huwelijk en fiscale partnerschap
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

#1: huwelijk en fiscale partnerschap Auteur: TiffanyAruba BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 13:59
    —
Ik ben net getrouwd en ik wil niet zitten in hetzelfde fiscale eenheid van mijn man.

Kan dat in Nederland?

Ik wil blijven mijn belastingaangifte doen voor mijnzelf en hij voor zichzelf.

Zodat wij worden niet automatisch veratwoordelijk van elkaar als een van ons iets fout doet met de belastingdienst in Nederland of andere landen (hij is buitenlands en in zijn land van afkomst er is doodstraf voor belastingfraude).

Ik zie dat een standaard pre-nup bij de notaris garandeert niet automatisch (zoals in andere landen) dat je geen fiscale partner meer bent.
Hoe werkt in Nederland voor een getrouwde stel om geen fiscale partners meer te zijn?

#2: Re: huwelijk en fiscale partnerschap Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 15 apr 2019 22:35
    —
TiffanyAruba schreef:
Ik ben net getrouwd en ik wil niet zitten in hetzelfde fiscale eenheid van mijn man.

Kan dat in Nederland?

In Nederland zijn echtgenoten fiscaal partner. Er is geen keuzemogelijkheid.

Quote:
Zodat wij worden niet automatisch veratwoordelijk van elkaar als een van ons iets fout doet met de belastingdienst in Nederland of andere landen (hij is buitenlands en in zijn land van afkomst er is doodstraf voor belastingfraude).

Het lijkt mij stug dat het land van afkomst zich interesseert voor de inning van Nederlandse belastingen.



Rechtenforum.nl -> Fiscaal recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl