Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 12:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

eind datum huur
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
huurder_dylan



Leeftijd: 29
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2020 17:43    Onderwerp: eind datum huur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb wat onenigheid met de organisatie waar ik bij heb gehuurd over de bepaling van de laaste huur datum en daarmee ook met de hoeveelheid vooruit betaalde huur die ik terug krijg.

Ik weet niet of dit het waard is om te escaleren maar wil vooral weten of het inderdaad in elkaar zit zoals ik denk dat het in elkaar zit, of dat ik het verkeerd heb.

Ik heb mijn huur opgezegd zoals dat beschreven was in de algemene voorwaarden van mijn huur contract. Dat heeft de verhuurder geaccepteerd en met de opzegtermijn van 1 maand zou mijn laatste huur datum 26 oktober zijn. Mijn nieuwe huurcontract (met een andere partij) ging 1 oktober in en ik ben her eerste weekend van oktober verhuist.

De complex beheerder (een werknemer van de organisatie en eerste contact persoon) merkte op dat ik was verhuist en stelde voor om de oplevering van de woning op 15 oktober te doen zodat de huurder tijd had om eventueel een nieuwe vloer te leggen.

volgens de huur voorwaarden kan de huur overeenkomst ten alle tijden per direct verbroken worden mits beide partijen hiermee akkoord gaan. En de voorwaarde zeggen dat de oplevering van de woning op de laatste huurdag moet plaats vinden.

Tijdens de overdracht heb ik nog nagevraagd voor dat ik de sleutels overhandigde of ik de extra huur hiervan terug zou krijgen, waar op de complex beheerder ja antwoorden.

Nou heb ik niet veel papier werk hiervan. Ik heb een mail van de complex beheerder waarin hij de datum voor de oplevering voorsteld, zonder verdere redenen waarom die datum. En ik heb een ondertekend rapport dat de oplevering op 15 oktober naar tevredenheid is gebeurt.

Nu krabbelt de verhuur organisatie terug. Ze zeggen dat de complex beheerder dacht dat ik het over de periode van 26 tot 31 oktober had toe ik vroeg over het terug krijgen van de huur. Dat de complex beheerder sowieso niet had mogen voorstellen dat ik eerder uit het contract had gemogen. Dat de vloer helemaal niet vervang hoeft te worden en dat zij er helemaal geen baad bij hadden dat ik eerder weg ging, en dat het voorstel om de oplevering eerder te doen was om mij een plezier te doen.

Nou had ik natuurlijk veel meer op papier moeten laten vast leggen. Maar volgens mij is het feit dat oplevering op de laatste huurdatum moet plaats vinden en dat zij de datum hebben voorgesteld genoeg om een claim toe doen dat 15 oktober de laatste huur datum was.

Ik hoor graag jullie mening hierover. Heb ik recht om de huur vanaf 15 oktober terug te krijgen of moet ik inderdaad tot de 26 ste betalen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2020 23:09    Onderwerp: Re: eind datum huur Reageer met quote Naar onder Naar boven

huurder_dylan schreef:
volgens de huur voorwaarden kan de huur overeenkomst ten alle tijden per direct verbroken worden mits beide partijen hiermee akkoord gaan. En de voorwaarde zeggen dat de oplevering van de woning op de laatste huurdag moet plaats vinden.

Dat lijkt me te betekenen: uiterlijk op de laatste huurdag. Als je de sleutels eerder wilt teruggeven omdat je er toch niet meer woont, lijkt me dat geen probleem.

Quote:
Tijdens de overdracht heb ik nog nagevraagd voor dat ik de sleutels overhandigde of ik de extra huur hiervan terug zou krijgen, waar op de complex beheerder ja antwoorden.

Vermoedelijk is de complexbeheerder niet bevoegd om namens de verhuurder akkoord te gaan met een andere einddatum van de huurovereenkomst en had je er ook niet van mogen uitgaan dat hij daartoe bevoegd was.

Quote:
Ik hoor graag jullie mening hierover. Heb ik recht om de huur vanaf 15 oktober terug te krijgen of moet ik inderdaad tot de 26 ste betalen?

Mijn inschatting is dat de verhuurder gelijk heeft.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds