Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gevolgen tenna...
stel je knalt ...
Wat kan ik doe...
Rechten RU Nij...
Stage in Duits...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 14 sep 2024 9:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

verplicht bezoek arbo arts, 130km verder weg
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chantel24

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 16 jul 2013 3:17    Onderwerp: verplicht bezoek arbo arts, 130km verder weg Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een reeds langslepend conflict met mijn werkgever waarbij het echt persoonlijk is geworden. Met nu nog circa 1 maand een contract en misschien effectief ( - vakantie dagen ) een 3 tal werkweken.

Ik zie mijzelf echt niet meer gemotiveerd werken en zal dan ook zoveel mogelijk tijd rekken en de betreffende manager tegenwerken binnen mijn mogelijkheden zonder dit openlijk te laten blijken.

Het gesprek met deze arbo arts is 130 km weg en dit vindt ik echt onzin, ik heb mij voorgenomen om nog een week te rekken door aan te geven dat ik met griep thuis ben en aan het herstellen ben. Er zijn wel meer mensen met griep thuis dus dat is heel plausibel. Laat ik voorop stellen dat ik als gemotiveerd werknemer ben begonnen enkele maanden geleden maar door alles wat gebeurd is het voor mij nu echt oorlog is.

Het niet kunnen reizen of iemand hebben die je kan brengen/ ziek zijn lijkt mij aannemelijk genoeg reden om niet op een gesprek te kunnen verschijnen.

Maar hoe kan ik aangeven dat ik niet 130km hoef te reizen als er bijna op 20km afstand van mijn woonplaats ook een arbo arts keurings afdeling is waar ik terecht kan?

Kan / mag ik mijn werkgever in kennis stellen dat ik graag meewerk aan een bezoek aan de arbo arts maar dat ik dat op een locatie wil doen die dichtbij mijn woonplaats ligt? Desnoods weer met een excuus dat ik niet lang kan reizen?

Het lijkt maar of een werkgever van alles met je kan doen onder een contract en je als werknemer een speelbal bent. Vertrouwen opzeggen vervolgens terug moeten komen, arbo arts, je naar de andere kant van nederland sturen. Belachelijk hoe slecht het gesteld is met de rechten van een werknemer!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013 2:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je loopt wel lekker te schoppen tegen je werkgever, maar uit je topics maak ik op dat je zelf ook niet erg netjes meer bezig bent op dit moment.
Als je gaat spreken over tijd rekken etc. mag je wel oppassen dat je werkgever hier niet meeleest. Of is het dan ook zijn schuld als er een vermoeden bestaat dat u de boel voor de gek houdt?

Je vraagt nu wederom advies, over bijna hetzelfde als in je andere topic. En nog zonder antwoord concludeer je al dat het slecht gesteld is met de rechten van de werknemer. Ja uh misschien ligt het aan mij, maar waarom stel je dan nog vragen als je je antwoord op de situatie toch al klaar hebt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet voor niets is het goed werknemer- en werkgeverschap in een van de eerste bepalingen van titel 10 van boek 7 BW geregeld. Veel arbeidsrechtelijke geschillen worden beslecht door toetsing aan redelijkheid en billijkheid. Uiteraard is er geen bepaling in de wetten die zegt hoeveel km iemand maximaal mag/moet reizen voor een arboarts. Echter 130 km is veel te ver. Ik durf mijn hand wel in het vuur te steken voor het feit dat geen enkele rechter 130 km een redelijke afstand vindt.

Voor het overige voel ik me niet geroepen om te reageren.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds