IBG Aanmaningen direct Ambachtelijkstuk/Exploot
#1: IBG Aanmaningen direct Ambachtelijkstuk/Exploot Auteur: Nrm
Geplaatst: wo 12 mei 2010 22:12
Hallo,
Ik heb door mijn eigen nalatigheid een bedrag niet betaald bij de IBG. Ik heb 2 aanmaningen gekregen en vanochtend lag er een Ambachtelijkstuk op de deurmat.
Toen ik m opende zag ik het volgende:
hoofdsom: €68,00
incassokosten: €13,09
overige kosten: €7,00
rente: €0.65
--------
te voldoen € 88,74
Te vermederen met de kosten van dit exploot: €84,63
Dit moet binnen 2 dagen betaald worden. Mijn vraag is: hoeveel moet ik nou betalen en waarom krijg ik niet eerst een incassobureau maar gelijk een ambachtelijkstuk met explootkosten van €84,63?
Mag dat eigenlijk wel zo mega hoog zijn, het ligt slechts 4 euro van de hoofdsom af..
Gr,
NRM
|
#2: Re: IBG Aanmaningen direct Ambachtelijkstuk/Exploot Auteur: lawyer
Geplaatst: vr 14 mei 2010 10:50
Nrm schreef: | Hallo,
Ik heb door mijn eigen nalatigheid een bedrag niet betaald bij de IBG. Ik heb 2 aanmaningen gekregen en vanochtend lag er een Ambachtelijkstuk op de deurmat.
Toen ik m opende zag ik het volgende:
hoofdsom: €68,00
incassokosten: €13,09
overige kosten: €7,00
rente: €0.65
--------
te voldoen € 88,74
Te vermederen met de kosten van dit exploot: €84,63
Dit moet binnen 2 dagen betaald worden. Mijn vraag is: hoeveel moet ik nou betalen en waarom krijg ik niet eerst een incassobureau maar gelijk een ambachtelijkstuk met explootkosten van €84,63?
Mag dat eigenlijk wel zo mega hoog zijn, het ligt slechts 4 euro van de hoofdsom af..
Gr,
NRM |
De deurwaarder zal vereerd zijn dat je zijn stuk als "ambachtelijk" betitelt . De juiste term is "ambtelijk stuk".
Uit hoofde van art. 8.3 van de Wet Studiefinanciering kan direct een dwangbevel worden uitgevaardigd als je "nalatig" bent in de nakoming van enige verplichting uit die wet. Een dwangbevel is een executoriale titel, die direct door de deurwaarder ten uitvoer kan worden gelegd.
|
|