Familiedrama over dood van moeder
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Familiedrama over dood van moeder Auteur: Pulikyn BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2021 19:18
    —
Beste lezer,

Mijn moeder is 5 maanden geleden om het leven gekomen. Dit kwam doordat (waarschijnlijk) een ongesignaleerde tumor tegen de darmen aanzat totdat het geheel scheurde. De dag voor haar dood was ze nog langs het ziekenhuis geweest nadat de dokters het als niets ergs zagen en haar met wat pijnstillertjes naar huis stuurden. Uit de autopsie bleek dus dat het om een niet kwaadaardige tumor ging die dus de boosdoener was.

Mijn zus is zelf een dokter en zei dat de dokter die de diagnose gemaakt had slecht gehandeld heeft en mijn zus liet weten dat ze van plan is het ziekenhuis aan te klagen.

Nu hebben ik en mijn zus een slechte band (nog zacht uitgedrukt) en hebben wij geen contact meer. Toch wil ik graag weten wat er nou echt aan de hand was met mijn moeder. Is er een manier om erachter te komen of er huidig een rechtszaak rondom mijn moeder aan de gang is?

Ik hoor het graag want mijn zus houdt zich stil en dit houdt mij op gedurende de nacht.

Met hartelijke groet,
Pulikyn

#2:  Auteur: yveys BerichtGeplaatst: di 02 nov 2021 18:15
    —
Lastig verhaal.

Je kunt een boel dingen doen maar het begint toch bij een beter band met je zus denk ik?

Strafrechtelijk kun je dingen doen en je als benadeelde partij aanmelden. Je zou dat kunnen zeggen tegen je zus dat je aangifte gaat doen en of zij zich ook wel melden als benadeelde partij. Kijken wat haar reactie is. Dan weet je ook meteen of er iets speelt.

Civiel rechtelijk kun je moeilijk zien of er iets speelt. Je zou contact op kunnen nemen met het ziekenhuis... Dat je wil informeren of er al een klacht binnen is gekomen?

Beter nog kun je een onpartijdige derde vragen of zij dit willen trekken en je zus willen uitnodigen om mee te doen in het proces.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl