Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 20 mei 2024 12:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Doorstromen Mastersprogramma na HBO rechten, ja of nee?
Ja
47%
 47%  [ 47 ]
Nee
24%
 24%  [ 24 ]
Rechten hoort sowieso niet thuis op HBO
28%
 28%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 100

Auteur Bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Edith schreef:
latijn was leuk Very Happy

"Marcus et Cornelia in horto ambulant" Very Happy


A walk down memory lane. Mijn toenmalige docent Latijn kende de eerste dertig hoofdstukken van Rationes uit haar hoofd. Als kleine jongen was ik daar zeer van onder de indruk. Nu ik ouder ben, ben ik er nog meer van onder de indruk. Later ben ik er achter gekomen dat ze nogal stevig dronk, dus was het des te meer een prestatie dat ze al die teksten wist te onthouden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
StevenK schreef:
Edith schreef:
latijn was leuk Very Happy

"Marcus et Cornelia in horto ambulant" Very Happy


A walk down memory lane. Mijn toenmalige docent Latijn kende de eerste dertig hoofdstukken van Rationes uit haar hoofd. Als kleine jongen was ik daar zeer van onder de indruk. Nu ik ouder ben, ben ik er nog meer van onder de indruk. Later ben ik er achter gekomen dat ze nogal stevig dronk, dus was het des te meer een prestatie dat ze al die teksten wist te onthouden.

Begon haar achternaam met een O ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

me schreef:
Micheal --> GET A LI*F* (red.) E Wink !!!!!!!!!!!!!!! ipv mensen beoordelen op kleren, werkwijze etc. beetje overtrokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Niet *helemaal* bij rechten, als je later zo in de rechtzaal verschijnt verlies je waarschijnlijk al je zaak omdat dat de rechter irriteert, en zul je waarschijnlijk ook niet zeer betrouwbaar op je clienten over komen, ik denk dat bijv. in de advocatuur presentatie *zeer* belangrijk is, hoewel je tijdens de studie als een campinggast kleden natuurlijk niet heel veel zegt over hoe je er later uit zult zien...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
me

me


Geslacht: Vrouw



Berichten: 19


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou het lijkt me nog al logisch dat ook een HBO student snapt dat eenmaal in de praktijk je je correct kleed. Maar dat wil niets zeggen over hoe je je moet kleden tijdens de studie, mij lijkt het nogal overdreven om in in een driedelig pak college te volgen. En wat wordt er verstaan onder campingkleding?
Michael geeft de HBO-ers weer als een soort laag opgeleide mensen die er met de pet naar gooien, en niet eens kunnen spellen maar dat is volstrekt onzin. En eerlijk gezegd ik ben een HBO-er en voel me door deze VOOROORDELEN vrij beledigd. En de manier waarop hij zijn standpunt naar voren brengt vindt ik niet echt professioneel en dat wil ook wel iets zeggen over het niveau van hem......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@StevenK: Nee, haar achternaam begon met een B. Maar als jouw docent ookal van een glas hield, zou je bijna gaan denken dat je van lesgeven in klassieke talen alcoholist wordt. Of dat docenten klassieke talen gewoon een goed geheugen hebben. Of allebei.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 12:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

me schreef:
Nou het lijkt me nog al logisch dat ook een HBO student snapt dat eenmaal in de praktijk je je correct kleed. Maar dat wil niets zeggen over hoe je je moet kleden tijdens de studie, mij lijkt het nogal overdreven om in in een driedelig pak college te volgen. En wat wordt er verstaan onder campingkleding?
Michael geeft de HBO-ers weer als een soort laag opgeleide mensen die er met de pet naar gooien, en niet eens kunnen spellen maar dat is volstrekt onzin. En eerlijk gezegd ik ben een HBO-er en voel me door deze VOOROORDELEN vrij beledigd. En de manier waarop hij zijn standpunt naar voren brengt vindt ik niet echt professioneel en dat wil ook wel iets zeggen over het niveau van hem......


Dat lees je dan helemaal verkeerd, hij heeft het over (rechten)studenten in het algemeen, helemaal niet alleen over HBO studenten...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Okee, ik kan enigzins in zien dat je het zo leest, omdat hij zegt dat mensen die zich zo gedragen niet op de Uni thuis horen, maar hij zegt ook dat die mensen op HBO, OF ZELFS DAT NIET thuis horen... dus het is niet helemaal waar dat hij zich beledigend uitlaat over HBO'ers...

Jij bent ook niet volkomen objectief, want je leest alles al met de gedachte "ze zijn tegen hbo'ers, dat pik ik niet" terwijl dat helemaal niet zo is... de meesten niet in ieder geval Very Happy

Er is niks mis met HBO, maar als HBO volledig gelijk staat, waarom is er dan een splitsing tussen HBO en universiteit? En is het dan niet handiger om gewoon je HBO-P te halen en dan in het eerstejaar van de uni te beginnen? Duurt dan net zo lang als HBO + master, maar weet je wel zeker dat je op uni-niveau zit...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Edith



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 720


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:


Er is niks mis met HBO, maar als HBO volledig gelijk staat, waarom is er dan een splitsing tussen HBO en universiteit? En is het dan niet handiger om gewoon je HBO-P te halen en dan in het eerstejaar van de uni te beginnen? Duurt dan net zo lang als HBO + master, maar weet je wel zeker dat je op uni-niveau zit...


Ja dat begrijp ik inderdaad ook niet helemaal. Je kunt na een hbobachelor toch nooit op hetzelfde niveau zitten als mensen die hun bachelor op de universiteit hebben gedaan.... Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

over het algemeen is HBO wat "praktischer" en universiteit wat wetenschappelijker. Het is natuurlijk wel zo dat een B. op HBO 4 jaar duurt en op de universiteit 3 ... dus stel HBO laat je enigzins langzamer studeren of biedt het anders aan .. het kan uiteindelijk wel op ongeveer hetzelfde niveau uitkomen denk alleen dat de insteek anders is. Ik heb overigens wel bewust gekozen om universitair rechten te gaan doen en niet HBO terwijl mijn vooropleiding HAVO en nu bijna HBO is ... was wellicht logischer geweest als ik naar HBO-rechten was gegaan maar ik vond zelf dat dat het dus net niet was .. nu kijken of ik het ga halen en voorlopig doe ik het op half tempo omdat ik het aanbevolen deeltijdtempo even aanhoud (anders wordt het toch echt te veel voor nu)

Ik denk overigens dat uit het HBO + masteropleiding best goede masters zullen komen alleen met waarschijnlijk een iets andere .. wellicht praktischere instelling ...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Edith



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 720


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Martijn schreef:
over het algemeen is HBO wat "praktischer" en universiteit wat wetenschappelijker. Het is natuurlijk wel zo dat een B. op HBO 4 jaar duurt en op de universiteit 3 ... dus stel HBO laat je enigzins langzamer studeren of biedt het anders aan .. het kan uiteindelijk wel op ongeveer hetzelfde niveau uitkomen denk alleen dat de insteek anders is. Ik heb overigens wel bewust gekozen om universitair rechten te gaan doen en niet HBO terwijl mijn vooropleiding HAVO en nu bijna HBO is ... was wellicht logischer geweest als ik naar HBO-rechten was gegaan maar ik vond zelf dat dat het dus net niet was .. nu kijken of ik het ga halen en voorlopig doe ik het op half tempo omdat ik het aanbevolen deeltijdtempo even aanhoud (anders wordt het toch echt te veel voor nu)

Ik denk overigens dat uit het HBO + masteropleiding best goede masters zullen komen alleen met waarschijnlijk een iets andere .. wellicht praktischere instelling ...


Ik blijf het toch vreemd vinden...er is toch niet voor niets verschil tussen hbo rechten en universiteit rechten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martijn



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 599


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet de exacte verschillen tussen die 2 studies niet aan te wijzen maar weet wel dat bijvoorbeeld op ICT gebied een HBO en universitaire studie meestal verschilt in het feit dat de HBO-studie minder technisch is en meer gericht is op de praktijk dan de meer technische (wiskundige) ICT studies op de universiteit. Er zijn echter voldoende mogelijkheden voor een HBO-ICT-er om een Masteropleiding te volgen. Verschil dan wel is dat dit een master opleiding is die wederom erg praktisch is ingericht en wederom relatief weinig aan wiskundige zaken gedaan wordt.

Dit zou bij recht natuurlijk ook zo kunnen zijn, de universiteiten zullen meer opleiden tot de togaberoepen terwijl de HBO opleiding met master wellicht meer de bedrijfsjuristen en dergelijke opleiden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Ik ben toevallig geen HBO-student


Bow
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michael






Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe komt het trouwens dat zoveel mensen Micheal typen? Kwetsend! Crying or Very sad
_________________
beatus qui sua novit vitia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michael schreef:
Hoe komt het trouwens dat zoveel mensen Micheal typen? Kwetsend! Crying or Very sad


Je moest eens weten hoeveel mensen Mirjam schrijven of een dergelijk slap aftreksel van mijn naam, en dan doen mensen dat ook nog heel vaak in een antwoord op bericht/mail/brief waar ik mijn naam toch echt correct onder heb gezet, hoe dom kun je zijn?! Ik heb daar dan ook echt een pesthekel aan, het is toch wel zo fatsoenlijk en beleefd om even te checken hoe iemands naam gespeld wordt, een typo kan natuurlijk altijd, per ongeluk, maar een j i.p.v. een i is geen typo, maar gewoon dom Evil or Very Mad

In ieder geval vind ik het raar dat sommige mensen denken dat een HBO-bachelor compleet hetzelfde is als een Uni-bachelor, waarom heb je dan een verschil? Zo het veel makkelijker, duidelijk en overzichtelijker zijn om bijv. mensen met een HAVO-diploma gewoon aan de Uni te laten studeren maar dan in vertraagd tempo...

Ik heb overigens ook een jaar HBO gedaan (Industrieel Product Ontwerpen, Haagse Hogeschool), en dat vond ik heel moeilijk, omdat ik gewoon nog nooit een ruk van wis- en/of natuurkunde heb gesnapt, en dus gewoon de verkeerde studie had gekozen Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 03 dec 2004 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind 't wel aardig dat in deze discussie het vooral de HBO-ers zijn die het steeds over 'de praktijk' en 'het werk wat ik wil gaan doen' enzo hebben.

Het hele concept van WO is dat het eerst en vooral een wetenschappelijke opleiding is, die in sommige gevallen een vereiste is om *daarna* een specifieke beroepsopleiding te mogen of kunnen volgen.

En daar zit volgens mij de kneep: het HBO is nog steeds een beroepsopleiding, praktijk gericht en derhalve meer gericht op het oplossen van vraagstukken dan op het theoretiseren daarover. En iemand die vier jaar lang het geleerd problemen op te lossen, is daardoor vakinhoudelijk een heel andere jurist dan een WO-er, althans, zo zou het moeten zijn.

Nu is het natuurlijk zo dat veel rechtenstudenten, net zoals bij medicijnen of theologie, primair de studie volgen vanwege de beroepsopleiding de ze erop gaan laten volgen, maar ondanks dat ze de studie volgen met het oog op die beroepsopleiding, krijgen ze toch nog steeds een wetenschappelijke opleiding, gericht op onderzoek in plaats van probleemoplossing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 10 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds