Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 2:10
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

nachten doorleren
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Man! Het lijkt wel of je aandelen hebt!
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 22 jul 2006 9:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien had Matthijs gewoon zijn studiedagpatroon gevolgd toen hij dit schreef ...? Wink

Het zou wel de moeite waard zijn het eens te proberen. Maar eh ... peppy zijn is 1 ding, maar hoe onthoud je nou alles wat je leest?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
praedans



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Informeer eens bij mr. in spé.....die weet alles van nachten doorhalen........ Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mr. in spé

Mr. in spé

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik haal heel wat nachtjes door ja, maar niet alleen voor die verrekte studie Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat heet netwerken. Mr. Green Ook belangrijk!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
snobje



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: do 23 aug 2007 23:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh..mij niet gezien hoor.
Ik blok overdag weleens uren achtereen, maar mijn avond geef ik nooit op Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Josanne



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2007 7:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet er ook niet aan denken! Overdag veel achter elkaar, ja, super, heerlijk, geen probleem. Maar nachten doorhalen... neuh... ben ik nooit zo'n ster in geweest...
Ook niet in 's ochtends vroeger opstaan om nog wat te doen trouwens. Ik denk dat mijn nachtrust me altijd zó heilig was dat ik óf gewoon ruim op tijd alles geleerd had wat er te leren viel, óf 'dan ook wel genoegen nam met een 6je'.

(Hm, dat klinkt wel erg braaf eigenlijk....)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yahoo messenger MSN messenger
GJudge

GJudge

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 173


BerichtGeplaatst: za 15 sep 2007 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, ik had mn P in 1 keer zonder 1 nacht doorhalen, maar gewoon het spul bijhouden... Schijnt trouwens ook slecht te zijn, zonder te slapen het tentamen induiken. Iets met sporen in de hersenen die ervoor zorgen dat je zaken onthoud. En die maak je dan weer als je slaapt... ongeacht of je ochtend of avondmens bent. Ooit ns ergens gelezen (ik weet het, geen bronvermelding is slecht, maar ik kan het niet meer vinden).
_________________
Justice is in the eye of the beholder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
peteroomen



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 11


BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 0:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je slaat zaken inderdaad beter op als je ook slaapt. Als iets maar 1 dag hoeft te blijven hangen kan er best een nacht doorgeleerd worden. Ik studeer zelf altijd tot laat in de avond(nacht).

Een goede methode om dingen te onthouden is voor mij, ook al slaap ik maar heel kort, alles wat je belangrijk vindt aan de stof, in mijn geval ALLES, voordat je gaat slapen, wanneer je al in je bed ligt, alles te herhalen van voor naar achter en van achter naar voor. Probeer maar eens. bespaart je ook nog eens tijd.

Wat ik me afvraag, is als er nachten doorgeleerd worden zonder te slapen, in hoeverre de studie serieus genomen wordt. Het lijkt me toch wel leuk dat als ik eenmaal werk dat ik inhoudelijk wat bagage heb. En dus niet dat ik allemaal 6en en 7ens heb en eigenlijk alleen nog de hoofdlijnen weet. In zo'n geval gaat het alleen om een startkwalificatie en mijns inziens niet om een oprechte interesse in recht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gentleman



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 62


BerichtGeplaatst: do 06 dec 2007 14:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bikkel hoor topicopener! Ik kan het niet. Wat wel belangrijk is dat je moet (is uit een onderzoek gebleken) om de 50 min ongeveer 15 min pauze nemen. Na die 50 min nemen je hersens niets meer op en is het niet meer efficient om te gaan studeren.
_________________
ai
Bekijk profiel Stuur privé bericht
christel



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2008 3:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik haal regelmatig een nachtje door als ik iets echt wil/moet lezen of leren! Ik ben echt geen ochtendmens en hoe vroeg ik ook naar mijn bed ben gegaan, 's ochtends studeren is een ramp voor mij. Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 05 apr 2008 9:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jij verplaatst gewoon je dag. Prima toch? Ik kan me d'r wel iets bij voorstellen Very Happy (maak zelf ook liever de ochtend niet mee)
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Semafoor

Semafoor

Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 13


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gentleman schreef:
Bikkel hoor topicopener! Ik kan het niet. Wat wel belangrijk is dat je moet (is uit een onderzoek gebleken) om de 50 min ongeveer 15 min pauze nemen. Na die 50 min nemen je hersens niets meer op en is het niet meer efficient om te gaan studeren.


Na een uurtje begin ik pas in te komen Wink .
Is 50 minuten niet wat erg snel ? Zelf neem ik om de 2 uur een kleine pauze van 5 of 10 minuten (koffiepauze).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
felice



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 06 apr 2008 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tijdens mijn middelbare heb ik het wel vaak gedaan, nachten door geleerd maar daar heb ik ook in een kroeg gewerkt tot 5 uur s'nachts en dan om half acht weer in de trein zitten. dan kan je beter niet slapen

nu doe ik het niet meer, ik houd alles bij en begin 1 a 2 weken van te voren een samenvatting te maken die ik dan overal mee naartoe sleur en als ik 10 minutjes heb door lezen (zo ook weer vanavond tijdens psv toen ze moesten spelen, toch 2x een half uurtje gehad, blij dat het op de werkvloer daar mag). Wat bij mij heel goed werkt is vaak "powerstampen", per dag meerdere keren iets door nemen met max 10 minuten tijd, werkt alleen bij samenvattingen. en het geluk hebben dat ik heel veel na 1x lezen al in mijn lieve hersenen heb opgeslagen (koesteren die grijze cellen!).

de dag voor het tentamen slaap ik vroeg, sta ik vroeg op, neem ik weer mijn samenvatting paar keer door (tijdens de koffie, als ik op de parkeerplaats sta, tijdens de koffie vlak voor het tentamen).
Heb tot nu toe al mijn tentamens gehaald, in 1 keer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2008 22:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

felice schreef:
tijdens mijn middelbare heb ik het wel vaak gedaan, nachten door geleerd maar daar heb ik ook in een kroeg gewerkt tot 5 uur s'nachts en dan om half acht weer in de trein zitten. dan kan je beter niet slapen

nu doe ik het niet meer, ik houd alles bij en begin 1 a 2 weken van te voren een samenvatting te maken die ik dan overal mee naartoe sleur en als ik 10 minutjes heb door lezen (zo ook weer vanavond tijdens psv toen ze moesten spelen, toch 2x een half uurtje gehad, blij dat het op de werkvloer daar mag). Wat bij mij heel goed werkt is vaak "powerstampen", per dag meerdere keren iets door nemen met max 10 minuten tijd, werkt alleen bij samenvattingen. en het geluk hebben dat ik heel veel na 1x lezen al in mijn lieve hersenen heb opgeslagen (koesteren die grijze cellen!).

de dag voor het tentamen slaap ik vroeg, sta ik vroeg op, neem ik weer mijn samenvatting paar keer door (tijdens de koffie, als ik op de parkeerplaats sta, tijdens de koffie vlak voor het tentamen).
Heb tot nu toe al mijn tentamens gehaald, in 1 keer.


Maar alleen samenvattingen van de stof en de arresten zijn toch niet voldoende?
Ik leer altijd met de wettekst erbij. Alleen zo krijg je m.i. echt een goed idee van de samenhang!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds