Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

vlagschema amateurvoetbal
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
martin69



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019 17:24    Onderwerp: vlagschema amateurvoetbal Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, ik heb een zoon van 15 die al een aantal jaren lid is van een voetbalvereniging. De voetbalclub heeft al enige tijd moeite om vrijwilligers te vinden die willen vlaggen (grensrechter) tijdens de wedstrijden. Bijna niemand van de ouders wil dit doen; ik ook niet omdat ik niets van voetbal af weet en ook geen zin heb om allerlei verwensingen van de tegenpartij naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. Ik heb dit ook aangegeven bij de club waar men zegt begrip daarvoor te hebben maar dit het probleem niet oplost met het vlaggen. Daarom willen ze een vlagschema instellen wat inhoudt dat iedere wedstrijd een bepaalde ouder moet gaan vlaggen. Wil of kan een ouder niet dan betekent dit dat de wedstrijd wordt afgelast en volgt er een boete voor de club die dat dan doorberekend aan de ouder die geweigerd heeft te vlaggen. Kan dat juridisch, dat de ouders een boete moeten betalen omdat ze weigeren te vlaggen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019 18:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De ouders zijn geen lid van de vereniging (neem ik aan), dus hebben met de vereniging niets te maken. De vereniging kan de ouders dus geen boete opleggen.

Een vereniging kan haar leden (dus de spelers) slechts een boete opleggen als dat zo in de statuten van de vereniging is bepaald:
art. 2:27 lid 4 sub c BW schreef:
De statuten houden in:
c. de verplichtingen die de leden tegenover de vereniging hebben, of de wijze waarop zodanige verplichtingen kunnen worden opgelegd;

art. 2:34a BW schreef:
Verbintenissen kunnen slechts bij of krachtens de statuten aan het lidmaatschap worden verbonden.

Artikel 6 van de modelstatuten van de KNVB noemt de mogelijkheid van een geldboete als "straf" voor handelen of nalaten waardoor de "belangen van de vereniging worden geschaad", maar dat lijkt me veel te vaag. Bovendien is er hier geen m.i. geen sprake van handelen of nalaten door de speler. Verder bepaalt lid 7 dat geldboetes slechts mogelijk zijn "voor die overtredingen en tot ten hoogste die bedragen die vooraf door het bestuur ... zijn vastgesteld en in het clubblad en/of op de website van de vereniging zijn gepubliceerd".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
martin69



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2019 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, bedankt. Ik heb dit aangegeven bij de voetbalvereniging.
Hun antwoord :

De club krijgt een boete opgelegd vanwege het niet leveren van een vlagger en dus het niet door laten gaan van de wedstrijd. Aangezien de club niet verantwoordelijk is voor het leveren van een vlagger wordt deze boete op de spelers verhaald.

Waardoor ik als ouder er dan toch voor moet opdraaien.
Maar lijkt me niet dat je een speller kan verwijten dat hij geen vlagger aanlevert. Is dat toch niet een problem van de club ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2019 23:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

martin69 schreef:
Ok, bedankt. Ik heb dit aangegeven bij de voetbalvereniging.
Hun antwoord :

De club krijgt een boete opgelegd vanwege het niet leveren van een vlagger en dus het niet door laten gaan van de wedstrijd. Aangezien de club niet verantwoordelijk is voor het leveren van een vlagger wordt deze boete op de spelers verhaald.

Waardoor ik als ouder er dan toch voor moet opdraaien.
Maar lijkt me niet dat je een speller kan verwijten dat hij geen vlagger aanlevert. Is dat toch niet een problem van de club ?

In de statuten van de club staat vast niet dat de speler verantwoordelijk is voor het aanleveren van een vlagger.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is nog een belangrijke andere factor. Alhoewel ik zelf niet thuis ben in de voetbalwereld, heb ik begrepen dat leden van de voetbalclub ook lid zijn van de KNVB. De KNVB heeft allicht wel de mogelijkheid om een dergelijke boete op te leggen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
martin69



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

svdongen schreef:
Er is nog een belangrijke andere factor. Alhoewel ik zelf niet thuis ben in de voetbalwereld, heb ik begrepen dat leden van de voetbalclub ook lid zijn van de KNVB. De KNVB heeft allicht wel de mogelijkheid om een dergelijke boete op te leggen!
Dat zal best, maar die boete is dan voor de vereniging. Het lijkt me niet dat je de speler verantwoordelijk kunt houden voor het niet leveren van een vlagger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds