Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 11:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

kan vonnis worden ingetrokken? (opgelicht!) help aub!
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wendy1982

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 26 dec 2010 21:02    Onderwerp: kan vonnis worden ingetrokken? (opgelicht!) help aub! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pfff waar moet ik toch beginnen....
Ik weet het niet eens meer.
Maar het moet er echt een keer uit.

Vanaf begin September zijn mijn ex en ik uit elkaar. Zijn naam hoeft voor mij niet eens met een hoofdletter, want dat is hij niet waard.
Hij heeft me van alle kanten besodemieterd, en ook financieel, waardoor ik nu helemaal aan de grond zit.
We hadden net voor we gingen samen wonen een gezamelijke rekening geopend waar
alles vanaf zou gaan, hij zou dat allemaal regelen...
Ik vertrouwde hem, en dacht dat alles ook goed en betaald werd.

Altijd als hij thuis kwam vloog hij naar de deur zodat hij de post op kon rapen.
Dat nam hij altijd mee naar boven en ik kreeg mijn post. (achteraf dus lang niet alles!)
Sinds hij weg is krijg ik dus alle post en ben me rot geschrokken...
Bij de energie maatschappij stond nog een rekening open waarvan het bedrag ZO hoog was dat ze
dat niet door de telefoon konden zeggen. Zo ook bij kpn, water, etc....
Telkens als dan het moment kwam dat we afgesloten gingen worden, stapte hij onder een andere
naam over naar een andere maatschappij, met alles...
Heb alles met mama nu na gebeld en het is gewoonweg niet meer te bevatten in wat voor
ellende ik nu zit....
En dat alles achter mijn rug om. Hij deed alle administratie, ik heb daar toch geen verstand van, dus
ik vertrouwde hem dat toe.
En nu dus dit...

En tot overmaat van ramp kreeg ik vrijdag een vonnis binnen van de rechtbank dat ik binnen 2
weken mijn huisje uit moet omdat er een huurachterstand is van 10 maanden!!! (huurwoning staat op mijn naam)
Ik ben me werkelijk rot geschrokken! Heb ergens in november ook post gehad van de rechtbank
daarover dat er een zitting aan kwam, heb mijn ex toen gebeld en hij zei dat dat inderdaad al langer speelde
en dat hij al met advocaten etc bezig was, dat het geld wel degelijk betaald was, maar dat het van een ander
rekening nummer kwam etc. Hij zei dat hij uit mijn naam naar de zitting toe zou gaan, en de dag van
de zitting belde hij me ook, en vertelde hij dat hij binnen was en me meteen zou bellen als het afgelopen was.

Kreeg dus een telefoontje en daarna een fax dat de rechter had uitgesproken dat het volledige bedrag
inderdaad betaald was en er op 6 januari een definitieve uitspraak zou komen.

Die fax waar dat in stond, was een foto die hij gemaakt had van de fax omdat ik geen fax apparaat heb, dus
hij was niet erg goed leesbaar, maar dat dat erin stond kon ik lezen. Dus ik ging er vanuit dat daarmee de zaak ook was
afgedaan, tot ik vrijdag middag dus dat vonnis binnen kreeg!

de woningbouw heb ik meteen proberen te bellen maar die waren natuurlijk al gesloten! Nu ga ik maandagochtend meteen daar
naartoe om het verhaal uit te leggen samen met mama.
Ik kan dit niet alleen....Heb hem nog boos opgebeld dat ik zo ontzttend klaar met hem ben! Hij zegt dat het niet gebeurd dat ik
op straat kom te staan en dat er maandag, uiterlijk dinsdag een gecorrigeerde brief komt van de rechtbank, aangetekend, waarin de betaal
bevestigingen zitten en waarin staat dat ik dit vonnis als niet verzonden mag beschouwen.
Ik hoop het nogsteeds, maar geloof hem niet meer.

Veel rekeningen van bijv. energie maatschappij stonden op zijn naam. Ik heb een andere maatschappij gebeld, en het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik nu
alles op mijn eigen naam wil, en alles met automatische incasso van mijn eigen rekening, dat alles zeker betaald wordt. Ik krijg nu van alles een eind afrekening op zijn naam, waar alles dus op stond, en vanaf dan komen er allemaal nieuwe aanmeldingen/contracten op mijn naam.
En nou hoop ik dat HIJ daar dan aansprakelijk voor is, en niet ik, omdat HIJ het contract is aangegaan. Ik heb nergens voor getekend...|

Ik ben zo ontzettend bang. Kan geen deurwaarder of incasso bureaus meer zien of horen! Nog nooit heb ik IETS met justitie te maken gehad, en dan nu dit!

Dit is dus een hel van een kerst voor mij en mn ouders nu.
verschrikkelijk....

Voor alle duidelijkheid, het huisje staat op mijn naam, ik heb daar destijds voor getekend, alleen.
Heb toen het gezamelijke rekeningnummer op gegeven om daar maandelijks de huur van te laten machtigen. (ik dacht dus dat dat elke maand gewoon gebeurde) maar dat heeft hij dus laten veranderen! veel post is voor mij tot 3 maanden terug altijd achter gehouden, hij werkte vanuit huis en had dus altijd als eerste de post!
Nu wil ik dus weten, kan zo'n vonnis worden ingetrokken?? Is er een kans als ik morgen ochtend naar de woningbouw ga en zeg het gehele bedrag meteen te willen betalen het dan kan worden opgelost? Zit er helemaal door heen. Ajb alle advies is welkom!

groetjes, wendy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
wendy1982

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 5:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zó vaak bekeken, en niet 1 reactie. Niemand die me ook maar iets kan zeggen? Ben echt hopeloos. Lig nachten wakker
theod

Leeftijd: 67
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 7:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mis iets in je verhaal.

Waren jullie getrouwd?

Was dat dan in gemeenschap van goederen?

Als dat zo is ben jij ook aanspreekbaar voor de schulden, zo niet zijn alle schulden die op zijn naam staan voor hem.

Neem als je naar de verhuurder van je woning gaat de fax mee van je ex, komt het in ieder geval wat geloofwaardiger over.

Als laatste wil ik je de raad geven om contact op te nemen met een advocaat / rechtswinkel, misschien is er nog een hoger beroep mogelijk tegen de uitspraak.

Kan je enkel succes toewensen.
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neem contact op met de Schuldhulpverlening binnen je gemeente en vraag om een crisisinterventie.

De schuldhulpverlener kan direct een moratorium aanvragen voor een maximale periode van zes maanden. In deze periode kan de schuldhulpverlener bekijken welke hulp er geboden kan worden en of hulp wel nodig is. Door een moratorium krijg je even rust om alles op een rijtje te zetten en kan je niet afgesloten worden noch het huis uitgezet worden, mits je de lopende kosten gewoon betaald.
wendy1982

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 11:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij waren niet getrouwd en hadden ook geen samenlevingscontract.
Het huis staat op mijn naam maar ik heb hem nooit gemachtigd om alle zaken te regelen, en dat heeft hij wel gedaan.

Ben vanochtend bij de woningbouw geweest ,en die zeggen dat op 6 januari de uitspraak gewoon komt en ik er gewoon uit moet.
terwijl ze mij nog NOOIT hebben gesproken! nog nooit heb ik post ontvangen van hun, en de deurwaarders die aan de deur kwamen heb ik nooit gezien maar hij!

ik ben ten einde raad!!!
helvoet2011
Gast

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou als het echt drastisch gaat lopen heb ik mischien nog wel een kamer vrij voor je.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 13:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:
Het huis staat op mijn naam maar ik heb hem nooit gemachtigd om alle zaken te regelen, en dat heeft hij wel gedaan.

Ben vanochtend bij de woningbouw geweest ,en die zeggen dat op 6 januari de uitspraak gewoon komt en ik er gewoon uit moet.
terwijl ze mij nog NOOIT hebben gesproken! nog nooit heb ik post ontvangen van hun, en de deurwaarders die aan de deur kwamen heb ik nooit gezien maar hij!

ik ben ten einde raad!!!

Als er nog geen uitspraak is, is er nog hoop.

Als eerste schuldhulpbemiddeling in schakelen.

Daarna met een jurist aan de gang die jou kan bekijken of er hoger beroep mogelijk is.

Beide kunnen voorkomen dat er een direkte ontruiming plaats vind.
Sovereign

Leeftijd: 50
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:
wendy1982 schreef:

ik ben ten einde raad!!!

Als er nog geen uitspraak is, is er nog hoop.

Als eerste schuldhulpbemiddeling in schakelen.

Daarna met een jurist aan de gang die jou kan bekijken of er hoger beroep mogelijk is.

Beide kunnen voorkomen dat er een direkte ontruiming plaats vind.
Als de ontbinding en ontruiming wordt uitgesproken door de bodemrechter en uitvoerbaar is bij voorraad, dan gaat hoger beroep niet helpen. Want ze staat dan op korte termijn alsnog op straat.

Sowieso is het een goed idee dat Wendy per direct een advocaat opzoekt.
Bekijk de homepage
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2010 14:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via een voorlopige voorziening art. 287b lid 1 Fw kan in ieder geval uithuisplaatsing voorkomen worden. Dit kan via schuldhulpverlening op zeer korte termijn geregeld worden, zoals al eerder aangegeven.
Yetl

Yetl

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: di 28 dec 2010 11:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

wendy1982 schreef:

Wanneer je niet reageert op een dagvaarding, volgt een verstekvonnis. Daarin wordt je vrijwel zeker veroordeeld tot betaling en wordt de ontbinding van de huurovereenkomst vrijwel zeker toegewezen met als gevolg, uithuiszetting.
Maar als ik het goed lees, is er nog geen vonnis. Dat betekent dat je je 'verstek' kan zuiveren. Ga ZSM (vandaag?) naar een juridisch loket of advocaat en zorg dat de rechter weet dat je alsnog wilt reageren, vraag uitstel om dat te kunnen doen, doe dit ruim voor 6 januari.
Dit heeft 2 voordelen, je wint er tijd mee en je kan je verhaal doen. Wellicht kan je in dezelfde procedure je ex oproepen 'in vrijwaring'. Daarmee krijg je (als je dat wint) een vordering op je ex. Het vergt wel wat veel om dat allemaal in een forumdraadje uit te leggen, dus zoek deskundige hulp.

Ik vind het wat kort door de bocht om te grijpen naar het moratorium, als er nog niet eens een vonnis is gewezen. Eén ding tegelijk...
Sowieso zou je natuurlijk zelf eerst de wegen kunnen bewandelen die er zijn en zelf proberen dingen op te lossen, alvorens bij schuldhulpverlening aan te kloppen.
Iedereen die dat wil moet zeker aankloppen bij schuldhulpverlening, maar IMHO kan je ook zelf proberen zaken op te lossen.

BerichtGeplaatst: vr 31 dec 2010 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het vonnis kreeg ik vorige week vrijdag binnen, dus dat was er idd wel.
Heb bij de woningbouw hemel en aarde bewogen, en mocht op voorwaarde de huurschuld per direct te betalen blijven wonen, onder een aantal voorwaarden.
Ben blij dat het vonnis dus niet wordt uitgevoerd!

Nu nog de rest van ALLE megaproblemen.
Kreeg vd week een brief binnen van de deurwaarder dat er nu beslag is gelegd op mijn salaris omdat 'meneer de oplichter' een lening heeft afgesloten op mijn naam! (handtekening dus vervalst!) en zo met meer dingen.
Heb een advocaat in de arm genomen en die is nu druk bezig!!!
Pfff wat een ellende allemaal!

bedankt voor alle tips tot zover.

Fijne jaarwisseling.

gr. Wendy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds