beste mensen
ik heb in december bij een autohandelaar een auto gekocht met 3mnd garantie, volgens de verkoper zou de auto in topconditie verkeren.
al snel bleek dat het koelsysteem niet in orde was. de afgelopen 2mnd heeft de auto in totaal 4weken bij de handelaar gestaan om het optelossen.
elke keer had de handelaar 'smoezen' dat het wel goed was,en dat ie de klacht opgelost had.
de laaste keer was de auto 3weken bij hem en zou een revisiebedrijf een nieuwe kop hebben gemonteerd.
het probleem was er nog steeds.
ik had weining vertrouwen in een goede afloop bij deze man en stelde voor dat hij 750euro terug zou betalen, en dat ik dan zelf het probleem zou laten oplossen, dit wilde hij niet.
aflopen week heb ik de auto bij een garage gebracht met een goede reputatie.
deze konstateerde dat er stoppingsmiddel in het koelsysteem gegooid was om het lek te dichten, dit had echter niet geholpen. er was ook geen nieuwe kop gemonteerd.
omdat ik de auto toch wel wilde houden heb ik de garage de opdracht gegeven om het probleem te verhelpen.
na het monteren van een gereviseerde kop was het probleem verholpen.
kan ik de kosten van de reparatie verhalen op de handelaar, aangezien deze meerdere keren de kans had gehad om het probleem op te lossen?
kan ik de handelaar aanklagen, dan wel aangifte doen van bedrog/oplichting?
graag advies.
|