwerp: |
|
|
We gaan in dit topic verder. |
|
|
|
 |
|