gezamelijke koopwoning, ex werkt verkoop tegen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: gezamelijke koopwoning, ex werkt verkoop tegen Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 0:09
    —
mijn ex en ik hebben samen een huis gekocht , dus beide de helft van de hypotheek en het huis staat op beide namen.nu ben ik al meer dan een jaar bij mijn ex weg , het huis staat al anderhalf jaar te koop.mijn ex woont dat nog. ik moest van het huis de sleutel inleveren en mag me er verder niet meer mee bemoeien van mijn ex.hij woont daar nu samen in met zijn nieuwe vrouw.doet verbouwingen in het huis .weigerd een bord in de tuin neer te zetten.laat het huis buiten om verslechteren.en verkondigd aan iedereen die belangstelling heeft dat het huis voor de show te koop staat maar niet echt te koop is , ik heb ook geen idee of hij de verzekeringen of wat dan ook nog wel betaald ?
ikzelf zit in de wao en kan geen geld lenen.hij kan mijn deel ook niet overnemen omdat hij geen werk heeft.
de verkoopprijs van de woning staat al lager dan de lening die we hebben.
het kan toch niet zo zijn dat ik mijn hele leven hier aan vast blijf zitten omdat hij niet mee wil werken dat ik van dat huis af kom.
aub wie heeft er advies voor me en maak ik kans dat een advocaat hier me in kan helpen ?????

#2: Re: gezamelijke koopwoning, ex werkt verkoop tegen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 6:31
    —
triest schreef:
mijn ex en ik hebben samen een huis gekocht , dus beide de helft van de hypotheek en het huis staat op beide namen.nu ben ik al meer dan een jaar bij mijn ex weg , het huis staat al anderhalf jaar te koop.mijn ex woont dat nog. ik moest van het huis de sleutel inleveren en mag me er verder niet meer mee bemoeien van mijn ex.hij woont daar nu samen in met zijn nieuwe vrouw.doet verbouwingen in het huis .weigerd een bord in de tuin neer te zetten.laat het huis buiten om verslechteren.en verkondigd aan iedereen die belangstelling heeft dat het huis voor de show te koop staat maar niet echt te koop is , ik heb ook geen idee of hij de verzekeringen of wat dan ook nog wel betaald ?
ikzelf zit in de wao en kan geen geld lenen.hij kan mijn deel ook niet overnemen omdat hij geen werk heeft.
de verkoopprijs van de woning staat al lager dan de lening die we hebben.
het kan toch niet zo zijn dat ik mijn hele leven hier aan vast blijf zitten omdat hij niet mee wil werken dat ik van dat huis af kom.
aub wie heeft er advies voor me en maak ik kans dat een advocaat hier me in kan helpen ?????

Eigenlijk zie ik maar twee concrete opties:
1. Naar de rechter stappen
2. Naar de bank stappen en kijken of je er met hen uit kunt komen dat ze direct gaan executeren. (lijkt mij het meest logisch)

#3: de geldverstrekker Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 8:30
    —
de geldverstrekker doet er vrij luchtig over , die zegt gewoon dat ik met hem om de tafel moet gaan zitten , en gewoon moet gaan dwingen tot verkoop.maar met mijn ex is geen normaal gesprek te voeren.
daarom mijn vraag of een advocaat voor onvermogen mij hierin kan helpen ??
alleen deze advocaten hebben maar 2 x per maand 1,5 uur spreekuur , vandaar dat ik daarop nog zit te wachten.
maar zouden ze me kunnen helpen ???

#4: Re: de geldverstrekker Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 8:52
    —
triest schreef:
de geldverstrekker doet er vrij luchtig over , die zegt gewoon dat ik met hem om de tafel moet gaan zitten , en gewoon moet gaan dwingen tot verkoop.maar met mijn ex is geen normaal gesprek te voeren.
daarom mijn vraag of een advocaat voor onvermogen mij hierin kan helpen ??
alleen deze advocaten hebben maar 2 x per maand 1,5 uur spreekuur , vandaar dat ik daarop nog zit te wachten.
maar zouden ze me kunnen helpen ???

'advocaat voor onvermogen' ? We kennen in Nederland een mooi systeem van gefinancierde rechtsbijstand. Dat houdt in dat je, wanneer je weinig verdient, zo goed als gratis een advocaat in kunt schakelen.

Niet aarzelen, niet op een knullig spreekuur wachten, maar gewoon in de telefoon klimmen en een afspraak maken.

Overigens: betaal je ook nog voor de hypotheek ?

#5: of ik nog iets aan het huis betaal ? Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:09
    —
nee, ik betaal niets aan het huis , omdat ik onder het minimum zit en hij heeft nu 2 x zoveel inkomen.want zijn nieuwe vrouw woont er bij in en zijn moeder is er bij in getrokken.ze wonen er nu intotaal met 6 mensen.
ik mag er niet meer komen en niks over zeggen

#6: Re: of ik nog iets aan het huis betaal ? Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:27
    —
triest schreef:
nee, ik betaal niets aan het huis , omdat ik onder het minimum zit en hij heeft nu 2 x zoveel inkomen.want zijn nieuwe vrouw woont er bij in en zijn moeder is er bij in getrokken.ze wonen er nu intotaal met 6 mensen.
ik mag er niet meer komen en niks over zeggen

Maar als hij betaalt, wat is dan het probleem ? Want als de boel verkocht wordt voor minder dan de hypotheek, dan moet je de helft van die restschuld betalen en ben je slechter af dan nu.

#7: wat het probleem is !!!! Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:37
    —
is dat ik van het huis af wil !!!!
om mij part kom ik onder schuldsanering , ik wil mijn naam van het huis af.ik heb er ook geen profijt van , alleen hij en zijn nieuwe vrouw.
ik wil verder met mijn leven en zo kan ik niet verder.
hij werkt expres niet mee aan de verkoop,om mij maar door te blijven treiteren.

#8: Re: wat het probleem is !!!! Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:41
    —
triest schreef:
is dat ik van het huis af wil !!!!
om mij part kom ik onder schuldsanering , ik wil mijn naam van het huis af.ik heb er ook geen profijt van , alleen hij en zijn nieuwe vrouw.
ik wil verder met mijn leven en zo kan ik niet verder.
hij werkt expres niet mee aan de verkoop,om mij maar door te blijven treiteren.

Je zegt wel dat je er geen profijt van hebt, maar stel dat hij 't over 10 jaar met winst verkoopt, dan kun je, juist omdat hij 't niet wilde verkopen, een deel van die winst opeisen.

#9: echt niet Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:43
    —
dat gaat echt niet gebeuren.
mijn ex heeft 2 linker handen , en zorgt nu al dat het huis stukken minder waard is dan dat ie was.
hij zal er alles aan doen om het tegen te houden.
en dat puur om mij kapot te krijgen.
aangezien hij geen lieverdje is

#10: Re: echt niet Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:49
    —
triest schreef:
dat gaat echt niet gebeuren.
mijn ex heeft 2 linker handen , en zorgt nu al dat het huis stukken minder waard is dan dat ie was.
hij zal er alles aan doen om het tegen te houden.
en dat puur om mij kapot te krijgen.
aangezien hij geen lieverdje is

Advocaat bellen.

#11: advocaat bellen Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 9:53
    —
heb ik gedaan..
meerdere zelfs...
mag alleen eerst maar komen op de inloopspreekuren..

dus moet ik afwachten tot maandag.. Sad

maar in elk geval eerst bedankt voor de adviezen!!

#12: Re: advocaat bellen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 10:09
    —
triest schreef:
heb ik gedaan..
meerdere zelfs...
mag alleen eerst maar komen op de inloopspreekuren..

Dan zou ik verder zoeken; er zijn genoeg kleine (éénmans)kantoren die wel open staan voor een nieuwe klant.

Waar zoek je een advocaat ?

#13: ik zoek een advocaat in Auteur: triest BerichtGeplaatst: do 15 jun 2006 10:12
    —
stadskanaal , musselkanaal

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl