Hoe planschade indienen? (is schadeloosstelling geworden)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Hoe planschade indienen? (is schadeloosstelling geworden) Auteur: Furr BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 17:50
    —
Wij waren gisteren bij de Gemeente voor een zitting van de bezwaarschriften commissie. En wij hadden ook schade ingediend, nu zei de commissie dat wij het beste planschade bovenop de emotionele schade konden indienen. Maar hoe dat moest, was niet duidelijk...

Weet iemand hoe dat kan en waar ik dat precies moet indienen?
Zitten er kosten aan e.d.?

THNX

Laatst aangepast door Furr op wo 21 jul 2010 17:15, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: Nico1979 BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 23:46
    —
Een verzoek tot vergoeding van planschade kan worden ingediend bij de gemeente. Normaliter zijn hiervoor formulieren beschikbaar. De aanvraag wordt in behandeling genomen nadat 300 euro is overgemaakt. Deze 300 euro krijgt u terug indien blijkt dat u daadwerkelijk recht hebt op vergoeding van schade. U dient er rekening mee te houden dat schade beneden 2% van de waarde van uw onroerend goed of inkomstenderving niet voor vergoeding in aanmerking komt. Dit wordt beschouwd als normaal maatschappelijk risico.

#3:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 1:25
    —
En planschade gaat vooral spelen als het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt uiteindelijk in stand blijft.

#4:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2010 9:11
    —
Als aanvulling op Nico1979. De 2% betreft geen vast gegeven. Alle omstandigheden worden meegenomen en dit kan leiden tot de conclusie dat het maatschappelijk risico een groter of zelfs alle schade kan bedragen.

#5:  Auteur: Leon78 BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:09
    —
Let er wel op dat een verzoek tot tegemoetkoming in planschade pas ontvankelijk is indien het schadeveroorzakend besluit onherroepelijk is. Daarnaast is 300 Euro een standaardbedrag; gemeentes hebben de mogelijkheid dit met maximaal 2/3 te verhogen of te verlagen (dus een bedrag tussen de 100 en 500 Euro).

#6:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:11
    —
Bedankt voor je antwoord, ondertussen al ingediend en zelfs al ingebreke gesteld wegens geen gehoor.

300 euro is wel erg magertjes vergeleken met onze schade claim Wink We konden btw geen planschade indienen maar hebben schadeloosstelling ingediend.

#7:  Auteur: Leon78 BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:13
    —
Furr schreef:
Bedankt voor je antwoord, ondertussen al ingediend en zelfs al ingebreke gesteld wegens geen gehoor.

300 euro is wel erg magertjes vergeleken met onze schade claim Wink We konden btw geen planschade indienen maar hebben schadeloosstelling ingediend.

Mag ik vragen wat het besluit inhield wat de schade zou hebben veroorzaakt?

#8:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:33
    —
Ik denk het gebeuren rondom het kinderdagverblijf. Dat probleem is hier te vinden. Ik maak daaruit overigens niet op dat er sprake is van een nieuw bestemmingsplan waardoor schade wordt geleden. Wel is er kennelijk in strijd met bestemmingsplan gehandeld en wordt daartegen vooralsnog niet opgetreden of, volgens Furr, niet snel genoeg. Planschade lijkt me dus niet aan de orde.

#9:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:50
    —
Planschade kan ook niet we hebben geen koophuis, wel schadeloosstelling, en dat hebben we ook ingediend.

#10:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 22:55
    —
Leon78 schreef:
Furr schreef:

Mag ik vragen wat het besluit inhield wat de schade zou hebben veroorzaakt?
Inderdaad een KDV wat naast ons is gekomen. Raad van State zaak gewonnen, Gemeente vertikt het om ze eruit te zetten en nu na 12 aug (gedoogdatum nummero 2) komt er een nummero 3: oktober 2010.
En dat gaat maar door en door. Veel schade opgelopen door deze mensen naast ons. Wat laat ik even in het midden.

#11:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 9:08
    —
Je begint in je onderwerptitel over planschade...

#12:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 17:05
    —
Jeps maar dat is 12 mei al.

Btw ik heb het even na gevraagd BG, je zei dat het bestemmingsplan niet veranderd was. Dat is het wél. Ik zat te twijfelen en vandaag even nagevraagd, het bestemmingsplan is speciaal 8 jaar geleden gewijzigd. Er mochten géén KDV-en in woonwijken. Dat is speciaal veranderd voor onze buren.

#13:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 17:22
    —
KDV mag nu dus wel van het bestemmingsplan?

#14:  Auteur: Leon78 BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 17:38
    —
Ik moet zeggen dat ik nu even het spoor bijster ben wat dan het schadeaspect is...

#15:  Auteur: Furr BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 19:40
    —
bona fides schreef:
KDV mag nu dus wel van het bestemmingsplan?

Jah 8 jaar geleden is dat speciaal voor hun veranderd, alleen hebben ze er een jaar illegaal ingezeten zonder dat wij dat wisten, wij dachten namelijk dat alles al rond was met vergunningen enzo. Bleek niet zo te zijn. Pas na een jaar hebben zij een vergunning gekregen. Echter volgens WOB verzoeken van onze kant, kan de gemeente ons géén advertentie overleggen, waarop wij destijds bezwaar hadden kunnen maken.
Wij hebben dus nooit een kans gehad 8 jaar geleden om bezwaar te maken.
Pas ná 5 jaar, toen het KDV opnieuw 5 jaar wilde blijven zitten, konden wij hiertegen bezwaar maken. Sindsdien is alles gaan rollen.

Daarom zijn er diverse rechtszaken geweest met uiteindelijk de RvS: KDV moet activiteiten stoppen per juni 2009.

Zo misschien iets duidelijker Smile ?

Leon: schade lijkt me heel simpel: al 8 jaar geen woongenot gehad, al 8 jaar geschreeuw, al 8 jaar gestamp, al 8 jaar deuren dichtslaan, al 8 jaar loopt m'n moeder bij een of andere arts wegens overspannenheid etc. Ook hebben we al 8 jaar parkeeroverlast, ook slaan kinderen tegen onze auto's vallen er fietsen tegen aan, worden wij bedreigd door eigenaren (aangiftes alles van!) etc. Onze auto's zijn bekrast nádat wij bezwaar hebben gemaakt, en zelfs een paar maanden later in brand gestoken. Ook die schade komt van daar, want na de bekrassingen hebben wij een camera opgehangen en hier staat precies op wie het heeft gedaan. (politie en justitie? Laten ons gewoon stikken!) En zo kan ik nog wel even doorgaan met de schade lijst.

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl