te hoog boetebedrag
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: te hoog boetebedrag Auteur: WB BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 18:11
    —
Ik heb een boete gekregen voor door rood licht fietsen, nu is de sanctie daarvoor volgens mij 50 euro, maar zowel op de beschikking als het proces verbaal staat 60 euro. Kan ik in mijn bezwaarschrift eisen om de sanctie te laten kwijtschelden of slechts vragen deze te verlagen?

#2:  Auteur: Lesleytje. BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 18:58
    —
De sanctie laten kwijtschelden lijkt mij ietwat teveel van het goede. Persoonlijk denk ik dat je al blij mag zijn als ze de boete, als hij daadwerkelijk te hoog is, verlagen tot het bedrag waar de boete tot strekt. Wink

#3: Re: te hoog boetebedrag Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 19:40
    —
WB schreef:
Ik heb een boete gekregen voor door rood licht fietsen, nu is de sanctie daarvoor volgens mij 50 euro, maar zowel op de beschikking als het proces verbaal staat 60 euro.

De sanctie is 60 euro, dus de boetebeschikking is correct.

#4: moeilijk te vinden Auteur: Zeemeeuw BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 22:28
    —
Die nieuwe boetes zijn wel moeilijk te vinden, zeg. Zie
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004581/Bijlage/geldigheidsdatum_22-02-2009 en dan onder feit R 602. Helaas, inderdaad 60 euro.

Al die overige websites nu maar aanschrijven dat zij hun overzichten wel eens aan mogen passen javascript:emoticon('Wink')

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 23:21
    —
Laat WB ze die tip geven en een tientje voor het werk vragen Wink

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 22 feb 2009 23:29
    —
In sommige draden (vooralsnog niet deze) merk ik helaas dat sommigen meer vertrouwen hebben in "postbus 51"-achtige websites dan in de wet zelf.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl