rechtenstudie: wel of geen vakantie ???
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

#16:  Auteur: Margreet BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2005 18:17
    —
Ik heb zojuist ff het jaarrooster 2005-2006 bekeken. Aan de RUG is het zo dat de enige officiele vakanties de kerst-, mei- en zomervakantie zijn.
Je hebt dus geen herst- en krokusvakantie. Maar wat betreft de herfstvakantie is het zo dat deze in dezelfde week valt als de toets- cq. leesweek. Dit is een collegevrije week - in principe ben je dus vrij - maar het is wel mogelijk dat je in deze week een tentamen van een halfsemestervak hebt.
Maar zoals al eerder is gezegd op het forum: je kunt volgens mij best eens een college missen hoor Wink En de meeste mensen hebben sowieso wel een standaard dagje vrij in de week, dus een vakantie is zo geboekt... Very Happy

#17:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 11:35
    —
Een ding dat nog niet is opgemerkt: Je kunt dan weliswaar vrij nemen als je geen vakantie hebt, maar het kan ook gebeuren dat je officieel vrij bent en dan nog heel hard aan de slag moet om het allemaal op tijd af te krijgen. Ik geef toe, het tweede gebeurt meestal als ik eerst het eerste heb gedaan, maar dan nog: Je bepaalt je eigen planning.

#18:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 12:20
    —
Daarom zijn wij van de EUR extra zuur ... hihi.... we hebben al amper vrij ...

#19:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 16:48
    —
Yesss

Hard werken, sober leven!

#20:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 16 jun 2005 17:44
    —
Wij zijn in elk geval in dat opzicht al prima getraind voor de toekomstige beroepspraktijk Mr. Green

#21:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2005 11:28
    —
O gossie! Wat zijn jullie vreeeeeeselijk sielug!! Puh Wink

#22:  Auteur: sapper BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2005 12:14
    —
Margreet schreef:
Ik heb zojuist ff het jaarrooster 2005-2006 bekeken. Aan de RUG is het zo dat de enige officiele vakanties de kerst-, mei- en zomervakantie zijn.
Je hebt dus geen herst- en krokusvakantie. Maar wat betreft de herfstvakantie is het zo dat deze in dezelfde week valt als de toets- cq. leesweek. Dit is een collegevrije week - in principe ben je dus vrij - maar het is wel mogelijk dat je in deze week een tentamen van een halfsemestervak hebt.
Maar zoals al eerder is gezegd op het forum: je kunt volgens mij best eens een college missen hoor Wink En de meeste mensen hebben sowieso wel een standaard dagje vrij in de week, dus een vakantie is zo geboekt... Very Happy


het jaar rooster van 05/06 waar vindt je die, op internet zie ik alleen die van 04/05 ???

#23:  Auteur: Margreet BerichtGeplaatst: zo 19 jun 2005 19:34
    —
Beste Sapper,

alle huidige RUG-rechten-studenten hebben onlangs het jaarrooster thuisgestuurd gekregen. Het lesrooster daarentegen wordt na de vakantie waarschijnlijk pas bekend gemaakt.
Op de site vind je het lesrooster van het tweede semester van dit jaar. Het jaarrooster is algemeen, deze vind je in de studiegids. In het jaarrooster zijn de vakanties opgenomen en de weken waarin je jezelf moet inschrijven voor tentamendeelname ed.

Margreet



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Voltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl