Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 28 apr 2024 20:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

wanprestatie en gijzeling voorraad stichting
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dierenvoedselbank



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 14 aug 2023 20:05    Onderwerp: wanprestatie en gijzeling voorraad stichting Reageer met quote Naar onder Naar boven

vanaf 15 juli 2022 heeft onze stichting een (gratis) opslag en uitgifte locatie in Eindhoven.
We zitten daar inpandig in een pand dat op termijn gesloopt wordt wanneer de vergunningen voor het nieuwe bouwplan rond zijn.

De huurder/ondernemer waarmee wij de afspraak hebben dat we een bepaald gedeelte van de ruimte voor onze stichting mogen gebruiken hebben we zowel vanuit de stichting als privé op meerdere vlakken geholpen.
Daar tegenover zou staan dat hij naast het ter beschikking stellen van de opslagruimte en spreekkamer/kantoorruimte zou zorgen dat onze website zou worden ge-update, hij zou zorgen voor een functionerende webshop en er zou een plekje vrij worden gemaakt in zijn kringloopwinkel vanwaar de stichting enkele non-food artikelen zou kunnen verkopen.
Enkel het deel van de opslagruimte is waargemaakt.

Later zijn wij erachter gekomen dat het gedeelte dat ter beschikking was gesteld zo lek was als een mandje, dit wist de huurder/ondernemer ook maar heeft ons dat nooit verteld.
Toen wij dit in september 2022 aangaven werd steeds gezegd dat er niets aan te doen was omdat het al zo'n oud pand was en het toch op termijn gesloopt zal worden.
Kort daarna werden er op 8 november 2022 muizenkeutels gevonden onder een rolcontainer.
We hebben aangeboden om bestrijdingsmogelijkheden te halen maar dit werd afgeslagen en er werd verteld dat hij al een grote voorraad lijmplanken had ingekocht.
Ik heb toen aangegeven dat dat een vreselijke manier is om te sterven en voor zover bij mij bekend het ook verboden is om die lijmplanken daarvoor te gebruiken.
Wel hebben we gezegd te willen meebetalen aan de bestrijding ervan en dat hij facturen kon doorsturen, zijn reactie was dat het slechts iets van €30,- kostte.
Zo hebben we vaker aangegeven te willen betalen voor verschillende zaken zoals afvalverwerking, energie of dergelijke, dit werd altijd afgewezen.

In de tussentijd hadden wij enkele palletboxen gehaald om het voer zo muisvrij mogelijk op te kunnen slaan.
Helaas bleek het allemaal niet genoeg, leken ze overal te zitten en was het dweilen met de kraan open.

Wat naast het voer ook niet heeft geholpen is dat er in het opslaggedeelte van de kringloopwinkel in veel gedeeltes weinig tot geen bedrijvigheid was.
Zo stonden er achter ons gedeelte een hoek volgeladen met rolcontainers met volle bananendozen of die vol lagen met dekbedden en kussens.
Die hebben er vanaf het moment dat wij van de locatie gebruikt maakte gestaan en zijn pas verplaatst tijdens de sanering in juni/juli 2023.
Vanwege de alsmaar groter wordende muizenplaag zijn we begin juni 2023 gestart met de sanering van de ruimte, eerst hebben we al het voer dat nog te toegankelijk was in metalen kasten gedaan.
Toen kwamen we er ook achter dat de muizen er al lange tijd zaten voordat wij van de ruimte gebruik maakte.
Bij ons gedeelte waren er overal grote witte doeken tegen de muren geniet, dit om te verhullen dat het behang dat op de muren zat op vrijwel alle plekken was aangeknaagd.
Daarna is er in samenspraak besloten dat al het voer tijdelijk naar het buitenterrein verhuisd zou worden en hebben wij daarvoor extra palletboxen aangeschaft a €900,- .
Bij de sanering hebben vrijwilligers van zijn bedrijf mij (voorzitter stichting en tevens enigste vrijwilliger bij onze locatie Eindhoven) meegeholpen in hun eigen tijd, op voorhand had ik aan de ondernemer gevraagd of hij daar bezwaar tegen had en dat het altijd in hun eigen tijd en buiten opening/werktijden van de kringloopwinkel zou zijn.
Hij vond dat geen probleem, aangezien ik zelf ook verschillende keren bij hun in de winkel heb meegeholpen achter de kassa en met het sjouwen van meubels. Zelfs hijzelf en zijn vriendin hebben één avond meegeholpen.

De laatste maanden leek de huurder/ondernemer al rigoureuze en iet wat merkwaardige beslissingen te nemen.
Zo ontsloeg hij zijn bedrijfsleidster via een whatsapp bericht, die geheel vrijwillig vanaf de start zijn kringloopwinkel voor hem runde zodat hij er maar minimaal hoefde te zijn.
Dit omdat zijn nieuwe vriendin haar niet mocht.
(ook al is de kringloopwinkel een eenmanszaak, hij werkt enkel met vrijwilligers en zegt dat het niet in zijn visie past dat die betaald worden of een vergoeding krijgen voor het werk dat zij doen, zelf ontvangt hij wel salaris)
Was hijzelf nog minder aanwezig dan dat hij al was want hij en vriendin hadden zo weinig vrije tijd samen zonder haar dochtertje.
Wordt er door zijn vrijwilligers volop alcohol gedronken bij de opslag, hij heeft daar zelfs een bar staan die hij geruime tijd ook voorzag van bier.
(zijn vrijwilligers-team bestaat voornamelijk uit kwetsbare groepen)
Een enkele keer heb ik op een avond daar zelf ook alcohol genuttigd.

Omdat de stichting en onze doelstelling me aan het hart gaan en ik wilde voorkomen dat we plots zonder opslag en uitgifte locatie zouden komen te zitten daar, had ik een gesprek aangevraagd met de ondernemer wat op 7 juli 2023 heeft plaatsgevonden.
Daarin uitgesproken dat ik links en rechts verschillende verhalen hoorde en dat ik nogmaals van hem bevestiging wilde dat wij daar verzekerd waren van onze locatie zolang hij het pand kon huren.
Dat heeft hij toen ook mondeling bevestigd. (Dit geeft hij in een latere mail ook nog schriftelijk toe)

Op 29 juli zouden enkele van zijn vrijwilligers in de avonduren weer meehelpen bij de opslag.
Na sluitingstijd van de winkel hebben we gebarbecued, zijn vrijwilligers die in de middag al bij de opslag voor hem bezig waren, waren ook continue bier aan het drinken.
Dat bier hadden ze gehaald van het boodschappengeld dat ze hadden ontvangen van de ondernemer.
Het eten voor de barbecue had ik privé geregeld en had voor mijzelf ook een alcoholische drank gehaald voor een borreltje.
Na de barbecue heeft één van zijn vrijwilligers mijn gsm met pinpas en ID gestolen, zij was inmiddels snel vertrokken en daarna is er door de commotie weinig meer gewerkt die avond.
Uiteindelijk werd bekend dat N. (vrijwilliger kringloop) mijn spullen had meegenomen en heeft dat uiteindelijk ook toegegeven en had mijn spullen weer terug. Diezelfde vrijwilliger en haar vriend hebben de ochtend erna een andere vrijwilliger van de kringloop opgebeld om te dreigen hem wat aan te doen omdat hij had gezegd de politie te bellen als mijn spullen niet terug kwamen.
Ondernemer was van gehele situatie op de hoogte gebracht.
Blijkt de camerabeelden bekeken te hebben waarop tevens duidelijk zichtbaar is dat er met opzet was gestolen. Dit hoorde ik van één van zijn vrijwilligers, de dievegge is daarop ontslagen.

Op 1 augustus ontvang ik bericht van ondernemer dat hij wil babbelen waarop ik aangeef de dag erna op de zaak in Eindhoven te zijn.
Daar geeft hij aan goed en slecht nieuws te hebben.
Het goede was dat het inderdaad heel duidelijk op beeld staat en er geen twijfel mogelijk is dat zijn vrijwilliger mijn gsm met pasjes ontvreemd had.
Het slechte nieuws was dat wij permanent uit de locatie moesten want hij was door heel het gedoe met de diefstal op zijn vrije zondag uit bed gebeld terwijl hij er pas net een uur in lag en hij daarna enkele telefoontjes heeft moeten plegen.
Ook vond hij dat de muizenplaag te lang duurde en het totaal de schuld van onze stichting was, ik zou teveel gebruik maken van zijn vrijwilligers en de hele reden dat mijn spullen gestolen waren kwam omdat ik die barbecue had georganiseerd.
Hij zei dat hij het vervelend vond dat zijn vrijwilligers zo veel dronken en dat dat eigenlijk ook niet de bedoeling zou zijn, terwijl hij het zelf faciliteert.
Ook heeft hij gezegd dat hij zich heel goed bewust is dat verschillende alcoholist zijn en als hij het niet zou toelaten ze niet zo veel uren voor hem aan de slag zouden zijn.

Ik was nogal in schok wat ik hoorde aangezien enkele weken daarvoor hij onze stichting nog het tegenovergestelde had toegezegd.
Ook kon ik de beschuldigingen niet echt geloven aangezien ik daar vrijwel al mijn vrije avonden bezig ben geweest met de sanering en dat iedere oplossing die ik aanbood in de wind werd geslagen.
Mijn eerste reactie was om hem eraan te herinneren dat een mondelinge overeenkomst net zo bindend is als een schriftelijke en aangezien ik in het belang van de stichting moet denken ik eerst juridisch advies in wilde schakelen hoe dit aan te pakken.
Daarop veranderde de sfeer totaal en verzekerde hij dat als ik het zo wilde spelen hij veel gemener kon zijn dan mij.
Ik heb ook direct gezegd dat wij sowieso nergens willen blijven waar we niet gewenst zijn en ik op zoek zou gaan naar een alternatieve locatie in Eindhoven.
Verder heb ik zijn beloftes m.b.t. onze website, webshop en shop in shop en hoe hij daar al die tijd al in verzaakte willen bespreken.
Dat werd snel weggewuifd en hij moest weer gaan.
Diezelfde avond heb ik hem via whatsapp gevraagd op welke termijn onze voorraad weg dient te zijn uit de opslag in Eindhoven.
Zijn reactie was wat ikzelf redelijk en haalbaar vond, verder dan dat zijn we niet gekomen en er is niets concreets afgesproken.

Enkele dagen daarna was ik bezig met de eerste spullen alvast in de bus te zetten omdat we een heel klein gedeelte van de voorraad bij onze opslag in Den Bosch kwijt kunnen. (Maar lang niet alles)
Tot ik een whatsapp bericht ontving van ondernemer dat ik per direct niet meer welkom was op het terrein en hij me vriendelijk doch dringend verzocht het terrein per direct te verlaten.
Hij zou mij de dag erna bellen.
Ik heb toen eerst zoveel mogelijk foto's van onze voorraad genomen, omdat ik geen reactie kreeg op hoe wij dan onze spullen daar netjes weg moesten krijgen?
Alle non-food artikelen liggen nog binnen, deze zijn allen al eens uitgezocht en weggegooid wat weg moest tijdens de sanering.
In de tussentijd dat ik daar niet netjes kan inpakken en ruimen wordt alles weer bevuild door de muizen.
Er waren verschillende dagen overheen gegaan en ik had nog steeds niets van ondernemer vernomen.
Wel hoorde ik dat hij de sloten had veranderd.
Tevens zei een vrijwilliger van hem, die zich mengde in een telefoongesprek met een wederzijdse kennis, dat hij de hondenfietskar waarvan ik eerder had aangegeven dat hij die niet mocht hebben toch had meegenomen. Daarvan heb ik een opname.
Van diezelfde kennis hoorde ik dat er ook al andere spullen van de stichting ontvreemd waren.
Na ondernemer herhaaldelijk ge appt te hebben met dat wij duidelijkheid willen en dat wat hij nu allemaal aan het doen is zowel moreel als wettelijk niet klopt.
Gaf hij aan een brief verstuurd te hebben die al onderweg zou zijn.
De dag erna ontving ik een mail van hem waarin hij aangeeft een verhuizer te regelen die onze voorraad verhuist naar een nader te bepalen locatie.
Ik zou daar enkel mogen komen om stickers op onze voorraad te mogen plakken en alles met een sticker zou dan worden verhuisd.
Aangezien de non-food eerst weer uitgeselecteerd, schoongemaakt en dan pas ingepakt dient te worden plus het non-vertrouwen dat onze spullen daar nog veilig staan kunnen we daar mijns inziens niet mee akkoord gaan.
Ook vraag ik me af of hij dit zo allemaal wel kan maken?

Vandaag ontdekte ik dat ondernemer het pand naast zijn kringloop erbij kan krijgen als hij een deel van zijn opslagterrein afstaat aan een andere huurder.
Als dat ook blijkt te kloppen en het de onderliggende motivatie voor zijn handelen is, hadden we daar wanneer hij daarover eerlijk was en het ons nu niet zo moeilijk maakte alle begrip voor gehad.

Mijn vraag na deze hele lap tekst is dan ook wat jullie adviseren betreffende onze situatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds