boete betreden verboden terrein (niet gedaan)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: boete betreden verboden terrein (niet gedaan) Auteur: aap1 BerichtGeplaatst: di 20 jun 2006 23:02
    —
Ik heb nogal een probleem naja eigelijk niet echt een boete is 60 euro maar ik voel me genaait.

Laatst had iemand mijn fiets geleend met mijn fietstas erop. Hij is toen met anderen die ik ook ken naar een plek gegaan (soort leegstaande schuur) waar je niet mocht komen en hij is eerder weggegaan maar iets later kwam de politie.

Hij is precies daar wel buiten het hek de fietstas verloren maargoed daar zaten nog gegevens van mij in. Ik die fietstas ophalen op het politiebureau want die was meegenomen en het verhaal verteld. Maargoed, ik wou die naam niet geven die mijn fiets had geleend en ik kreeg hem niet terug.
belt die agent die het hele "onderzoek" had gedaan de volgende dag dat ik hem kon ophalen niet meer mocht liegen en een boete zou zien verschijnen.
Mensen hadden gezegt dat ik er wel was en dat was 100% zeker (zegt hij)

Maar ik was er niet! maarja ik teruggegaan en verhaal gehaald ik kreeg net 3 zinnen uit hem dat ik gewoon loog en de boete kon verwachten en ondertussen liep die gewoon weg:S

Maarja het probleem is dus dat hij waarschijnlijk dat heeft verzonnen dat mensen hebben bekend dat ik daar was omdat ik die mensen ook ken. anders zou het heeel erg onlogisch zijn
en ik heb ook gehoord dat ook niemand die door die man is gebeld ook maar een andere naam heeft gezegt (vermoedelijk) die er wel bij was.

maar hoe kan ik erachter komen wat die man denkt te weten, bluft en wie dan heeft gezegt dat ik daar was..

een paar dingen die mij opvielen:
hij heeft al 6 mensen gebeld en alle vragen die die stelt onthoudt hij vermoedelijk gewoon in zijn hoofd hij heeft bij mij net als bij 2 andere mensen die met hem gepraat hebben zoiezo niets opgeschreven. er is vermoedelijk totaal geen documentatie en hij bluft voor het leven.

wat moet ik doen of eigelijk waar heb ik recht op om te doen om nu alvast die boete te stoppen?

mag ik vragen hoe hij precies aan die informatie komt?

mag ik documentatie vragen over het "onderzoek"?

mag deze man alleen op basis van verklaringen van mensen zonder deze eerst hun rechten voor te lezen en meteen vragen te stellen informatie van anderen halen? en gebruiken?

moet deze man uberhaupt een documentatie hebben?

mag hij op alleen de krantentas en dat ik die mensen ken al een boete schrijven?

zijn er andere opties?
ik wil het kat en muis spelletje winnen en zoals het nu gaat is dit niet het geval

alvast bedankt.

#2:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 6:15
    —
Heb je een alibi?

#3:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 11:58
    —
In principe is de verklaring van een agent wel geldig als bewijs. Maar in dit geval lijkt het me heel simpel, mits jouw vriend die er daadwerkelijk is geweest bereid is dit eerlijk te vertellen. Je betaalt dan de boete gewoon niet, moet voor de kantonrechter verschijnen en daar verklaart jouw vriend dan dat hij het was en niet jij.

#4:  Auteur: aap1 BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 14:27
    —
maar krijgt dan hij die boete?

en ik heb een alibi ik was ergens anders maarja zaterdag avond dus alleen ik en 3 vrienden waren ergens anders heen verder niemand gezien.

nouja ik zie het dan allemaal wel wanneer ik die boete krijg zal ik iig meteen bezwaar maken ik dacht dat dat via het OvJ ging?

#5:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:33
    —
Ja dan moet hij die boete betalen (nouja hij krijgt dan een nieuwe boete die op zijn naam staat). Je kunt nu inderdaad eerst bezwaar aantekenen bij de OvJ maar ik heb zo de indruk dat die niet meteen toegeeft in zo'n soort zaak. Het is immers jouw woord tegen dat van de agent. Rechters zijn, in mijn ogen, een stuk redelijker en zullen de boete gewoon kwijtschelden als jij daadwerkelijk kunt aantonen dat jij daar niet geweest bent, en dit gaat natuurlijk het allerbest als die vriend verklaart dat hij met jouw fiets daar geweest is.

Als ik het even heel simpel bekijk zou je die boete natuurlijk ook gewoon door je vriend kunnen laten betalen als hij meewerkt. Dit is namelijk niet iets wat geregistreerd wordt, jij krijgt dus geen strafblad ofzo. Maar als het je om het principe gaat of je vriend wil niet betalen dan kun je dus die andere weg kiezen.

#6:  Auteur: abraxes BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 15:41
    —
Quote:
ik en 3 vrienden waren ergens anders

Vraag aan hen te verklaren jegens de politie dat jij bij hen was.

#7:  Auteur: aap1 BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 19:10
    —
oke nouja ik zal het allemaal nog maar afwachten bedankt voor de hulp.

als er nog voorderingen zijn zal ik het aangeven.

vriend aangeven is geen optie hem laten betalen wel daar hadden we het ook al over maarja helemaal geen boete is natuurlijk beter:)

bedankt en wordt vervolgt

#8:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2006 20:08
    —
Ja, maarja het is toch terecht dat je vriend die boete krijgt. Moet ie daar maat niet komen simpel gezegd!

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl