Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 22:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

nachten doorleren
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
thaiboxingbas



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 13


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 21:51    Onderwerp: nachten doorleren Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik doe deeltijd rechten en heb een vraag.

Wie van jullie doet aan nachten doorleren. ik bedoel in de nacht gewoon een paar uren doorleren met wat sterke koffie. Zit nu voor mijn tentamens en heb bijna nog niets gedaan. (nog 4 weken te gaan) Door mijn werk heb ik weinig tijd om te leren daarom leer ik nu s'nachts door, maar is het Goed??

1 dag in de week heb ik vrij en dan leer ik iets van 8/10uur op die dag.
In het weekend leer ook nog zo'n 5 uur op zaterdag en 5 uur op zondag.

Door de week na mijn werk leer ik 2 uren en 2 keer in de week haal ik een nachtdoor tot een uur of 03.00.

Zijn er meer mensen die dit doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 23:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of het goed is, is moeilijk een antwoord op te geven.
Afhankelijk van het feit of je "scherp" kunt blijven na een lange tijd studeren lijkt het me al dan niet een "goede" methode.
Ik kan wel zeggen dat ik menig vak gehaald heb door een of meer nachten door te leren, en de volgende morgen (zonder te slapen) naar de universiteit of m'n werk te gaan.
Een dergelijke manier van leren is zeker niet voor iedereen geschikt.
Ik ben zelf wel productiever in de namiddag, avond en nacht, maar dat is natuurlijk volledig afhankelijk van de eigen instelling.
Tot drie uur in de nacht doorleren lijkt mij geen probleem in ieder geval.
Uiteindelijk zul je als voltijd danwel deeltijd student toch het vereiste aantal uren zelfstudie moeten verrichten.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 16:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beter de boel gewoon proberen bij te houden. Hele nachten door kan ik niet, tenzij ik ineens een geinspireerde bui heb (komt zelden voor).
Welke vakken doe je? Zijn daar Boom Basics van?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pff 1 keer een nacht doorhalen gaat wel maar moet je niet te vaak doen hoor, word je echt chagrijnig van Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2006 23:48    Onderwerp: Re: nachten doorleren Reageer met quote Naar onder Naar boven

thaiboxingbas schreef:
2 keer in de week haal ik een nachtdoor tot een uur of 03.00.

Dat noem ik avond Smile
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2006 7:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ingeborg schreef:
Pff 1 keer een nacht doorhalen gaat wel maar moet je niet te vaak doen hoor, word je echt chagrijnig van Sad


Dat hangt er van af ..... (van hoe laat je de volgende dag opstaat)
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
thaiboxingbas



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 13


BerichtGeplaatst: do 18 mei 2006 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als je er in de ochtend om 7.00 uit moet is het avond nacht
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Modena360



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niet doen, wordt je sjagerijnig van. Heb in het verleden dit vaak afgereageerd op mensen, omdat ik constant met het studeren bezig was.

Beste manier (althans voor mij), een maand van tevoren beginnen. Veel samenvattingen regelen, en dan elke dag een beetje. Wel afwisselen, dus niet constant studeren, anders neem je het niet op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2006 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach als het voor jou werkt dan werkt het.

We hebben uiteraard ook avondmensen en ochtendmensen, dus het is maar net wat je ligt.


Ik denk eigenlijk wel dat je met een gezonde nachtrust beter presteert, maar ja dat moet je ook weer afwegen. Want als je niet weet wat er in je boek staat, kun je 20 uur achter elkaar slapen maar een voldoende halen dat doe je dan niet zo snel. Hoewel met een joho-samenvatting kom je een eind.

Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
JPFox



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 22 mei 2006 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed leren werkt natuurlijk het beste, maar dat lukt me ook lang niet altijd. Meestal leer ik tot een uur of 1 's nachts omdat ik daarna toch niks meer opneem. Als ik nog redelijk wat moet, sta ik rond 5.45 weer op om 5 kwartier door te stampen en dan te douchen, eten, etc. Hoef ik niet zoveel meer laat ik het erbij en kijk ik het laatste stukje nog in de tentamenzaal door. Overigens is het opnemen tussen 11 en 1 ook niet zo super; ik heb me afgelopen tentamenronde meer dan een uur op een belangrijke vraag gefocust terwijl ik niet doorhad wat er gebeurde, de volgende ochtend om 6 uur zag ik het direct...

Daarnaast kunnen de samenvattingen en verslagen inderdaad een prima vervanging aanvulling zijn ten opzichte van je boeken en collegestof.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 23 mei 2006 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt me wat veel uur studeren per week... Shocked
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Cella

Cella

Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: do 25 mei 2006 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Modena360 schreef:
Niet doen, wordt je sjagerijnig van. Heb in het verleden dit vaak afgereageerd op mensen, omdat ik constant met het studeren bezig was.

Beste manier (althans voor mij), een maand van tevoren beginnen. Veel samenvattingen regelen, en dan elke dag een beetje. Wel afwisselen, dus niet constant studeren, anders neem je het niet op.


Mijn ervaring is ook wel dat afwisselen het beste werkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: zo 28 mei 2006 22:22    Onderwerp: 's Nachts doorstuderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben een avondmens, en kan mij 's avonds dan ook het beste concentreren. Toch ben ik geen fan van 's nachts doorstuderen. Ik heb weleens tot 2 uur gestudeerd, maar dat is dan ook echt de grens voor mij. En als ik voor zevenen op moet voor een onderwijsgroep dan moet ik echt voor twaalf uur gaan slapen anders vallen mijn ogen 's ochtends dicht.

En wat die koffie betreft: helaas lust ik die niet! Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik leer meestal 's avonds, zo tot een uur of 1, maar de week vóór het tentamen werd het (vooral tijdens m'n bachelor) weleens flink later, simpelweg omdat ik in tijdnood kwam. Eigen schuld natuurlijk, maar ach, we zaten dan meestal met het hele huis keihard te blokken en de weken erna deden we weer helemaal niks Smile . Hoort een beetje bij het studentenleven vind ik. Inmiddels plan ik wel (wat) beter en maak ik het niet meer zo laat, omdat ik de volgende dag wel weer fit op kantoor moet zitten.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Matthijs

Matthijs




Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 58


BerichtGeplaatst: vr 21 jul 2006 19:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

's Ochtends om 10:00 in de UB gaan zitten, 2 Euroshopper Energy's naar binnen gieten (van 1 word ik alleen maar onrustiger), en dan doorstampen met elk uur een pauze van een Euroshopper Energy lang. Rond eenen een hapje eten, en dan weer na een half uurtje terug de UB in, met elk uur een Euroshopper Energy lang pauze tot een uur of 17:00/19:00, afhankelijk van hoe laat de bieb dicht gaat. Dat werkt voor mij het beste. Niks nachtenlang doorhalen. Wel uitkijken dat je niet teveel Energy's drinkt, anders lig je nog wakker Very Happy

Uiteraard moet je hier wel maar net de tijd voor hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds