|
Auteur |
Bericht |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 mei 2009 12:58 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Voor deze ene keer moet dat ook, omdat de werkgever zorg moet dragen voor veilige werkomstandigheden en het voorkomen van schade aan/bij zijn werknemers. Hij zal de acterende collega heel duidelijk moeten maken dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt.
Zo simpel ligt dat gewoon. | Dacht zelf eigenlijk aan alle twee; nu, meteen na eigen waarneming, de één en na een eventuele volgende keer, idem, eventueel ook de ander. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 7:10 Onderwerp: |
|
|
Waarom verbaast het mij niet, dat TS niets meer van zich laat horen?? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 19:42 Onderwerp: |
|
|
cvb, ik begrijp die opmerking totaal niet en misschien lees ik 'm verkeerd, maar hij komt me naar TS toe niet echt plezierig over, het insinueert iets niet positiefs.
Onze vragensteller heeft geen enkele plicht te reageren. Het staat hem vrij om al dan niet rustig mee te lezen met wat er geschreven wordt en daar zijn eigen conclusies uit te trekken of een eigen oplossing voor het gerezen probleem uit te destilleren.
De vraag die ons voorgelegd werd
Quote: | Wat zijn mijn rechten en wat is verstandig om te doen.
Voorop gesteld , dat ik normaal nooit problemen met de collega heb en ik weet dat mijn baas laks is |
is heel legitiem. Daar zijn reacties op gekomen en daarmee basta. Als onze vragensteller naar aanleiding daarvan nog wat zou willen vragen of opmerken staat hem dat vrij, maar verplicht is het niet, integendeel.
Ik vind echter wel dat we er hier op RF samen voor moeten waken dat mensen die vragen stellen niet te maken krijgen met allerlei ongenuanceerde verwijten en discussies. Wie zo wil bezig zijn gaat maar lekker naar bijv Fok, waar dat soort gedrag normaal schijnt te zijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 03 jun 2009 11:11 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Waarom verbaast het mij niet, dat TS niets meer van zich laat horen?? |
Ben het eens met Simoon; je vechtlust is soms mooi en soms minder.  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 10:41 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Waarom verbaast het mij niet, dat TS niets meer van zich laat horen?? | Arizona, Simone en Henk bedoelen, denk ik, dat TS welwillend behoort te worden bejegend.
Dat is hij ook; zelfs is hem er meer dan een keer op gewezen, dat hij op dit forum mogelijk helemaal geen punt heeft en dus uitgenodigd zijn verhaal eventueel meteen aan te vullen.
Ondanks alle moeite, die voor hem gedaan is, heeft hij niets van zich laten horen.
Natuurlijk is hij daarin vrij.
Net als in Nederland b.v. de ex en de broer vrij zijn zich dominant te gedragen in de respectievelijke groepen, waartoe zij behoren en zich toch niet bijzonder hoeven in te spannen om de daarin al dan niet door henzelf veroorzaakte onenigheid op te lossen, resp. te helpen oplossen. |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: do 04 jun 2009 17:48 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Arizona, Simone en Henk bedoelen, denk ik, dat TS welwillend behoort te worden bejegend. |
Niet alleen dat dat prettig is voor de TS (en de rest van RF) maar ook jij zult verder komen als je je positiever opstelt  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 06 jun 2009 10:48 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | als je je positiever opstelt tikSimone schreef: | een eigen oplossing voor het gerezen probleem uit te destilleren. |
| Dat, naar eigen zeggen ernstige, probleem heeft TS dan tenminste wel zelf veroorzaakt en om onduidelijke redenen niet meteen opgelost door b.v. exkuses aan te bieden aan zijn kollega en vervolgens vergroot door er mee naar de baas te lopen, die hij, althans zelf, niet zo kapabel vindt; bovendien is het tenminste onduidelijk of hij het probleem wel meteen wil gaan oplossen of eerst nog wat verder wil laten eskaleren; althans geeft hij niet aan, wat hij wil bereiken.
Er o.m. nog van afgezien, dat de wederpartij druk is een garagebedrijf boven water te houden en e e a niet speelt bij b.v. de rechtbank, waar men tenminste wèl is ingesteld op juridisch gedoe.
Waarom zou ik daar positief over zijn?  |
|
|
|
 |
HenkR
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 3:40 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: |
Waarom zou ik daar positief over zijn?  |
Omdat het je sieren zou  _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 08 jun 2009 6:53 Onderwerp: |
|
|
Je hoeft niet positief te zijn; ik vraag slechts wat neutraliteit. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: di 09 jun 2009 7:32 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Je hoeft niet positief te zijn; ik vraag slechts wat neutraliteit. | Gaat het hier niet gewoon om een gevalletje uit de (in dit geval werk-)relationele sfeer, waarin wij (van RF) weinig te zoeken hebben?? |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: di 09 jun 2009 12:16 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | tikSimone schreef: | Je hoeft niet positief te zijn; ik vraag slechts wat neutraliteit. | Gaat het hier niet gewoon om een gevalletje uit de (in dit geval werk-)relationele sfeer, waarin wij (van RF) weinig te zoeken hebben?? |
Nee, dat denk ik niet. Ik begrijp heel goed waarom de topicstarter deze vraag heeft gesteld op een rechtenforum.
Zelfs als jij van mening bent dat dit niet thuishoort op dit forum, is er geen reden om je negatief op te stellen tegenover de ts. Hij stelt een vraag en wij proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden. Wat wij persoonlijk vinden van de situatie is hierbij niet relevant. Wij zijn er niet om een waardeoordeel te geven. We proberen zo neutraal mogelijk te blijven in onze antwoorden. Het zou fijn zijn als jij dit ook eens kunt proberen.
Ook heeft niemand er behoefte aan als er allerlei wilde verhalen en achtergronden worden "verzonnen" die jij denkt te lezen in de berichten.
Blijf bij de feiten. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: wo 10 jun 2009 18:56 Onderwerp: |
|
|
Chantalle schreef: | Blijf bij de feiten. | Het betreft hier een niet-gedocumenteerd verhaal van TS, althans: niet bevestigd door de kollega, geen onafhankelijke getuigen, geen motief, geen zichtbare gevolgen voor personen of zaken, geen voorafgaande vergelijkbare gebeurtenissen en zonder vermelding van reden geen aangifte gedaan bij de politie, terwijl die naar verluid wel overwogen is.
Nu TS informeert naar zijn rechten, gaat het er vooral om, wat de rechter er van zal vinden.
Afgaand op het gestelde in een post bij een vroeger onderwerp op dit forum, zal dat niet veel zijn. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 10 jun 2009 20:24 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig hoeven we hier geen "recht" te spreken en ons slechts te beperken tot "adviezen en verwijzingen" om de vrager een beetje op weg te helpen in het juridische oerwoud van wetteksten. Dat is juist het leuke van een forum: ervaringen en kennis uitwisselen zonder er iets terug voor te verwachten, vrijblijvend en zonder enige consequentie. En vooral leerzaam. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 8:39 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Gelukkig hoeven we hier geen "recht" te spreken en ons slechts te beperken tot "adviezen en verwijzingen" om de vrager een beetje op weg te helpen in het juridische oerwoud van wetteksten. | In dit geval zijn we overigens wèl gevraagd om een oordeel; zelfs 'om wat verstandig is'. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 jun 2009 9:35 Onderwerp: |
|
|
Naar mijn idee vraagt TS naar zijn rechten en juist niet naar een oordeel. |
|