Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Vve en grootve...
Geregistreerd ...
"Family l...
Recht op omgan...
Gevolgen tenna...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 20 sep 2024 0:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Account Planet.nl
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
AlwaysConnected



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 18:46    Onderwerp: Account Planet.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
In 2001 heb ik ADSL aangeschaft bij KPN met als ISP Planet.nl
Dit heeft altijd goed voldaan, allen kwam ik dit jaar een andere ISP tegen die goedkoper is en sneller Adsl aanbied.

Ik heb toen gekeken bij planet.nl wat bij hun de einddatum is van het account, dit stond op 26-11-2006. Ik ging er van uit dat dat de jusite datum is van einde van het account.

Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd naar Planet.nl dit was op 22-9-2006 dat ik mijn account per 26-11-2006 opzeg, op 25-9-2006 heb ik hier van de ontvangst handtekening retour gekregen.

Ik ging er van uit dat het allemaal klopte, aangezien er van planet.nl geen reactie is gekomen na deze brief.

Ter verifiering heb ik op vrijdag 20-10-2006 ongeveer anderhalf uur aan de telefoon gehangen om te weten te komen of het zo voldoende en juist was, alleen ben ik in die tijd niet tussen gekomen.

Ik heb hier toen maar een email aangewaagd, deze is toen automatisch beantwoord en dat men hier op terug zal komen, tot op heden is dat niet gebeurd.

Ondertussen is mijn overstap naar de andere ISP geslaagd en zit ik sinds 31-10-2006 bij eeen andere ISP. Ik kreeg van planet.nl op 3-11-2006 een email en brief thuis dat ze het jammer vinden dat ik weg ga etc alleen word daar de eindatum van 26-11-2007 gehanterd, dit is dus een jaar later dan wat op de account pagina stond.

Ik heb hier de volgende dat mijn beklag gedaan per email, deze is beantwoord dat men hem heeft door gezonden naar de juiste afdeling. Tot op heden heb ik ook daar nog geen reactie op mogen ontvangen.

Nu is gister 17-11-2006 naar mijn idee het laatste factuur bedrag afgeschreven , aangezien mijn account tot 26-11-2006 liep.

Alleen heb ik via verschillende wegen al vernomen dat Planet.nl gewoon blijft afschrijven, dus overweeg nu het volgende.

Ik ga planet.nl opnieuw een aangetekende brief sturen met alle bijlagen die ik heb, en tevens de rode intrekking van de machtiging. En ik vraag hierin of ze mij hier schriftelijk bericht van willen doen toe komen.

Mijn vraag is nu hoe sterkt sta ik tegen over planet.nl mochten ze volgende maand weer het account van mijn rekening gaan afschrijven, kan ik dan gewoon de gele kaart aan de bank geven zodat ze het geld terug storten aangaande machtiging.

Ik wil namelijk niet dat hier over zeg maar 3 maanden ofzo de deurwaarder aan de deur staat omals nog het geld te innen met de eventuele extra kosten.

Wat kan ik het beste doen? hebben jullie nog extra tips zodat ik niet nog 12 maanden a 24.30 euro aan planet.nl hoef over te maken.

Het leuke namelijk is dat KPN het moeder bedrijf wat de adsl lijnen beheerd mijn een uitstekende brief heeft gestuurd met einde van de termijn en zelfs gaat verrekenen met de eerst volgende rekening.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Gr Pieter van der Feer
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 20:41    Onderwerp: Re: Account Planet.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

AlwaysConnected schreef:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
In 2001 heb ik ADSL aangeschaft bij KPN met als ISP Planet.nl
Dit heeft altijd goed voldaan, allen kwam ik dit jaar een andere ISP tegen die goedkoper is en sneller Adsl aanbied.

Ik heb toen gekeken bij planet.nl wat bij hun de einddatum is van het account, dit stond op 26-11-2006. Ik ging er van uit dat dat de jusite datum is van einde van het account.

Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd naar Planet.nl dit was op 22-9-2006 dat ik mijn account per 26-11-2006 opzeg, op 25-9-2006 heb ik hier van de ontvangst handtekening retour gekregen.

Wat is de opzegtermijn bij planet ?
edit: ik zie net dat 't één maand is.
Quote:

Ik kreeg van planet.nl op 3-11-2006 een email en brief thuis dat ze het jammer vinden dat ik weg ga etc alleen word daar de eindatum van 26-11-2007 gehanterd, dit is dus een jaar later dan wat op de account pagina stond.

Nu is gister 17-11-2006 naar mijn idee het laatste factuur bedrag afgeschreven , aangezien mijn account tot 26-11-2006 liep.

Alleen heb ik via verschillende wegen al vernomen dat Planet.nl gewoon blijft afschrijven, dus overweeg nu het volgende.

Ik ga planet.nl opnieuw een aangetekende brief sturen met alle bijlagen die ik heb, en tevens de rode intrekking van de machtiging. En ik vraag hierin of ze mij hier schriftelijk bericht van willen doen toe komen.

Mijn vraag is nu hoe sterkt sta ik tegen over planet.nl mochten ze volgende maand weer het account van mijn rekening gaan afschrijven, kan ik dan gewoon de gele kaart aan de bank geven zodat ze het geld terug storten aangaande machtiging.

Kun je niet beter eerst afwachten of ze daadwerkelijk weer afschrijven ? En dan je bank het geld terug laten storten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
AlwaysConnected



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 18 nov 2006 20:50    Onderwerp: Re: Account Planet.nl Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
AlwaysConnected schreef:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
In 2001 heb ik ADSL aangeschaft bij KPN met als ISP Planet.nl
Dit heeft altijd goed voldaan, allen kwam ik dit jaar een andere ISP tegen die goedkoper is en sneller Adsl aanbied.

Ik heb toen gekeken bij planet.nl wat bij hun de einddatum is van het account, dit stond op 26-11-2006. Ik ging er van uit dat dat de jusite datum is van einde van het account.

Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd naar Planet.nl dit was op 22-9-2006 dat ik mijn account per 26-11-2006 opzeg, op 25-9-2006 heb ik hier van de ontvangst handtekening retour gekregen.

Wat is de opzegtermijn bij planet ?
edit: ik zie net dat 't één maand is.
Quote:

Ik kreeg van planet.nl op 3-11-2006 een email en brief thuis dat ze het jammer vinden dat ik weg ga etc alleen word daar de eindatum van 26-11-2007 gehanterd, dit is dus een jaar later dan wat op de account pagina stond.

Nu is gister 17-11-2006 naar mijn idee het laatste factuur bedrag afgeschreven , aangezien mijn account tot 26-11-2006 liep.

Alleen heb ik via verschillende wegen al vernomen dat Planet.nl gewoon blijft afschrijven, dus overweeg nu het volgende.

Ik ga planet.nl opnieuw een aangetekende brief sturen met alle bijlagen die ik heb, en tevens de rode intrekking van de machtiging. En ik vraag hierin of ze mij hier schriftelijk bericht van willen doen toe komen.

Mijn vraag is nu hoe sterkt sta ik tegen over planet.nl mochten ze volgende maand weer het account van mijn rekening gaan afschrijven, kan ik dan gewoon de gele kaart aan de bank geven zodat ze het geld terug storten aangaande machtiging.

Kun je niet beter eerst afwachten of ze daadwerkelijk weer afschrijven ? En dan je bank het geld terug laten storten.

Ik heb al via trosraderforum vernomen dat ze gewoon door gaan met afschrijven, ik wil ze een stap voor zijn.

Planet.nl heeft namelijk stilzwijgend jar verlening
zie ook hier: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=551386#551386

Als ik bv nu die kaart op stuur weet ik bijna zeker dat ik volgende maand niet naar de bank hoef om het terug te draaien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22901


BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 19:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is niet zeker dat die stilzwijgende verlenging met steeds een jaar al in 2001 in de AV van Planet stond. Het lijkt me dat op jou de oude AV nog van toepassing zijn. Probleem is wel om die nu nog te pakken te krijgen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AlwaysConnected



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het is niet zeker dat die stilzwijgende verlenging met steeds een jaar al in 2001 in de AV van Planet stond. Het lijkt me dat op jou de oude AV nog van toepassing zijn. Probleem is wel om die nu nog te pakken te krijgen.


dat is zeker lastig
kan ik ze hier mee om de oren slaan?

---
Artikel 14 / Duur en be�indiging van de Overeenkomst


1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die de Gebruiker zelf heeft aangegeven bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
2. De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.
3. Planet Internet is gerechtigd met onmiddellijke ingang de Overeenkomst te be�indigen indien de Gebruiker een of meerdere verplichtingen, waaronder de betalingsverplichting en de verplichting van artikel 2.1, die uit de Overeenkomst voortvloeien jegens Planet Internet niet, niet behoorlijk of niet volledig nakomt.
4. Ieder der partijen heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang zonder nadere ingebrekestelling of rechtelijke tussenkomst te ontbinden, zonder daarbij gehouden te zijn tot enige schadevergoeding, indien de andere partij in staat van faillissement wordt verklaard, hetzij het faillissement van Gebruiker is aangevraagd, dan wel Gebruiker in surs�ance van betaling verkeert of surs�ance van betaling heeft aangevraagd, hetzij Gebruiker onder curatele of onder bewind is gesteld.
---
kan ik daar iets mee?
http://web.archive.org/web/20011202095642/web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/voorwaarden.html

of deze
http://web.archive.org/web/20020606040258/web.planet.nl/klantenservice/voorwaarden/betalingsvoorwaarden.html

Lang leve het archief Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 10:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap het niet.
Je hebt toch op tijd een opzegging gestuurd en daar zelfs een ontvangstbericht van ontvangen? Dat Planet vervolgens niet adequaat reageert op je telefoontjes en emails is hun probleem (en misschien ook hun strategie).
Gewoon maandelijks vrolijk die incasso terugboeken, en als ze met aanmaningen komen laat ze je dan maar voor de rechter slepen.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22901


BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt erop dat de automatische contractsverlenging met steeds een jaar al in de AV van 2001 stond. Dat is dan duidelijk Smile.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
AlwaysConnected



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 17:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Michèle schreef:
Ik snap het niet.
Je hebt toch op tijd een opzegging gestuurd en daar zelfs een ontvangstbericht van ontvangen? Dat Planet vervolgens niet adequaat reageert op je telefoontjes en emails is hun probleem (en misschien ook hun strategie).
Gewoon maandelijks vrolijk die incasso terugboeken, en als ze met aanmaningen komen laat ze je dan maar voor de rechter slepen.

Dat ga ik ook zeker doen

bona fides schreef:
Lijkt erop dat de automatische contractsverlenging met steeds een jaar al in de AV van 2001 stond. Dat is dan duidelijk Smile.

das nou jammer
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

AlwaysConnected schreef:
das nou jammer

Maakt toch niet uit ? Je hebt tijdig opgezegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
AlwaysConnected



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 20:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
AlwaysConnected schreef:
das nou jammer

Maakt toch niet uit ? Je hebt tijdig opgezegd.

daar heb je gelijk in Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds