|
Auteur |
Bericht |
thaiboxingbas
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: zo 09 sep 2007 14:05 Onderwerp: opzeggen contract upc |
|
|
Gisteren heb een contract getekend waarin ik bij upc een internet en bellen abonement afgesloten heb. o.a omdat ik slecht voorgelicht ben door een verkoper via de telefoon.
Nu heb ik na 1 dag spijt dat ik het heb afgesloten, kan ik er nog van af of zit ik er een jaar aan vast. Op de site kan ik niets vinden.
Als je het via de telefoon afsluit kun je er binnen een aantal dagen opzeggen, maar hoe zit het in een winkel. Bestaat daat ook zoiets van bedenktijd zonder opgave van reden. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 09 sep 2007 14:14 Onderwerp: |
|
|
Zoals uit deze link blijkt heeft UPC een hele set van algemene voorwaarden. In jouw geval zou je wellicht ook even naar de algemene voorwaarden van de desbetreffende winkel moeten kijken, omdat die als verkoper van het "produkt" geldt.
Ik vrees echter dat je hier weinig aan kunt doen. Je schrijft wel dat je verkeerd bent voorgelicht, maar door de dienst in een winkel aan te schaffen heb je als het ware de mogelijkheid gehad je nog eens te laten voorlichten over e.e.a.
Ontbinden zal dus volgens mij niet lukken, tenzij je in de AV daarover iets zou kunnen vinden (of tenzij er een goede reden voor ontbinding is, maar dat is hier niet aan de orde). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 09 sep 2007 14:16 Onderwerp: Re: opzeggen contract upc |
|
|
thaiboxingbas schreef: | Als je het via de telefoon afsluit kun je er binnen een aantal dagen opzeggen, maar hoe zit het in een winkel. Bestaat daat ook zoiets van bedenktijd zonder opgave van reden. |
Als je het contract in een winkel afsluit bestaat zo'n bedenktijd in het algemeen niet. Wel is het denkbaar dat de algemene voorwaarden een bepaling bevatten die je een bedenktijd geeft. Verder kun je proberen of upc misschien zo vriendelijk is om je tegemoet te komen. Verplicht zijn ze dit echter niet, tenzij dus de algemene voorwaarden je die mogelijkheid geven. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: ma 10 sep 2007 9:11 Onderwerp: |
|
|
Òf tenzij de verkoper de klant zodanig verkeerd heeft voorgelicht dat ontbinding gerechtvaardigd is. Maar dit levert een hoop werk op qua bewijs en rompslomp, beter om er met UPC uit te komen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
|