kunnen reiskosten worden teruggevorderd?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: kunnen reiskosten worden teruggevorderd? Auteur: Henk-jan12 BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 11:28
    —
ik werk bij een groot bedrijf, alleen omdat dit maar voor een half jaar was sta ik onder een payroll bij een ander bedrijf. Nu heb ik door corona alleen maar thuis gewerkt en elke week netjes me uren op geschreven.

Nu blijkt het dat ze aan mij voor alle gewerkte dagen reiskostenvergoeding betaald hebben, terwijl ik zelf nooit heb aangegeven bij het invullen van me uren of ik naar kantoor ben geweest (hierdoor zien ze of je reiskostenvergoeding krijgt). Er is zelfs meerdere keren aan mij gevraagd als ik naar kantoor zou gaan of ik dit dan kan aangeven, omdat ik geen enkele keer naar kantoor ben geweest heb ik dit dus ook nooit aangegeven.

Zelf is het mij nooit opgevallen dat zij mij dit hebben uit betaald, nu heb ik een mailtje gekregen dat ik dus al deze reiskosten moet terug betalen.

mogen zij dit zo terugvorderen en welke positie sta ik?

Alvast bedankt

#2:  Auteur: Rexx BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 16:39
    —
Hier is genoeg jurisprudentie over dus je staat niet heel sterk ben ik bang. Het gaat om onveschuldigde betalingen dus die moeten gewoon terugbetaald worden helaas.
Ik zit momenteel zelf in een vergelijkbare situatie (al gaat het bij mij om bijtelling lease-auto). Dat gaat om 3000 euro dus je begrijpt dat ik het nodige uitzoekwerk heb gedaan

#3:  Auteur: Henk-jan12 BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 16:43
    —
Okee duidelijk!

bedankt voor je berichte en veel succes nog!

#4:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2021 18:04
    —
Of je er mee bekend was of niet, ik neem aan dat reiskosten wel gewoon genoemd staat op je loonstrook?

Als je ze op enige wijze wel (Apart) uitbetaald hebt gekregen terwijl je er geen gebruik van hebt gemaakt lijkt het mij geen issue dat terug te betalen.


Ik controleer regelmatig mijn loonstrook (in het geval van veranderingen, zoals een CAO wijziging of uitkeringen conform CAO, de eerste loonstrook van het jaar, bij een nieuwe baan of wat voor reden dan ook) om zeker te zijn dat alles goed is.

Mijn loon is iedere maand hetzelfde, dus als daar een afwijking in zit is dat snel boven tafel. En bij een variabel loon zou ik dan sowieso altijd een controle op uitvoeren.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl