verkoop boot zonder toestemming, restschuld in scheiding
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: verkoop boot zonder toestemming, restschuld in scheiding Auteur: mother-angel BerichtGeplaatst: vr 17 nov 2017 21:13
    —
Ik lig in scheiding, mijn aankomend ex partner, getrouwd in gemeenschap van goederen, beweert de boot te hebben verkocht, met een restschuld, kan hij zomaar de boot verkopen zonder mijn toestemming? Kan ik die verkoop tegen houden, om te voorkomen dat ik met een flinke schuld kom te zitten?

#2:  Auteur: Martin Meijer BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 12:43
    —
Je spreekt van restschuld.
Dan is de boot een met hypotheek bezwaard registergoed wat bij het kadaster staat ingeschreven.
Voor die inschrijving is een notaris nodig geweest die jullie beider handtekeningen moet hebben gebruikt.

Bij verkoop dient de notaris te onderzoeken of jullie beiden achter die verkoop staan, anders wordt de boot niet uit het kadaster uitgeschreven.

Nu je van je ex hebt vernomen dat hij de boot verkocht heeft kan het zijn dat hij liegt of dat hij het met het Kadaster en/of met de notaris heeft samengespannen, wat beslist niet de eerste keer zou zijn.

Kijk bij voorbeeld maar in sdnl.nl.
Kijk ook maar naar ‘Onschuldig?’op RTL XL, waar de slachtoffers in plaats van met fysieke martelingen psychisch net zo lang worden gemarteld totdat ze een bekentenis afleggen.
Tik in een zoekmachine maar: fam Poot liegende rechter in.
Daar kun je zie hoe het met je afloopt wanneer je het lef hebt om te procederen.

#3: Re: verkoop boot zonder toestemming, restschuld in scheiding Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 20:55
    —
mother-angel schreef:
Ik lig in scheiding, mijn aankomend ex partner, getrouwd in gemeenschap van goederen, beweert de boot te hebben verkocht, met een restschuld, kan hij zomaar de boot verkopen zonder mijn toestemming? Kan ik die verkoop tegen houden, om te voorkomen dat ik met een flinke schuld kom te zitten?

Toestemming van de echtgenoot is voor de verkoop van een boot bij mijn weten niet nodig. (Wel bijvoorbeeld bij de verkoop van de woning of van zaken die tot de inboedel behoren, zie art. 1:88 BW.)

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 20:58
    —
Martin Meijer schreef:
Nu je van je ex hebt vernomen dat hij de boot verkocht heeft kan het zijn dat hij liegt of dat hij het met het Kadaster en/of met de notaris heeft samengespannen, wat beslist niet de eerste keer zou zijn.

Kijk bij voorbeeld maar in sdnl.nl.
...

Aan dit soort gedoe is op dit forum geen behoefte. Gelieve een andere site als uitlaatklep te zoeken. Een volgende keer verwijder ik direct.

#5:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: vr 08 dec 2017 22:40
    —
Ook met een normale lening kan sprake zijn van een restschuld.
Het verhaal over registergoed hoeft dus helemaal niet.
Het samenspannen gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Ja, hij mag de boot verkopen zonder uw toestemming. Ervan uitgaande dat de boot niet op uw naam staat en voornamelijk door u gebruikt wordt.

#6:  Auteur: Martin Meijer BerichtGeplaatst: vr 19 jan 2018 18:07
    —
Hallo mother- angel,

Vanaf 1 januari jl. is de aansprakelijkheid binnen de huwelijksgoederengemeenschap door het kabinet Rutte 3 zodanig aangepast dat beide echtlieden nog steeds hoofdelijk voor elkaars schulden verantwoordelijk zijn, met alle ellende van dien. (in een zoekmachine art 1:94 Bw in tikken)

Dat was voor ons aanleiding te vragen: ‘waarom u niet in 1:94 Bw hebt opgenomen: Aansprakelijkheid voor onrechtmatigheden binnen de gemeenschap rust niet op degene die niet tevoren over de rechtshandeling is geraadpleegd en die heeft geweigerd haar, toen zij hem bekend werd, voor zijn verantwoording te nemen.’ (zie art 2: 30-2 Bw. Overigens is een rechtshandeling ook het kopen/verkopen van iets )

Nu het kabinet Rutte bekend staat om haar uitmuntende juridische kennis en haar sublieme empatisch vermogen kun je er zeker van zijn dat dit uiterst integere gezelschap jou en je talloze mede slachtoffers per omgaande middels een Koninklijk besluit uit de brand zal helpen. Bij voorbaat gefeliciteerd!



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl