website off line halen - toegang krijgen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

#1: website off line halen - toegang krijgen? Auteur: frog62 BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019 9:52
    —
Ik heb een website die ik off line wil laten halen. Degene die de website heeft gemaakt , die als vriendendienst de site heeft gemaakt, reageert helemaal niet meer op emails / telefoontjes waarin ik vraag om de site off line te halen of mij de inloggevens te sturen. GEEN reactie en de persoon, weet ik inmiddels, zit in het buitenland.
Hostingbedrijf heeft de persoon een email gestuurd met het verzoek om contact met mij op te nemen. wederom geen reactie.
Welke stappen kan ik nu nemen?
Ik ben eigenaar vd de website toch? Mijn content. Moet het hosting bedrijf mij toegang geven?

#2:  Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: do 29 aug 2019 20:16
    —
Het hostingbedrijf zal alleen toegang geven tot de website (domein...) aan degene die het domein bij hun heeft geregistreerd en ervoor betaalt dat het domein op internet beschikbaar wordt gemaakt. Dat is immers de partij met wie zij een contract hebben.

1) Als jouw vriend degene is die voor het domein betaalt aan de hoster zal toegang dus via hem moeten lopen. Het domein zal dan ook zeer waarschijnlijk op zijn naam staan.
2) Als jijzelf voor het domein betaalt aan de hoster kan je de hoster vragen om de passwords te resetten zodat je er weer bij kan.

Het is in het algemeen niet mogelijk om toegang te geven tot een enkel domein. Meestal zijn meerdere domeinen ondergebracht in een enkel hostingpakket en betekent toegang tot 1 domein tevens toegang tot alle domeinen.



Rechtenforum.nl -> Informatie en technologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl