Is een boot een beleggingsobject
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Is een boot een beleggingsobject Auteur: Henk1989 BerichtGeplaatst: zo 09 mrt 2014 21:55
    —
Beste lezers,

Ik heb zelf bij een redenerij een gebruiksrecht op een antiek schip/boot. Om de 5 jaar kan/mag ik bepalen of ik deze verleng dan wel verkoop. Nu is het zo dat deze boten steeds meer waard worden en nu is het eigenlijk aan mij de vraag of ik dan aan het beleggen ben? Of de boot dus een beleggingsobject wordt zodra ik er bewust van ben dat ik mijn geld daar kan 'beleggen', zodat ik over 5 jaar mijn recht kan verkopen. Dat was voor mij als leek niet erg makkelijk te vinden en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

#2:  Auteur: dr.dunno BerichtGeplaatst: zo 09 mrt 2014 23:22
    —
Een beetje een gekke vraag, maar oke. Met een gebruiksrecht investeer je enkel in je persoonlijk gebruiksgenot. De boot is een beleggingsobject, maar dan voor de huidige eigenaar. Immers rendeert zijn bezit geld, terwijl het over vijf jaar gewoon weer vrij komt zonder dat jij er rechten aan kunt ontlenen. En als je verlengt, dan verleng je enkel deze situatie, ongeacht de waarde. Een eventuele meerwaarde vang jij dus nooit terug. Het kost je alleen maar geld, zonder dat het je ooit wat (monetair) op gaat leveren.

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl