waiver?????
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: waiver????? Auteur: am BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 10:51
    —
ondertstaande stond in een procurement agreement.

Wat is een procurement agreement simpel gezegd en wat is het doel van een waiver erin? wat is een waiver?

Waiver
Unless agreed to by the parties in writing to the contrary, the failure of either party to insist, in any one or more instances, upon the strict performance of any one or more of the provisions of this Agreement, or to exercise any right contained in this Agreement or provided by law, shall not constitute or be construed as a waiver or relinquishment of the performance of such provision or right or the right subsequently to demand such strict performance or exercise such right, and the rights and obligations of the parties shall continue unchanged and remain in full force and effect.

#2:  Auteur: Ronald78 BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 14:41
    —
Een waiver is het prijsgeven van een recht. De genoemde bepaling is geen waiver, maar juist het tegenovergestelde. Er wordt namelijk min of meer gezegd dat het niet aandringen op stricte uitvoering van de overeenkomst niet inhoud dat de betreffende partij zijn rechten met betrekking tot die uitvoering prijsgeeft. Hij kan dus ook later nog nakoming van de overeenkomst vorderen.

Tenzij partijen daar iets anders overeenkomen, dat blijkt dan weer uit de eerste zin.

#3: waiver Auteur: am BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 16:23
    —
wat is het doel van zo een waiver?

waarom staat die er in, kun je die er uitlaten zomaar?

#4:  Auteur: BartjeD BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 17:31
    —
Ik speculeer nu omdat het Engels recht is maar op basis van wat er staat is het soms mogelijk om uit het niet protesteren van de tegen partij bij een minder dan "perfect" nagekomen afspraak het recht tot het eisen van wel "perfecte" nakoming te "verliezen". (de tegenpartij mocht er uit afleiden dat alles blijkbaar in orde was)

In essentie betekent het dat het recht om correcte nakoming te eisen niet verloren gaat als de tegenpartij de schijn heeft gehad dat minder dan perfecte nakoming "okay" was. (bijvoorbeeld omdat er niet geprotesteerd tegen werd)

Lees: nakoming betreft in dit geval voldoen aan de punten in de "agreement" / afspraak.

Wat betreft het er uit laten: wat de Waiver doet is er voor zorgen dat je aanspreekbaar blijft als er niet degelijk is nagekomen. Je kan je niet "verschuilen" achter de redenatie dat de tegenpartij niet "tijdig" geprotesteerd heeft en dat je er daarom op mocht vertrouwen dat alles in orde was.
In essentie gaat het dus over je aansprakelijkheid bij ondeugdelijke nakoming. Als ik me niet vergis geld dit op basis van de tekst echter ook voor de Engelse partij zelf in hun nakoming naar jouw toe.

#5:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2010 17:57
    —
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter een professioneel jurist kunt inschakelen. Blijkbaar heb je veel te maken met contracten waar je zelf niet helemaal wijs uit kunt.



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl