Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 9:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

voetbal
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 11:26    Onderwerp: voetbal Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enige tijd geleden is er een voetballer vervolgd wegens mishandeling op het veld tijdens een wedstrijd. Opzettelijk natrappen was het volgens mij. Heb er eigenlijk niets meer van gehoord tot op heden. Wie heeft er een antwoord?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 11:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm... wij hebben dat arrest behandeld met Inl. Burg. Recht... Ik moet het even opzoeken... Overigens is het al behoorlijk oud, uit 1991, dus ik weet niet of je die wel bedoelt. HR 28 juni 1991, nr. 14235, NJ 1992, 622
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, eigenlijk bedoel ik dat arrest niet. Met enige tijd geleden bedoel ik rond eind vorig jaar. 1991 is ook enige tijd geleden inderdaad, de tijd gaat snel. Confused

Citaat uit het arrest wat je noemt: de deelnemers aan die sport of dat spel in redelijkheid tot op zekere hoogte gevaarlijke, slecht gecoördineerde, verkeerd getimede of onvoldoende doordachte handelingen of gedragingen waartoe de activiteit uitlokt of die daarin besloten liggen, van elkaar moeten verwachten

Nu ik er nog zo over nadenk was het volgens mij niet natrappen maar iemand die een dusdanig grove overtreding beging, met getrekt been in komen, dat het slachtoffer volgens zijn carriere niet meer kan voortzetten. Weet niet of je dat kan scharen onder de noemer van een onvoldoende doordachte handeling.

Helaas ben ik niet zo'n hele goede voetbalkenner anders had ik de betreffende speler wel genoemd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 12:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij bedoelt Niels Kokmeier (naam van die andere voetballer die hem getrapt had weet ik niet meer). Ik weet het niet helemaal meer, maar had gelezen dat het OM hem ging vervolgen voor die overtreding, Kokmeier had aangifte gedaan van zware mishandeling. Volgens mij is het ook de eerste keer dat het OM een voetballer vervolgt voor een zware overtreding Surprised
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Godfried








Berichten: 52


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb net even op internet gezocht en het was inderdaad Niels Kokmeijer. Via onderstaande link kan je de overtreding zelf zien, mocht je het willen visualiseren en zelf beoordelen.


Maar, weet je ook of het OM nog heeft vervolgd?


http://www.irhfchaarlem.myadsl.nl/Kokmeijer%20Beenbreuk%20door%20beestachtige%20overtreding.wmv
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm nee ik heb er verder ook niks meer van gehoord. Misschien weet iemand anders er meer over? Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 06 mei 2005 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

OM Rotterdam gaat Sparta-voetballer vervolgen

De zaak moet nog voorkomen, denk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2005 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Voetballer veroordeeld wegens zware mishandeling

Rotterdam, 10 augustus 2005 - De rechtbank in Rotterdam heeft een Sparta-voetballer veroordeeld wegens zware mishandeling met voorwaardelijk opzet.

De rechtbank heeft op grond van de bewijsmiddelen (waaronder de ter zitting getoonde tv-beelden) vastgesteld dat verdachte tijdens een voetbalwedstrijd met hoge snelheid en met gestrekt been een Go Ahead Eagles-speler op het onderbeen heeft geraakt, juist toen het slachtoffer de bal had weggeschoten. Door deze actie op deze wijze uit te voeren heeft verdachte zich willens en wetens blootgesteld aan de aanmerkelijke kans dat hij niet de bal, maar het slachtoffer zou raken en dat hij het slachtoffer daardoor zwaar lichamelijk letsel (o.m. een gecompliceerde beenbreuk) zou toebrengen.
Daarbij neemt de rechtbank in aanmerking dat het naar algemene ervaringsregels, die ook bij verdachte als profvoetballer bekend mogen worden verondersteld, op zijn minst mogelijk, zo niet waarschijnlijk is dat het met een zo hoge snelheid en kracht, met een gestrekt been en met een geschoeide voet raken van andermans onderbeen leidt tot zwaar lichamelijk letsel. Verdachte heeft bovendien 10 jaar ervaring als voetballer en speelt inmiddels in het eerste elftal van Sparta. Deze ervaring moet hebben geleid tot groot inzicht in het spel en controle over verdachtes bewegingen. Daar steekt de gewraakte gedraging schril bij af. Ook dit draagt bij tot de conclusie dat verdachte met voorwaardelijk opzet heeft gehandeld.

De rechtbank acht dan ook zware mishandeling (met voorwaardelijk opzet) bewezen. De voetballer is veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van zes maanden en een werkstraf van 200 uur met een proeftijd van twee jaar. Het OM had zes maanden voorwaardelijke hechtenis, met een proeftijd van twee jaar, en een werkstraf van 240 uur geëist.


LJ Nummer
AU0860




Bron: Centrale redactie rechtspraak.nl
Datum actualiteit: 12 augustus 2005
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds