Inboedel Verzekering.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Inboedel Verzekering. Auteur: keisko BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012 10:04
    —
Hoi Allemaal,

Ik had ongeveer 8 jaar Univé Verzekering. Ik heb nooit probleem gehad met Univé.

in 2012 heb ik mijn verzekering veranderd van Univé naar Achmea omdat dat goedkoper is.

Paar maand geleden mijn Ipad 2 en Iphone 4 thuis gevallen door mijn kinderen. (Display zijn kapot).

Ik betaald 235 Euro voor Iphone 4, ik heb een nieuwe Iphone 4 ontvangen. Ik heb de bon naar mijn verzekering verstuurd. (Ik heb woonverzekering: Ik betaal 15 euro per maand).

Voor mijn Ipad, iCenter wil 530 euro om te inruilen, ik heb het offerte naar mijn verzekering verstuurd.

Ik heb een schade formulier ingevuld en naar mijn verzekering verstuurd.
Mijn contact persoon zeg dat "Jullie maken misbruik van deze verzekering, we gaan jullie verzekering stoppen en niet betalen, we zullen hallen 50% voor iphone betalen dus 122 euro).

Ze denk dat mijn ipad gevallen toen had ik Univé verzekering dus ik heb mijn ipad naar Achmea gestuurd om contorollen & testen..

Ze zeg nu, ipad doet het wel alleen display moet vervangen (LOL).
iCenter of andere bedrijf gaat niet het display vervangen omdat het duur is.

Ik had 8 jaar Unive Verzekering met inboedel verzekering, niks gevallen dus ik heb niks verstuurd.

Maar in deze periode, mijn telefoon en ipad gevallen, ik heb inboedel verzekering en betalen 15 euro per maand..

Graag hulp!

#2:  Auteur: Alfred777 BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012 17:25
    —
Verzekeringen zijn bij uitstek ingericht om niet tot vergoeding van schade over te gaan.
Van belang is niet hoe lang of bij wie je verzekerd bent maar wat er precies in de geldende voorwaarden staat.

Als je de premie op tijd hebt betaald, ontstaat een recht op uitkering wanneer er zich een situatie voordoet die gedekt is volgens de voorwaarden.

En dan een grote MAAR.

Jij als verzekerde moet aantonen - bewijzen -dat een gedekt voorval zich heeft voorgedaan.

En dat is vaak het probleem.

In jouw geval heb je je iPad naar Achmea gestuurd en hebben ze het apparaat onderzocht. Zo'n onderzoek beperkt zich niet tot het aan en uitzetten van het toestel. Ze controleren wanneer het toestel is gefabriceerd, wanneer en aan wie het verkocht is en of de schade "vers"is. Dit kunnen ze heel nauwkeurig. Schade kenmerken zijn nl net zo onderhevig aan verouderingsverschijnselen als het toestel zelf.

Kennelijk heeft men vastgesteld dat de schade is veroorzaakt door een gebeurtenis die heeft plaats gevonden voordat Achmea de dekking van dergelijke gebeurtenissen verzorgde. Dit beschouwen ze als fraude.

Op grond van zo'n constatering is iedere verzekeringsmaatschappij gerechtigd om de verzekering te beëindigen en aanmelden bij een nieuwe verzekering kan problematisch worden.

Wat kun je daar aan doen?

Wel het enige is om een tegen expertise uit te laten voeren waaruit blijkt dat dit niet klopt.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl