|
Auteur |
Bericht |
eerlijkheid
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 10 apr 2012 23:31 Onderwerp: executeur gepensioneerd |
|
|
De executeur is gepensioneerd, heeft notariaat overgedragen aan nieuwe partners. Nu factureert notariaat mij voor handelingen waarvan het totaal bedrag 1% is van netto vermogen ten tijde van overlijden ouder en wil de executeur een aanzienlijk bedrag voor zijn werkzaamheden (meer dan 2,5 %) boven op de door het notariskantoor gemaakte kosten.
Mag dit volgens de wet, wie kan mij hierin adviseren? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 apr 2012 22:50 Onderwerp: |
|
|
Hoe heeft de schrijver van de nota die verantwoordt; een nota behoort immers te worden gespecificeerd??
Dat de voormalige executeur gepensioneerd is, lijkt mij geen verschil te maken; rechten en plichten gaan immers onverkort over op opvolgers. |
|
|
|
 |
eerlijkheid
|
Geplaatst: zo 15 apr 2012 13:22 Onderwerp: |
|
|
[quote="cvb"]Hoe heeft de schrijver van de nota die verantwoordt; een nota behoort immers te worden gespecificeerd??
Dat de voormalige executeur gepensioneerd is, lijkt mij geen verschil te maken; rechten en plichten gaan immers onverkort over op opvolgers.[/quote]
notariskantoor "X" omschrijft de rekening als volgt: wegens werkzaamheden en advies inzake de behandeling en afwikkeling va de nalatenschap van de heer "Y", verricht in het tweede en derde kwartaal van het jaar ....
graag zou ik met u rechtstreeks contact willen hebben aangezien ik over deze kwestie maandag 24 april een overleg heb met desbetreffende executeur en zijn notariskantoor. |
|
|
|
 |
eerlijkheid
|
Geplaatst: zo 15 apr 2012 13:23 Onderwerp: |
|
|
[quote="cvb"]Hoe heeft de schrijver van de nota die verantwoordt; een nota behoort immers te worden gespecificeerd??
Dat de voormalige executeur gepensioneerd is, lijkt mij geen verschil te maken; rechten en plichten gaan immers onverkort over op opvolgers.[/quote]
notariskantoor "X" omschrijft de rekening als volgt: wegens werkzaamheden en advies inzake de behandeling en afwikkeling va de nalatenschap van de heer "Y", verricht in het tweede en derde kwartaal van het jaar ....
graag zou ik met u rechtstreeks contact willen hebben aangezien ik over deze kwestie maandag 24 april een overleg heb met desbetreffende executeur en zijn notariskantoor. |
|
|
|
 |
eerlijkheid
|
Geplaatst: zo 15 apr 2012 13:23 Onderwerp: |
|
|
Dat de voormalige executeur gepensioneerd is, lijkt mij geen verschil te maken; rechten en plichten gaan immers onverkort over op opvolgers.[/quote]notariskantoor "X" omschrijft de rekening als volgt: wegens werkzaamheden en advies inzake de behandeling en afwikkeling va de nalatenschap van de heer "Y", verricht in het tweede en derde kwartaal van het jaar ....
|
|
|
 |
|