|
Auteur |
Bericht |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 11:07 Onderwerp: |
|
|
Nobility schreef: | Kassa/Radar | Stewardess Academy |
|
|
|
 |
Midri
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 18:13 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | ‘Modellen’ lijkt mij cursusmateriaal, althans worden daar allerlei eisen aan gesteld, waarvan je mag verwachten, dat dat door de opleiding wordt verschaft. Wat staat daarover in die papieren? Hoe ziet die ‘school’ er trouwens uit? Mede-leerlingen? Wat zeiden die? Website? |
Ik reageer nu zelf even(ben dus degene die op die school heeft gezeten), ik lees wel actief alle reacties mee. Thanx mensen!
Over modellen is inderdaad niks gezegd, ik had ook niet verwacht dat ik er zoveel nodig zou hebben. Ik had alleen voor kapper voor een groot aantal weken al 1 vast model nodig voor te fohnen etc. En dan nog losse modellen voor knippen en natuurlijk 1 model per week voor de visagie en een model mocht maximaal 3 keer mee.
Wat info over de school:
Het staat gewoont tussen andere huizen, is ook gewoon een huis.
Er zijn 3 lokalen, en aan 1 van die lokalen zit de salon aan vast, de school heeft ook echte klanten die komen voor knippen/verven etc.
Verder is er een kleine kantine maar daar hoef je maar naar de muren of het plafond te kijken of je ziet de scheuren al.
Ook is er vanachter gewoon een tuin waar je zo naar de buren kan kijken.
Verder zijn er in totaal 5 leerkrachten voor zover ik weet, inclusief de directeur zelf.
Voor zover ik mee kon krijgen wonen de directeur en zijn vrouw(die de lessen visagie geeft) boven de lokalen etc.
Het is dus gewoon een rijtjeshuis met 3/4 verdiepingen ofzo.
Er zijn niet echt klassen. Het eerste jaar is een klas en het tweede jaar ook.
Met visagie werd onze 'klas' in 2en gedeeld maar dat was ook alles.
Verder heb ik ook nooit een bevestiging van school gehad dat ik ben ingeschreven of iets dergelijks.
Laatst aangepast door Midri op do 30 apr 2009 18:19, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Midri
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 18:15 Onderwerp: |
|
|
Ik heb 1 meisje op een vriendensite(Netlog) die ik een paar maanden geleden gesproken heb. Zij is overigens ook gestopt.
Verder heb ik met niemand meer contact. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 21:13 Onderwerp: |
|
|
Hoeveel leerlingen heb je zelf gezien en hoeveel docenten, behalve de directeur en zijn vrouw?? |
|
|
|
 |
Midri
|
Geplaatst: do 30 apr 2009 22:22 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | Hoeveel leerlingen heb je zelf gezien en hoeveel docenten, behalve de directeur en zijn vrouw?? |
Ik heb buiten de directeur en zijn vrouw 3 docenten gezien.
Verder over de leerlingen. Hmm in het eerste jaar zo n 20 leerlingen of nog niet eens en in het tweede jaar ietsje meer. Maar in het eerste zijn er ook een aantal gestopt. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: vr 01 mei 2009 9:21 Onderwerp: |
|
|
M.i. is mijn eerdere suggestie om vóór de door de deurwaarder gestelde vervaldatum (of, als die verstreken is, zsm daarna) tegen een recu een briefje af te geven met de boodschap het niet eens te zijn met de nota nog niet zo gek; immers, waarom zou je daar misverstand over laten bestaan? je toont eens te meer je bereidheid tot een gesprek, waar ik het dan wel bij zou laten; wanneer ze je geen recu willen geven, zou ik dat briefje meteen aangetekend toesturen met vermelding van hun eerdere weigering dit (recu) te verstrekken.
M.i. kan het geen kwaad b.v. een familie-lid met meer ervaring met dit soort onzakelijke toestanden en minder emotionele betrokkenheid te vragen namens jou een gesprek aan te gaan met die directeur voor een schikking*); het verloop van zo'n kontakt kan aangetekend worden bevestigd en je zult er m.i. normaliter niet slechter van worden.
Mij lijkt, dat je niet beter wordt van zelf nog eens kontakt op te nemen met die school of zelf brieven te schrijven of te laten schrijven; immers, je mag niet verwachten, dat men het daarmee meteen helemaal eens zal zijn en je hoeft geen zin te hebben in een briefwisseling.
Zou daarom, als je *) niet doet, afwachten, wat er gebeurt. |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: vr 01 mei 2009 11:16 Onderwerp: |
|
|
Nobility schreef: | Ik ben misschien heel voorbarig en ik durf de conclusie niet te trekken maar zo dit verhaal lezende, krijg ik wel heel veel argwaan en wantrouwen tegenover de opleiding. |
Dat gevoel had ik ook al. Op hun site staat dat ze erkenning hebben van het Ministerie van Onderwijs en ook een CREBO erkenning. Dit is natuurlijk te controleren. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: za 02 mei 2009 10:38 Onderwerp: |
|
|
cvb schreef: | dit soort onzakelijke toestanden | Directeur is m.i. eerder bezig met het exploiteren van de wensen/ambities/illusies/emoties van klanten dan met het welwillend op zakelijke basis leveren van een bijdrage aan de vervulling daarvan, zoals mocht worden verwacht.
Denk trouwens, dat het veelal gaat om lieden, die het gewoon niet kunnen laten misbruik te maken van verworven vertrouwen of te profiteren van verkregen voordeel van de twijfel.
Ze hebben vaak ervaring in technieken hoe in verschillende situaties mensen te verleiden tot het aangaan van verplichtingen, waar vooral zijzelf beter van worden, hoe te manipuleren b.v. door zich onhebbelijk/onvoorspelbaar te gedragen, wie hoe in te schakelen, weten precies, wat wel en wat niet mag, etc.
Ze voelen zich vaak beter dan een ander en geven gewoon niet toe. Hun omgeving heeft zich doorgaans om uiteenlopende redenen aangepast aan dit gedrag en hen wordt, zolang het duurt en dan kan ook heel lang zijn, doorgaans hun zin gegeven.
Vroeger werd zo iemand een egoïst genoemd.
Zie (ook) de passages vanaf minuut 5:15 van dit filmpje. |
|
|
|
 |
Midri
|
Geplaatst: wo 13 mei 2009 22:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb eindelijk bericht van de deurwaarder.
Hierbij was een nieuwe kostenberekening waar alles beter uitgelegd staat en ook een kopie van de algemene voorwaarden.
Ik heb er hier een foto van, als er een close up nodig is, laat het maar weten.
http://i44.tinypic.com/2ikt6kn.jpg
Dit is het huisreglement.
http://i44.tinypic.com/e8ptev.jpg
De kostenberekening.
Over modellen zie ik niks staan. Wel dat de kosten doorbetaald moeten worden. Maar ze hebben mij nooit verteld hoeveel modellen ik nodig zou hebben, terwijl ze ook wisten dat ik in die tijd net naar daar wilde verhuizen vanuit Gelderland.
Dan is het logisch dat je niemand kent etc.
Ook staat er bij punt 3 geen directeur Hendrix maar directeur Dhr M Wijnen.
Dus ik weet niet hoe oud deze algemene voorwaarden zijn.
Verder weet ik zelf niet goed wat ik nu moet doen. |
|
|
|
 |
cvb
|
Geplaatst: do 14 mei 2009 6:24 Onderwerp: |
|
|
Midri schreef: | Ik heb eindelijk bericht van de deurwaarder. | Blijkens Brief gerechtsdeurwaarder treedt deze vooralsnog op als inkassobureau en kan dus alleen dingen proberen; is overigens niet vrijblijvend: in een volgende gerechtelijke procedure kan worden aangevoerd 'toch echt met de student tot overeenstemming te hebben willen komen'. Quote: | Verder weet ik zelf niet goed wat ik nu moet doen. | Die overeenkomst is aangegaan in een gesprek tussen jou en de school op basis van allerlei veronderstellingen.
Nu jij meer weet en niet verder wil, wil je een nieuwe overeenkomst, waarin dit zaakje wordt afgekocht, op basis van de gebleken werkelijkheid, inklusief, niet in de laatste plaats, de onhebbelijkheid van de directie. Dat zou ik ook in een gesprek proberen, waarbij ik b.v. een meer ervaren familie-lid zou vragen om het woord te doen (mede) aan de hand van eerder op deze draad genoemde punten.
De 'school' doet hetzelfde; die heeft ook gewoon iemand ingeschakeld, die van wanten zal weten.
Zie b.v. dit filmpje; die mensen van die afgebrande boerderij hebben dat ook niet alleen met tweeën proberen op te lossen, maar adequate hulp gezocht en gevonden en, blijkt in minuut 31:50, zijn er met behulp daarvan met hun wederpartij onderling uitgekomen; in andere woorden: nadat ze naar verluid 90.000 euro aan advokaatkosten hadden gemaakt, hebben ze die Uni-farizeëer zelf aan laten spreken en die bleek er toen gauw genoeg van te hebben. |
|
|
|
 |
|