nieuwe werkgever, maar ik wil ook de bonus van de oude
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: nieuwe werkgever, maar ik wil ook de bonus van de oude Auteur: drnjstj BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 19:27
    —
Hallo allemaal,

Per 01-04-2010 wil ik bij een nieuwe werkgever gaan beginnen.
Maar het is zo dat ik aan het einde van de maand een zeer riante bonus ga ontvangen van mijn huidige werk. Er is mondeling meegedeeld, dat dit 75% van de bonus van 2008 zal zijn. De bonus gaat over 2009.

Nu is het zo, dat ik al van 2 ex-collega's heb gehoord, dat ze de bonus niet hebben ontvangen, toen ze zijn vertrokken, terwijl ze er wel recht op hadden.

Nu wil ik dus zorgen dat ik het geld op mijn rekening heb staan.
Mijn salaris is vorig jaar op 26 feb betaald, rond 17.30u.

Is het uberhaupt mogelijk om in het weekend op te zeggen?
Of kan ik gewoon opzeggen nu ze tegen me hebben gezegd dat ik 75% van de bonus van 2008 zal ontvangen?
Of kan ik beter maandag 1 maart opzeggen en hopen, dat ze akkoord gaan om toch per 1-4 bij de nieuwe werkgever kan beginnen.

Alvast bedankt voor de moeite om hier naar te kijken.

mvg,
drnjstj

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: zo 14 feb 2010 22:46
    —
Vermoedelijk staat in de bonusregeling dat je alleen uitbetaald krijgt als je op een X-moment (moment van uitbetaling in maand X) nog in dienst moet zijn. Jammer maar helaas als je dan dus niet in dienst bent.

Wat is je opzegtermijn? Die is vaak maar één maand voor een werknemer hoor dus jij kan dan gewoon per 1/3 (de post wordt ook op zaterdag bezorgd!) opzeggen en per 1/4 in dienst bij je nieuwe werkgever. Wellicht mag je de laatste maand nog vakantiedagen opnemen.

#3:  Auteur: drnjstj BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2010 12:33
    —
BG schreef:
Vermoedelijk staat in de bonusregeling dat je alleen uitbetaald krijgt als je op een X-moment (moment van uitbetaling in maand X) nog in dienst moet zijn. Jammer maar helaas als je dan dus niet in dienst bent.

Ik heb niks op papier staan, hierover. Daarom wil ik zeker weten dat het op mijn rekening staat.

BG schreef:
Wat is je opzegtermijn? Die is vaak maar één maand voor een werknemer hoor dus jij kan dan gewoon per 1/3 (de post wordt ook op zaterdag bezorgd!) opzeggen en per 1/4 in dienst bij je nieuwe werkgever. Wellicht mag je de laatste maand nog vakantiedagen opnemen.

Dit is inderdaad wel een super idee, ik kan mijn ontslagbrief gewoon opsturen op vrijdagavond en dan komt deze zaterdag aan. Bedankt voor het idee!

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl