Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

ingewikkeld huurgeschil
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjaal



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 0:24    Onderwerp: ingewikkeld huurgeschil Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo , wij zitten met volgende problematiek; wij wonen in nederland in een huis gehuurd van eigenaar die zelf in frankrijk woont.
De vorige huurder heeft het huis zonder medeweten van de eigenaar provisorisch opgedeeeld in 2 zogenaamde zefstandige woonruimtes.( terwijl het huis hardhorend is en men elke sigaret die bij onderhuurder gerookt word meeruikt).Hij heeft de voormalige stal tegen de wil van de eigenaar in (via een niet door onderhuurder ondertekend) kamerhuurcontract onderverhuurd.
Daar hij ruzie kreeg met onderhuurder en de aanhoudende dreigingen van onderhuurder niet meer aankon heeft hij onderhuurder de huur opgezegd.
Onderhuurder wilde de woning niet verlaten .
Hoofduurder heeft toen zelf de huur aan eigenaar opgezegd , ervan uitgaande dat onderhuurder de woning dan moest verlaten.
Onderhuurder trok niet uit.Onderverhuurder spande in naam van eigenaar , maar zonder medeweten van eigenaar een kort geding tegen onderhuurder aan.Dit kort geding werd verloren waardoor volgens vonnis een de onderhuurder huurder werd. Ik ben het gehele woonhuis van huurder gaan huren en sprak met (voormalige ?) onderhuurder af dat deze mij een aangepast bedrag aan huur en voorschot nutskosten zou betalen.
Onderhuurder begon zich na enkele maanden agressief en intimiderend tegen mij en mijn vriendin en bezoek op te stellen . Ik heb hem per deurwaardersexploot de huur opgezegd. Hij wil niet vertrekken en heeft een advocaat in de arm genomen. Ook heeft hij sindsdien geen nutskosten meer betaald , ik heb hem per post en via email aan zijn advocaat in gebreke gesteld.
Ondertussen is het achterstallig bedrag aan nutskosten tot meer dan 1 jaar opgelopen. Ik en huiseigenaar willen graag van onderhuurder af .wie kan mij met juridisch advies bijstaan ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 05 sep 2018 9:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is juridisch weinig ingewikkelds aan, ervan uitgaande dat de door u gemaakte afspraken aantoonbaar zijn / goed vastliggen op papier. De desbetreffende deurwaarder of een huurrechtjurist kan voor u een kort geding ontruimingsprocedure (of een normale procedure waarin ook ontbinding huurovereenkomst wordt gevorderd) starten op basis van betalingsachterstanden. Hoe meer poespas u erbij haalt, hoe groter het risico dat het zich niet leent voor een kort geding of dat de bodemprocedure zich eindeloos voortsleept.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
ro-er



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 292


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2018 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

uit uw bericht blijkt dat er veel is gebeurd zonder medeweten/toestemming van de huiseigenaar.

Zorg dat u in elk geval goed vastlegt dat u en de huiseigenaar nu samenwerken. Anders zou de huiseigenaar u als illegale onderverhuurder kunnen aanmerken met allerlei schadeclaims van dien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 08 sep 2018 12:57    Onderwerp: Re: ingewikkeld huurgeschil Reageer met quote Naar onder Naar boven

sjaal schreef:
Ik ben het gehele woonhuis van huurder gaan huren en sprak met (voormalige ?) onderhuurder af dat deze mij een aangepast bedrag aan huur en voorschot nutskosten zou betalen.

De vraag is in hoeverre duidelijk is vastgelegd dat die onderhuurder nu op basis van een huurcontract met jou in die woning woont en niet op basis van de hele voorgeschiedenis. Die onderhuurder zat daar al, rechtmatig jegens de eigenaar of niet, en heeft in principe niets met jou te maken. Alleen als hij er zelf mee heeft ingestemd dat zijn verblijf vanaf jouw komst gebaseerd wordt op een onderhuurcontract met jou (en jij dat kunt bewijzen) kun je tegen hem een vuist maken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds