Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Top Notch Qual...
Best Quality C...
Force justice ...
Best Patches i...
Personalized T...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 30 jul 2025 1:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verwijderen ajb
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
werknemer999

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014 18:39    Onderwerp: verwijderen ajb Reageer met quote Naar onder Naar boven

verwijderen ajb

Laatst aangepast door werknemer999 op di 07 jan 2014 18:09, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin

Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ik het goed begrijp wil je advies over je verzoek om weer fulltime te gaan werken. Dat verzoek heb je ingediend omdat je leidinggevende heeft gezegd dat je maximaal een magere voldoende kan halen voor je beoordeling als je parttime werkt. Waarom is het zo belangrijk voor je om een goede beoordeling te halen? Wil je ook na je studie bij deze werkgever blijven werken?
werknemer999

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Als ik het goed begrijp wil je advies over je verzoek om weer fulltime te gaan werken. Dat verzoek heb je ingediend omdat je leidinggevende heeft gezegd dat je maximaal een magere voldoende kan halen voor je beoordeling als je parttime werkt. Waarom is het zo belangrijk voor je om een goede beoordeling te halen? Wil je ook na je studie bij deze werkgever blijven werken?

Ja.
Als ik telkens hoor dat de band niet goed is met mn collega's kan ik uiteindelijk weggewerkt worden en dat wil ik niet.
Ik heb trouwens het verzoek ingediend omdat hij het een probleem vindt dat ik niet fulltime werk en dat er problemen zijn met band met collega's etc.

Ik heb inmiddels al een verzoek gedaan. En ik heb het gevoel dat ik dit afgewezen gaat worden.
Regin

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 19:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

werknemer999 schreef:
Wat kan ik doen als het verzoek wordt afgewezen? Kan ik de reden van mijn werkgever toetsen?

Ja, je kunt bij de kantonrechter in kort geding toewijzing van je verzoek vorderen. De werkgever moet dan nogmaals uitleggen waarom het verzoek is afgewezen.

werknemer999 schreef:
Gaat dit effect hebben op de relatie met mijn leidinggevende? Reden voor ontslag wegens verschil van inzicht? Of vertrouwensbreuk?

De werkgever mag het feit dat een werknemer bij de rechter heeft verzocht om aanpassing van zijn arbeidsduur niet gebruiken als reden voor ontslag (art. 3 Wet aanpassing arbeidsduur).
werknemer999

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:

De werkgever mag het feit dat een werknemer bij de rechter heeft verzocht om aanpassing van zijn arbeidsduur niet gebruiken als reden voor ontslag (art. 3 Wet aanpassing arbeidsduur).

Dankje Regin, maar artikel 3 is heel beperkt. Is het toetsen van reden werkgever bij rechter net niet iets anders dan het verzoek zelf? Ik snap dat ik nav het verzoek zelf niet ontslagen kan worden.
Regin

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 21:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

werknemer999 schreef:
Is het toetsen van reden werkgever bij rechter net niet iets anders dan het verzoek zelf?

In artikel 3 staat: "De werkgever kan de arbeidsverhouding van een werknemer niet beëindigen wegens de omstandigheid dat de werknemer in of buiten rechte om aanpassing van de arbeidsduur heeft verzocht."
Als je iets "in rechte" verzoekt, dan leg je het aan de rechter voor.

In het algemeen geldt dat een werkgever de kantonrechter kan vragen de arbeidsovereenkomst te ontbinden wegens een verstoorde arbeidsrelatie. De kantonrechter wijst zo'n verzoek in de regel toe. De werknemer krijgt in dat geval meestal een ontslagvergoeding. Hoe minder de werknemer valt te verwijten, hoe hoger de ontslagvergoeding.

Een werkgever kan ook een ontslagvergunning aanvragen bij het UWV. Als het UWV de vergunning verleent, hoeft de werkgever geen ontslagvergoeding te betalen. Het UWV heeft regels opgesteld aan de hand waarvan wordt bepaald of een ontslagvergunning wordt verleend. Zie bijvoorbeeld de regels over verstoorde arbeidsrelatie en disfunctioneren. Het enkele feit dat je niet met collega's overweg zou kunnen of niet genoeg uren werkt is volgens mij onvoldoende reden voor het UWV om een ontslagvergunning te verlenen.
werknemer999

BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014 21:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
werknemer999 schreef:
Is het toetsen van reden werkgever bij rechter net niet iets anders dan het verzoek zelf?

In artikel 3 staat: "De werkgever kan de arbeidsverhouding van een werknemer niet beëindigen wegens de omstandigheid dat de werknemer in of buiten rechte om aanpassing van de arbeidsduur heeft verzocht."
Als je iets "in rechte" verzoekt, dan leg je het aan de rechter voor.

In het algemeen geldt dat een werkgever de kantonrechter kan vragen de arbeidsovereenkomst te ontbinden wegens een verstoorde arbeidsrelatie. De kantonrechter wijst zo'n verzoek in de regel toe. De werknemer krijgt in dat geval meestal een ontslagvergoeding. Hoe minder de werknemer valt te verwijten, hoe hoger de ontslagvergoeding.

Een werkgever kan ook een ontslagvergunning aanvragen bij het UWV. Als het UWV de vergunning verleent, hoeft de werkgever geen ontslagvergoeding te betalen. Het UWV heeft regels opgesteld aan de hand waarvan wordt bepaald of een ontslagvergunning wordt verleend. Zie bijvoorbeeld de regels over verstoorde arbeidsrelatie en disfunctioneren. Het enkele feit dat je niet met collega's overweg zou kunnen of niet genoeg uren werkt is volgens mij onvoldoende reden voor het UWV om een ontslagvergunning te verlenen.

Maar een kantonrechter zou wel ontslag toewijzen? Omdat je zegt dat dit in de regel wordt toegewezen.
Regin

BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014 22:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

werknemer999 schreef:
Maar een kantonrechter zou wel ontslag toewijzen? Omdat je zegt dat dit in de regel wordt toegewezen.

Een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst wordt in de regel toegewezen, omdat de rechter partijen niet kan dwingen het conflict te beslechten en instandhouding van de arbeidsovereenkomst vaak een feitelijke onmogelijkheid is geworden. Maar de werkgever zal een dergelijk verzoek meestal pas indienen als hij bereid is een ontslagvergoeding te betalen.
werknemer999

BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014 22:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
werknemer999 schreef:

Een verzoek tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst wordt in de regel toegewezen, omdat de rechter partijen niet kan dwingen het conflict te beslechten en instandhouding van de arbeidsovereenkomst vaak een feitelijke onmogelijkheid is geworden. Maar de werkgever zal een dergelijk verzoek meestal pas indienen als hij bereid is een ontslagvergoeding te betalen.

Als iemand parttime werkt dan is die ontslagvergoeding niet echt hoog dus zal werkgever dit sneller doen. maar er moeten toch regels zijn. Dit betekent toch niet dat het conflict duurzaam is. Zou vreemd zijn als kantonrechter ontslag toewijst...
Regin

BerichtGeplaatst: ma 06 jan 2014 22:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

werknemer999 schreef:
Als iemand parttime werkt dan is die ontslagvergoeding niet echt hoog dus zal werkgever dit sneller doen. maar er moeten toch regels zijn. Dit betekent toch niet dat het conflict duurzaam is. Zou vreemd zijn als kantonrechter ontslag toewijst...

Ik schrijf steeds "in de regel". Natuurlijk is het ook mogelijk dat de kantonrechter het verzoek afwijst. En nogmaals: als de werknemer niets valt te verwijten, wordt de ontslagvergoeding in de regel hoger. Ik kan niet beoordelen of de kantonrechter in jouw geval een ontbindingsverzoek zou toekennen of de ontslagvergoeding zal verhogen, want dat is afhankelijk van alle omstandigheden van jouw geval en die zijn nog niet bekend. Vooralsnog is er namelijk nog helemaal geen probleem: je werkgever heeft je verzoek nog niet afgewezen, laat staan een ontbindingsverzoek ingediend.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds