Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hulp bij modelrecht Apple
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sante140



Leeftijd: 63
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 02 nov 2019 10:02    Onderwerp: hulp bij modelrecht Apple Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel je voor , je hebt een kleine online shop, fysieke winkel en verkoopt telefoon en onderdelen, accessoires

Dan luister je vooral naar je klanten, maar kijkt daarbij uiteraard ook naar de markt

De markt van telefoon accessoires is breed , maar ook voor de niet-kenner gevaarlijk en dat blijkt ook


Je ziet op bijvoorbeeld bol.com ineens diverse producten aangeboden worden, dan ook bij diverse grote retailers zoals Kruidvat , Blokker , Action , Dirk, Big Bazar en denkt uiteraard ook dat is handel


Zo ook ik dus , maar niets is minder waar .

Ik ontving dus van Apple advocaat een sommatie voor het betalen van een schikking van 2600 euro voor het aanbieden van oortjes waar ik het modelrecht zou hebben geschonden

Uiteraard om opheldering gevraagd en zou gaan om 2 modellen;




Deze , de i8 TWS - echter heb ik die niet , leverancier heeft i10 max opgestuurd omdat i8 niet genoeg op voorraad was
en ook nagekeken, er zijn testaankopen gedaan, 3 stuks van i8 tws , en 3 stuks van de met draad door advocatenkantoor heb deze mail gestuurd dat we 18tws niet meer hadden



En deze die trouwens via bluetooth werken




Nu begrijp ik uiteraard dat Apple zijn of haar intellectuele eigendom wil beschermen, maar begrijp niet dat er niet direct wordt ingegrepen in plaats van een kleine ondernemer op te zadelen met een mega hoge schikking , waar de schade hiervan nog maandenlang is na te voelen

Is het niet zo dat je als ondernemer ook niet meer door de bomen het bos niet meer ziet wat wel of niet mag verkopen

Modelrecht okay, dat begrijp , maar waarom staan ze dan wel bij alle grote retailers te koop, en treedt Apple hier niet tegen op ?


Ik weet dat bijvoorbeeld lichting of 8 pin ook een merk is , en ook een patent heeft , maar kan ongemoeid in iedere winkel in de wereld een kabel kopen die niet van Apple afkomstig is , en zelfs ik noem die kabels lightning compatible uit angst voor de machtige reus .

Ik heb hier wat modellen neergezet die bij hele grote retailers verkocht zijn of nog te koop staan




Actie van de BiG Bazar






Actie van de Action





Actie van Blokker




Actie van Kruidvat





Actie van Dirk






Actie op de telegraaf




De bedrade oortjes worden bij - zonder uitzondering - verkocht in bijna elke winkel in Nederland zoals Jumbo, Kruidvat , zo bij de kassa mee te nemen




Gaat mij puur om dat je als ondernemer niet meer weet wat er mag, en ondanks je voorzichtigheid wel wordt gestraft , terwijl de grote jongens niet worden aangepakt

Bol.com staat vol met de oortjes, met eigen merknamen als jap, mosssmedia etc





Mossmedia





JAP




En zo kan ik er nog honderden bij zetten.

Wellicht is dit een topic waard , al is het maar voor advies - want ik draai echt door momenteel, kan niet meer slapen, omdat ik niet weet wat er boven mijn hoofd hangt voor een paar oortjes waar retourpercentage ook nog eens meer als 70 % is

We zijn een hele kleine webshop , en 2600 euro is voor ons een bruto maandomzet ? we kopen in het klein in
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 03 nov 2019 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet je zeker dat de schrijver van de brief namens Apple Inc optreedt?

Wat is het registratienummer van het modelrecht?

Hebben airpods een andere vormgeving dan oude oordopjes (afgezien van de missende draad)? Hebben de dingen die jij op je website aanbiedt dezelfde vormgeving als airpods?

De missende draad is niet relevant voor het modelrecht omdat die eigenschap de functionaliteit betreft.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds